Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3038 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28590
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17022)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11568)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (9)  [Verzia pre tlač] Tlač

Honda Integra 2016 – v sedle kríženca v Andalúzii 2/2

 Zdieľať

Pridané: 18.05.2016 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 19829 [Testy a predstavenia - Test]

V sedle Integry do mestskej džungle:

Honda Integra 2016
Honda Integra 2016

Všetko dobré s ale raz končí, a inak to nie je ani s pokrútenými horskými cestami v okolí Malagy. Po splnení si fotografických povinností v kopcoch sa dostávame k moru na pláž a potom postupne do mesta. Prichádza hustá premávka, kruháče, viacprúdové cesty a semafory. Integra sa razom mení svoju tvár a skútrový vzpriamený posed ukazuje svoje výhody. Prevodovku prepínam do režimu D, ktorý udržuje príjemne nízke otáčky pre kľudnejšiu jazdu v meste. Napriek tomu sa netreba obávať slabej dynamiky, pretože tento sklonený dvojvalec má nízke otáčky vyslovene rád a rozdáva kopu krútiaku. Práve vďaka motoru so sklopenými valcami má Integra nízku stavbu i ťažisko, čo jej dáva skvelú „skútrovskú“ ovládateľnosť pri manévrovaní v meste. Práve tu ukazuje kríženec svoju druhú tvár a človek neznalý veci by asi ani nezbadal, že nesedí na klasickom maxiskútri.

Honda Integra 2016
Honda Integra 2016

Všetko má ale svoje pre a proti. Celkový koncept Integry, jej veľké kolesá sú síce prínosom pokiaľ ide o jazdné vlastnosti a komfort, avšak uberajú jej v oblastí skútrových predností. Tou prvou je priestor pod sedlom. Kto by čakal „hektolitre“ priestoru ako ponúka početná konkurencia, bude sklamaný. Popravde má Integra priestor relatívne malý a to len pod predným sedlom, pretože vzadu je palivová nádrž. Aby som bol presný, priestor je menší ako na NC-čku, ktoré má veľký odkladací priestor v „akože“ nádrži. Malú odkladaciu skrinku nájdeš ale i v prednej kapotáži, do ktorej pohodlne odložíš mobil i peňaženku. Ďalšou nevýhodou Integry proti maxiskútrom je použitie reťaze a s tým spojená starostlivosť o ňu. To sa dnes ale dá riešiť nejakým mazacím systémom.

Honda Integra 2016
Honda Integra 2016

Integra je proste krížnec a tak to treba brať. Nie je to typický mestský skúter, na to je zbytočne veľká a ťažká. Ale ak niekto potrebuje dochádzať i väčšie vzdialenosti a zároveň chce mať v jednej motorke aj praktické mestské vozítko i motorku, s ktorou môže vyraziť i s polovičkou na dovolenku, tak už to celkom dáva zmysel.

S Integrou na turistiku? Prečo nie?

Keď sme už pri tej turistike, tak Integra je postavená a pripravená i na túlanie sa po krajine. V prvom rade poteší a jej vychýrená nízka spotreba (turistika pod 4 l/100 km). Vďaka slušnému krútiaku sa Integra nezľakne ani jazdy vo dvojici a vôbec sa netreba obávať s ňou vyraziť ani k moru. Za ušetrené peniaze pri tankovaní si budete môcť večer dopriať napríklad večeru pri západe slnka na pláži.

Honda Integra 2016
Honda Integra 2016

Keďže s tým odkladacím priestorom pod sedlom to vôbec nie je veselé, treba dokúpiť horný kufor (45 l) a prípadne i bočné kufre (2 x 29 l) a Interga sa premení na solídneho cestovateľa. Diaľničné presuny zvláda hravo a povozíte sa príjemne i po okreskách. Pohodlie jazdca zabezpečuje vysoké a dobre fungujúce plexi. Pohodlie na sedle je podľa mňa tiež v poriadku a spomínaný zadný kufor s opierkou zvýši pohodlie pre spolujazdca.

Konkurencia

Za konurentov si vyberám schválne maxiskútre a to tie športovejšie + luxusný Burgman. Integra ako jediná ponúka podvozok motorky, veľké 17-palcové kolesá a motorkovú zadnú kyvku, avšak na jej pohon slúži reťaz. Oproti konkurentom, ktorí majú 14 a 15-palcové kolesá, však zaostáva vo veľkosti odkladacieho priestoru.

Len nedávno som testoval dvojicu maxiskútrov od BMW C650. Veľmi solídne spracovaný maxáč ponúkajú Bavori v dvoch prevedeniach, športovom i turistickom. Výkonovo BMW mierne Intergu prevyšuje a platí to i hmotnosti, ale hlavne o cene.
Yamaha má v ponuke vyslovene športovo ladený T-max, ktorý je obľúbený pre svoje jazdné vlastnosti, ktoré mu zabezpečuje robustný rám a z konkurentov najnižšia hmotnosť. Veď právom je kráľom veľkých európskych miest, no rovnako si za neho treba priplatiť.
No a potom tu máme kráľa, maxiskúter luxusu Burgman, ktorý svojich pasažierov rozmaznáva a tiež umožňuje radiť aj ručne. Veľký, mohutný s veľkým odkladacím priestorom a i miernou nadváhou. Cenovo sa však i Burgoš pohybuje vyššie ako Integra.

Honda Integra 2016
Honda Integra 2016

Záver

Integra prešla vylepšeniami, ktoré z nej znovu robia zaujímavú voľbu. Kríženec stojí za zváženie, lebo má čosi navyše, ale treba prijať i isté kompromisy. Jej silnými stránkami je „motorková“ koncepcia a DCT prevodovka, slabinami menší „kufor“ a pohon reťazou. Stále sú to ale dve motorky v jednom, čo stojí za uváženie. Počas roka dennodenne dochádzať väčšiu vzdialenosť do mesta, prepliesť sa mestskou premávkou a ľahko zaparkovať. A zároveň cez víkendy vyraziť na výlety i vo dvojici či na turistiku k moru. A to všetko s príjemnou spotrebou... To je Integra, ktorá vrátane ABS môže byť tvoja za 8 650 eur.

Honda Integra 2016
Honda Integra 2016

Plusy, mínusy

motor, nízka spotreba, LED svetlá, solídny motocyklový podvozok a 17-tky kolesá, DCT prevodovka - možnosť ručného radenia, menší odkladací priestor pod sedlom, reťaz

Video

Video: Honda INTEGRA 2016

Video: Honda Integra 2016 - vlastnosti

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Honda Integra 2016:

Servisný interval 12000 km
Spotreba 4,4 l/100km
Objem nádrže 14,1 l
Otáčky motora pri 50, 90, 130 kmh 2000 ot. / 2700 ot. / 4000 ot.
Cena motorky 8 650,- EUR

Ceny vybraných doplnkov:

Nosič kufra topcase + kufor 45l 440 EUR
Nosič bočných kufrov + kufre 29l 670 EUR
Vyhrievané rukoväte 270 EUR

Ceny vybraných ND:

Páčka brzdy 52,26 EUR
Stupačka 71,64 EUR
Spätné zrkadlo 76,94 EUR
Smerovka 56,42 EUR
Svetlomet 302,83 EUR

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Honda Europe (Zep Gori, Felix Romero, Ula Serra, Francesc Montero)

Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Motor Europe Ltd Slovensko. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Held a prilbách Suomy od firmy Styx.

Foto:
 Honda Integra 750 2016 Suzuki AN 650 Burgman 2016 Yamaha TMAX 500 2016 BMW C650 Sport 2016
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaSuzukiYamahaBMW
Model:Integra 750AN 650 BurgmanTMAX 500C650 Sport
Rok:2016201620162016
Novinka:NOVINKA 2016NOVINKA 2016
Kategória:SkúterSkúterSkúterSkúter
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)
Objem:745 ccm638 ccm530 ccm647 ccm
Max. výkon:54.8 k (40.3 kW) / 6250 ot.56.8 k (41.8 kW) / 7000 ot.46.5 k (34.2 kW) / 6850 ot.59.8 k (44.0 kW) / 7500 ot.
Max. krútiaci moment:68 Nm / 4750 ot.62 Nm / 5000 ot.52.3 Nm / 5250 ot.66 Nm / 6000 ot.
Kompresný pomer:10.7: 111,2 : 110:9 : 111.6:1
Vŕtanie x Zdvih:77 x 80mm75,5 x 71,368.0 x 73.0 mm79 x 66 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:SOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:automatická 6 stupňová dvojspojkováautomatickáautomatickáautomatická
Sekundárny pohon:reťazvariátorreťaz
Zdvih vpredu:120 mm120 mm115 mm
Zdvih vzadu:120 mm116 mm115 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčovádvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm267 mm270 mm
Pneu vpredu:120/70-17120/70R15120/70-15120/70 R15
Brzdy vzadu:jedno kotúčová (CBS)jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm267 mm270 mm
Pneu vzadu:160/60-17160/60R14160/60-15160/60 R15
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:237 kg277 kg219 kg249 kg
Výška sedla:790 mm750 mm800 mm810 mm
Rázvor:1525 mm1590 mm1580 mm1591 mm
Dĺžka:2195 mm2270 mm2200 mm2155 mm
Šírka:810 mm810 mm775 mm877 mm
Výška:1440 mm1430 mm1475 mm
Svetlá výška:135 mm120 mm125 mm
Objem nádrže:14.1 l15 l15 l16 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:175 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:7.1 s
Spotreba paliva:3.5 l/100km4.5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 302 kmcca 266 km
Servisný interval:12000km10 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiza príplatokáno, v sérii
Vypínateľné ABS:nienie
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palivové mapy:nie
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:nie
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériiza príplatok
El. Podvozok:nie
Iná výbava:automatická prevodovka DCTfull LED svetlá, USD vidlica, radiálne strmene, bezkľúčový štart, 12V zásuvkaza príplatok: vyhrievané rukoväte a sedlo
Poznámka:
Poznámka:Cena 04/2016 8650€ s DPHCena 11/2015 9290€ s DPH (verzia 650Z 9490€)Cena 11/2015 9990€ s DPHCena 12/2015 11250€ s DPH

<

Pridané: 18.05.2016 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (9)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: