Anketa:
Martin Vaculík druhý na GP speedway v Nemecku!
ZdieľaťPridané: 12.09.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2741 [Šport - Plochá dráha]
V sobotu sa v nemeckom Teterowe uskutočnilo deviate podujatie tohtoročných majstrovstiev sveta GP speedway, kde slovenská plochodrážna hviezda Martin Vaculík obsadil vynikajúce druhé miesto. V napínavom finále zvíťazil slovinský jazdec Matej Źagar a za druhým Martinom Vaculíkom skončil na treťom mieste majster sveta Jason Doyle z Austrálie a štvrtý bol ďalší austrálsky majster sveta z roku 2012 Chris Holder.
Pre Žagara to bolo štvrté víťazstvo v kariére a v priebežnom poradí sa posunul na deviate miesto, 7 bodov za nášho Martina Vaculíka, ktorý je teraz na poslednej postupovej ôsmej priečke pre budúcoročný seriál GP speedway.
Martin Vaculík: "Dnes som veľmi šťastný a spokojný s výsledkom, ktorý som dosiahol. Chcel by som sa poďakovať môjmu tímu a všetkým ľuďom, ktorí ma podporujú. V poslednom období sa mi na podujatiach nedarilo dúfam, že sa mi bude takto dariť i v nasledujúcich kolách GP. Súčasná pozícia a získané body sú pre mňa veľmi dôležité. Moja priorita a cieľ pre túto sezónu je byť v prvej osmičke a preto urobím všetko."
Do konca tohtoročnej GP zostávajú ešte tri podujatia a tak pevne veríme, že Martinovi sa podarí ešte zopakovať sobotňajší výsledok, resp. udržať si priamu postupovú pozíciu na GP speedway 2018.Gratuľujeme a držíme palce!
Kompletné výsledky GP speedway Nemecko a priebežné poradie GPS nájdete na stránke www.speedwaygp.com/results/138
Sekretariát SMF
Pridané: 12.09.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Honda sa rozširuje modelový rad o retro model CB1000F
- Taliansky projekt „Hachimaan“ sa stal víťazom súťaže Honda Customs 2025
- MM SR enduro a country cross Brezno 2025
- GOES predstavuje modely na rok 2026
- Slováci ovládli grécku rely, Štefan Svitko absolútny víťaz
- Triumph predstavil TF 450-X pre rok 2026
- GASGAS predstavuje nový radikálny vzhľad pre modelový rad 2026!
- Honda potvrdila plán výroby a hlavné parametre modelu Honda WN7 – prvého elektrického motocykla
- Husqvarna prináša update ostrého modelu FS 450
- Kawasaki predstavuje nový model Z1100 pre rok 2026 – „Sugomi Awakens“
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!