Anketa:
Úspešný štart Vladimíra Kothaya na ME v Triale v Belgicku
ZdieľaťPridané: 02.05.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3228 [Šport - Trial]
Počas uplynulého víkendu pokračoval tohtoročný seriál Majstrovstiev Európy v triale v belgickom Bilstain. Uvedené podujatie bolo dvojdňové, pričom každý deň bol hodnotený samostatne. V Belgicku nás reprezentoval len jeden jazdec a to Vladimír Kothay v triede nad 40 rokov.
Prvý deň si náš najskúsenejší slovenský trialový jazdec vyjazdil vynikajúcu striebornú priečku. Lepší bol už len Nemec Kipp, ktorý je momentálne lídrom priebežného hodnotenia seriálu ME v Triale 2017. Tretie miesto si vybojoval Fín Sami Kymalainen.
Počas druhého dňa posunul na druhé miesto nemeckého jazdca Kippa Talian Feltrinelli a tretí skončil jeho krajan Angelo Piu. Vlado skončil v tesnom závese na štvrtom mieste s minimálnym rozdielom bodov.
Po podujatí v Belgicku je Vladimír Kothay vo svojej triede na druhej priečke priebežného hodnotenia tohtoročného seriálu ME v Triale. Posledné, štvrté podujatie seriálu sa uskutoční v Taliansku – Lazzate, a to 6. 8. 2017.
Vladimír Kothay: „Druhý deň majstrovstiev som nezačal najlepšie, v treťom úseku prvého kola som dostal päť trestných bodov a vedel
som, že ak na ďalších 27 úsekoch spravím chybu, tak na pódiové umiestnenie môžem zabudnúť. Tri úseky pred koncom preteku som mal 8 bodov čo, stačilo na prvé miesto, ale to už ma sledovali súperi na každom úseku. Dokončil som 13-ty úsek bez trestného bodu a zrazu mi Holanďan vybavil u rozhodcu 5 bodov údajne za to, že som zadným kolesom preskočil ponad pásku ohraničujúcu úsek. Pritom som sa jej ani nedotkol a nevyšiel zo sekcie. Rozhodca vedel iba po francúzsky a sám tomu nerozumel. Rozhodne sa na poslednom podujatí v Taliansku.“
Sekretariát SMF, 2. 5. 2017
Pridané: 02.05.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!