Anketa:
Pozvánka: Z Bystrice 7. 5. 2016 vyrazí prvá babská jazda!
ZdieľaťPridané: 02.05.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 11137 [Novinky - Pozvánka]
Kto povedal, že silné stroje by mali riadiť len muži a ženy sú spolujazdkyne? Práve motorkárky nielen z Banskej Bystrice sa už onedlho dočkajú spoločnej akcie, prvej v našich končinách. A muži? Tí môžu zatiaľ doma navariť.
Bystričanka Michaela Žuborová motorky vždy milovala. Obdivuje ich zvuk aj dynamiku. Aj preto sa rozhodla, pustiť do organizácie jazdy, akú sme v našich končinách ešte nezažili. Bude určená čisto pre baby a chalani majú zákaz.
Čisto ženské zoskupenie
„Babskú jazdu organizujem sama, pre naše zákaznícky a pre všetky dievčatá, ktoré majú motorky a chcú sa tejto akcie zúčastniť,“ povedala Michaela Žuborová z Motoshopu Žubor so slovami, že stroje môžu byť akejkoľvek kubatúry a značky.
Inšpiráciou jej boli zákazníčky a kamarátky. S touto myšlienkou sa podľa vlastných slov pohrávala od minulého roka. „V Poľsku sa robí každý rok veľký zraz motorkárok zo strednej Európy. Na Slovensku sa robia zrazy, stretnutia motorkárov niekoľkokrát ročne v rôznych kútoch, no ale len čisto ženské zoskupenie je určite novinkou na Strednom Slovensku,“ vysvetlila.
Akcia má už pár dní pred začiatkom veľký úspech. „Ženy a dievčatá mi píšu z celého Slovenska, že by sa chceli pridať,“ pokračovala motorkárka o akcii, ktorá nadchla aj manažéra známej spoločnosti a ten pre dievčatá chystá prekvapenie.
Smerom na juh
Prvé stretnutie je naplánované na sobotu 7. mája o 9:30 pred Motoshopom Žubor. „Začneme brífingom na predajni, informáciami o trase cesty, bezpečnostnými radami a krstom motoriek pred jazdou, aby nás zlí škriatkovia obchádzali,“ povedala Žuborová.
Naplánovaná cesta je: Banská Bystrica, Očová, Detva, Detvianska Huta, smer Lučenec a Šalgotarián. „Trasu som vybrala zámerne, na juh, aby sme mali voľnejšie cesty, teplejšie a dievčatám chcem ukázať miesta a cesty, ktoré možno až tak dobre nepoznajú a sú krasne bez aút,“ vysvetlila výber trasy.
„V Šalgotariane je plánovaná prestávka, kde si pochutnáme na najlepších štrúdľach,“ dodala Žuborová, ktorá sa pokúsi zabezpečiť aj fotenie a krátke video z cesty. „Dievčatá, neváhajte a pridajte sa k nám. Teším sa každej, vášmu odhodlaniu, vyraziť na cestu a mať silu stroja vo svojich rukách,“ dodala na záver.
Akcia: 1. Babská jazda 2016
Zdroj: Bystrica24.sk
Foto: Michaela Žuborová
Pridané: 02.05.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Pozvánka: Jazda elegantných gentlemanov 2016 - Redakcia
- Pozvánka na Vespa Santa Ride 2024 - už tento piatok! - Redakcia
- Pozvánka: Stretko (+ preteky) ľadových medveďov 23. - 24. 1. 2016, Brezno - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Body a Trasy v tomto článku:
Galéria ku článku:
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!