Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1808 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29885
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17654)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12231)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

Pozvánka: Medzinárodné majstrovstvá Slovenskej republiky na plochej dráhe 2016

 Zdieľať

Pridané: 23.06.2016 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 3546 [Šport - Plochá dráha]

Už len pár dní nás delí od bojov o slovenský plochodrážny titul pre sezónu 2016. Vlani v týchto dramatických pretekoch zvíťazil poľský veterán Stanislaw Burza. Aj pre tento rok sa snažil organizátor vytvoriť pestrú štartovnú listinu jazdcov podobnej kvalitatívnej úrovne.

Ostáva len dúfať, že v nedeľu 26.júna budú diváci svedkami napínavých a férových pretekov, o ktorých a bude rozhodovať do posledných metrov jednotlivých jázd.

Určite najviac fanúšikov poteší správa, že sa v pretekoch predstaví až šesť slovenských pretekárov, všetko odchovancov Speedway Clubu Žarnovica. Je to rekordný počet domácich pretekárov na jedných pretekoch za posledné desaťročia. Veď naposledy sa toľko Slovákov predstavilo 29.7.1990 v priateľskom stretnutí vtedajšej Preglejky Žarnovica s rakúskym tímom Schwarzatal SC.

Pozvánka: Medzinárodné majstrovstvá Slovenskej republiky na plochej dráhe 2016
Pozvánka: Medzinárodné majstrovstvá Slovenskej republiky na plochej dráhe 2016

Ani tentoraz bohužiaľ diváci neuvidia Martina Vaculíka, ktorého viažu v Poľsku profesionálne ligové povinnosti. O to viac sa môžu tešiť na výkony ostatných chalanov, z ktorých najskúsenejším je 21-ročný Patrik Búri. Po ročnej prestávke od zranenia sa vracia Adam Čarada. Pretekárom, ktorý vie ako chutí post najlepšieho domáceho reprezentanta je tiež Michal Tomka. Bojovný výkon sa očakáva aj od Jána Mihálika. Zbieranie skúseností zase od Jakuba Valkoviča a debutujúceho Davida Pacalaja.
Favoritov na víťazstvo možno hľadať aj u českej výpravy. Jazdci ako Tomáš Suchánek, Martin Málek, Martin Gavenda, či Hynek Štichauer už čo to v plochej dráhe ukázali. Prví dvaja menovaní sa môžu hrdiť aj slovenským titulom. Najmladším v českej výprave je Patrik Mikel, ktorý dokázal v Žarnovici v minulom roku počas MČR juniorov vybojovať pekné tretie miesto.
Diváci sa môžu tešiť aj na ďalšieho majstra Slovenska. Tento titul si pretekár spoza rieky Dunaj - Norbert Magosi vybojoval ešte v roku 2011. Vlani skončil bronzový. Aj napriek tomu, že prekročil 40-siatku, stále nepatrí do starého železa a kľudne ho môžeme zaradiť do širšieho okruhu favoritov.

Z Nemecka k nám zavíta skúsený Matthias Schultz a mladík Steven Mauer. Obaja patria medzi to lepšie čo nemecká plochá dráha ponúka.

Rakúske farby bude reprezentovať v Žarnovici domáci Fritz Wallner, ktorý sa rád stará o zábavu pre žarnovické publikum a zároveň býva jedným z horúcich adeptov na slovenský titul. Aj prvý náhradník príde z Rakúska a bude ním Jannik Klein.
Z Ukrajiny ku nám mala pôvodne zamieriť dvojica Stanislav Mielničuk a Andrij Kobrin, nakoniec však príde iba druhý menovaný, keďže Mielničuka v tom čase zavolali na preteky do Opola, kde má podpísanú zmluvu. O kvalitách Andrija Kobrina netreba ani hovoriť. Aktuálne patrí medzi to najlepšie čo ukrajinská plochá dráha ponúka.
Na poslednú chvíľu sa ako náhrada za Taliana Guglielma Franchettiho v Žarnovici predstaví aj pretekár z Bulharska. Milen Manev je v Žarnovici starý známy. Jeho výkony rastú postupne aj keď vekom má bližšie k štyridsiatke. Môže sa pochváliť viacerými titulmi majstra Rumunska.

Pozvánka: Medzinárodné majstrovstvá Slovenskej republiky na plochej dráhe 2016
Pozvánka: Medzinárodné majstrovstvá Slovenskej republiky na plochej dráhe 2016

Štartovnú listinu žarnovických pretekov spestria aj dvaja dánski pretekári. Pôvodne mal v Žarnovici štartovať jeden Dán a jeden Švéd, no Dennis Jonsson, syn majstra sveta z roku 1990 Pera Jonssona, sa zranil. Tak ho nahradil ďalší dánsky pretekár. Kenni Hansena môžu poznať žarnovickí diváci z jeho vlaňajšieho účinkovania na Zlatej prilbe SNP, kým Kenni Nissen bude štartovať v Žarnovici prvýkrát.

Samozrejme, že v Žarnovici nebude chýbať ani obhajca minuloročného prvenstva Stanislaw Brurza z Poľska, ktorý bude jediným reprezentantom poľskej orlice.
Favoritov na titul je viac než dosť. Kto bude majstrom Slovenska pre rok 2016 sa ukáže v nedeľu 26.júna so začiatkom o 15.00 hod.

Súhrnom:

Slovensko: Patrik Búri, Adam Čarada, Michal Tomka, Ján Mihálik, Jakub Valkovič, David Pacalaj, Péter Vida - náhradník
Česká republika: Tomáš Suchánek, Martin Málek, Martin Gavenda, Hynek Štichauer, Patrik Mikel
Nemecko: Matthias Schultz, Steven Mauer
Rakúsko: Fritz Wallner, Jannik Klein (náhradník)
Poľsko: Stanislaw Burza
Dánsko: Kenni Hansen, Kenni Nissen
Maďarsko: Norbert Magosi
Ukrajina: Andrij Kobrin
Bulharsko: Milen Manev

zdroj: speedwayclub.sk/M. Búri

Mapa:

Pridané: 23.06.2016 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »