Anketa:
All Bikers Rally 2016 - poď jazdiť a vyhraj BMW!
ZdieľaťPridané: 14.07.2016 Autor: subo
Čitatelia: 4200 [Mototuristika - Slovensko - Moto-akcia]
Jedinečná navigačná súťaž All Bikers Rally odšartovala svoj druhý ročník, ktorý potrvá až do septembra. Všetci máte celé leto na zapojenie sa do tejto zaujímavej súťaže. Tento rok získa výherca hlavnej ceny novučičké BMW G310R.
Je to jednoduché
Zapojiť sa do All Bikers Rally je naozaj jednoduché. Stačí si stiahnuť appku do svojho mobilu (iPhone alebo Android), zaregistrovať sa na web stránke www.allbikersrally.sk, aktivovať si appku vložením kódu a zaplatiť štartovné 20€. A ste pripravený vyraziť a zbierať body.
Celé leto
Body sa zbierajú navštevovaním vybraných zaujímavých bodov záujmu a každý má svoju bodovú hodnotu. Všetky tieto miesta sú niečím zaujímavé, v appke (alebo aj na web stránke) sú uvedené ku každému základné informácie, fotografia a samozrejme GPS pozícia. Jeden pretek trvá 48 hodín, pretekár si časomieru spúšťa individuálne, pomocou mobilnej appky. Po spustení preteku má tento časový limit na nazbieranie čo najväčšieho počtu bodov. Z bezpečnostných dovodov sa jazdí iba cez deň a to od 7:00 do 19:00. Pretek môže registrovaný pretekár opakovať ľubovoľne počas celého leta.
Do výsledkovej listiny, ktorá je na web stránke, sa pretekárovi zapíše výsledok z jeho najlepšieho preteku.
Novinky do novej sezóny
Najväčšou zmenou oproti minulému ročníku je spôsob udelenia hlavnej výhry novej motorky BMW G310R. Tá sa bude po novom losovať zo všetkých registrovaných pretekárov. Ale aby to nebolo len na náhode, pretekári môžu zvýšiť svoju šancu na výhru tým, že budú jazdiť. Za každých získaných 1000 bodov v najlepšom preteku jednotlivého pretekára získava tento ďalší hlas do losovacieho osudia. Takže ten kto jazdí, má väčšiu šancu!
Pripravené sú samozrejme aj ceny pre najlepších jazdcov, takže jazdiť sa naozaj oplatí.
Nové kategórie
Pribudli aj dve nové kategórie, jedna cestovateľská - Travel Challenge, kde novú helmu značky Schuberth podľa vlastného výberu získa ten pretekár, ktorý za celé trvanie preteku navštívi najviac bodov záujmu, pričom sa návštevy rátajú zo všetkých jeho zajazdených pretekov.
Druhou kategóriou je Slovnaft Challenge, kde generálny partner Slovnaft ocení, bodmi nabitými BONUS kartami, prvých troch pretekárov, ktorí navštívia najviac čerpacích staníc Slovnaft v jednom preteku.
Párty
Ceny budú losované a udelené na záverečnom podujatí, na ktoré ste všetci srdečne pozvaní. Sledujte All Bikers Rally na Facebooku, detaily a informácie o sprievodných akciách a záverečnej párty bude organizačný team zverejňovať počas celej sezóny.
Jazdí sa už aj v Čechách
Áno, jazdiť sa bude aj v Čechách! Zvýšil sa počet bodov záujmu, ktorý stúpol z 500 na 1800, z čoho viac ako tisíc sa nachádza po celom území Českej republiky. Podmienkou však je, že prvý a posledný čeknutý bod záujmu v preteku musia byť na území Slovenska.
Appka je zadarmo
Pre tých, ktorí nie sú stvorení na súťaženie chceme pripomenúť, že appka je zdarma a je plne funkčná a použiteľná na navigáciu po krásach Slovenska a po novom aj Česka. Oplatí sa aj zaregistrovať na web stránke a appku si aktivovať, registrácia je tiež zdarma a ponúka prístup k rozšíreným funkciám, ako obľúbené body, ktoré sa dajú použiť na plánovanie trasy, alebo novinku - All Bikers PATROL. Ale o tom zasa nabudúce.
Neseďte doma, kašlite na robotu, poďte jazdiť!
Pridané: 14.07.2016 Autor: subo Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
BMW G 310 R 2016:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | BMW |
Model: | G 310 R |
Rok: | 2016 |
Novinka: | NOVINKA 2016 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 313 ccm |
Max. výkon: | 34.0 k (25.0 kW) / 9500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 28 Nm / 7500 ot. |
Kompresný pomer: | 10.6:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 80.0 x 62.1 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 140 mm |
Zdvih vzadu: | 131 mm |
Brzdy vpredu: | jedno kotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm |
Pneu vpredu: | 110/70 R 17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm |
Pneu vzadu: | 150/60 R 17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 158.5 kg |
Výška sedla: | 785 mm |
Rázvor: | 1374 mm |
Dĺžka: | 1988 mm |
Šírka: | 896 mm |
Objem nádrže: | 11 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 145 km/h |
Spotreba paliva: | 3.33 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 247 km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
- NOVÉ Porovnaj 'BMW G 310 R' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'BMW G 310 R' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'BMW G 310 R 2016' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'BMW G 310 R' na www.google.com
Súvisiace články:
- Začal All Bikers Rally 2015 - pretek pre všetky kategórie motorkárov ktorý prebieha počas celého leta! - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
Galéria ku článku:
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!