Anketa:
Kompletne nové BMW F750 a F850 GS 2018 sme vyskúšali v Španielsku 4/4
ZdieľaťPridané: 18.04.2018 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 20285 [Testy a predstavenia - Test]
Video
Video: BMW F850 GS 2018 - Prvý test v Španielsku
Video: Rýchla správa: Nové BMW F850 GS 2018 v teréne
Video: BMW F750 GS 2018 - prvé dojmy zo Španielska
Video: BMW F 750 GS a F 850 GS 2018
Pozadie / Wallpaper:
Vaše otázky na konštruktérov BMW F750/850 GS 2018 a odpovede:
Počas testovania v Španielsku ste mali možnosť sa pýtať čo vás zaujíma. My sme vaše otázky položili priamo ľuďom z BMW a tu sú doplnené otázky aj s odpoveďami.
1. Aký je ten motor, hlavne keď ho porovnáš s novou Afrikou? V čom sa líši, aký ma charakter?
Motor je úplne nový, dizajn, vývoj kompletne v Nemecku, dva roky vývoja. Je úplne iný, kompaktný, má dva vyvažovacie hriadele, posunutý kľukový hriadeľ, nepravidelné zapaľovanie. Teda prejav ako V2. Vyrába sa v továrni Loncin v Číne. Ná rovnaký výkon ako Afrika, ale športovejší prejav, ide ochotne a rýchlo do otáčok. Jazdí aj vo vyšších otáčkach.
2. Tak isto by ma zaujímal podvozok. Je to 50/50 ako Afrika, či viac v prospech asfaltu?
Podvozok je naladený fakt dobre, aj keď (čo je sklamanie najmä na F850) predná vidlica je nenastaviteľná. Vzadu sme mali doplnkový Dynamic ESA – elektronický podvozok. Inak na tlmičoch je logo ZF, je to teraz nové označenie ZF Sachs. Podvozok je nastavený na jazdca 75 kg a polovicu nádrže. Pri sólo jazde na ceste bol vynikajúci a prekvapivo dobre fungoval aj v teréne – jazdili sme piesok, rieku, brody a šotoliny – žiadny hard terén. Napriek nižším zdvihom bol super, na dorazy som ho dal asi len 1-2 krát. Otázka je aký bude pri plnom naložení alebo v ťažšom teréne.
3. Čitateľnosť toho TFT displeja namiesto klasických budíkov na slnku?
TFT displej je perfektne čitateľný vždy!
4. Či a kedy bude F 850 GS Adventure a akú veľkú nádrž bude mať?
Áno, určite bude, ale zvyšné informácie mi oficiálne nedali, lebo nemôžu. Iba z úsmevu na moje otázky sa dalo vydedukovať, že bude už o rok, nádrž bude väčšia. Či bude predná vidlica nastaviteľná? Nemohol mi povedať. (Ja dúfam, že áno.)
5. Či si konštruktéri nemyslia že hmotnosť novej 750/850 nie je tak trochu miesto na ďalšie vylepšenie (čítaj trapas), keď sa rovná hmotnosti starého vzducháča R 1200 GS?
Na toto som dostal takúto odpoveď: tento nový model je kompletne prepracovaná motorka. Nový motor dnes spĺňa EURO4 – čo znamená veľa vecí, ktoré pred 10 rokmi na R1200GS nebolo potrebné riešiť a spĺňať. Okolo motora je nový a veľmi pevný dvojitý rám. Aktuálny model je o 12 kg ťažší ako predchodca.
6. Prečo presun nádrže na klasické miesto?
Lepšie rozloženie hmotnosti, zaťaženie predného kolesa. Nádrž vzadu veľa ovplyvňovala zaťaženie zadného tlmiča, plná vs. prázdna. Takto keď je na klasickom mieste, tak zaťažuje rovnomerne predok aj zadok. Inak povedal, aj že motor potrebuje na funkciu airbox istého objemu. Ak nie je naň miesto, tak musí ísť nádrž inam – čo bol pravdepodobne tiež dôvod u predchádzajúceho modelu.
7. Je teda pod sedlom aspoň nejaký slušný odkladací priestor?
Pod sedlom je slušný odkladací priestor, viď foto – bolo tam náradie, lekárnička, reflexná vesta a doklady.
8. Predné pruženie je nenastaviteľné? A zadné ESA? To ESA musí byť tak rozťahané po celom zadku?
Vzadu na ľavom boku je funkčný prvok ESA, viď foto:
9. Načo je dobré prepojenie "držiakov riadidiel" keď nie sú na samostaných silentblokoch?
Je to dizajnová záležitosť – vyzerá to pekne + logo BMW.
10. Čo za meranie alebo čo je ten kanálik pod sacím kanálom?
Nevedel mi odpovedať na 100 %, pretože to nebol človek motorkár. Mal by to byť kanálik na recykláciu plynov, niečo pre ekológiu.
11. Pre trúbu sa fakt nedalo nájsť lepšie miesto?! (+ umiestnenie a ochrana výfuku)
Trúba – nevidel v tom problém. (Inak tá foto je z F750) F750 nemá v sérii žiadny kryt motora – výfukov. Kryt motora vyzerá takto.
12. Ma to podsedlový rám napevno alebo demontovateľný ako stará?
Podsedlovy rám je montovaný.
13. Nastavím si jazdný režim, trakciu atď. Jazdím terén a keď motor zdochne, tak po naštartovaní musím nastaviť opäť svoje nastavenie alebo to ostané ako bolo?
V sérii sa ABS a trakčná zapnú automaticky po vypnutí kľúčika (teda po zdochnutí motora nie). Tak ako u veľkého GS je možné dokúpiť Enduro Pro – ten keď je zasunutý v motorke, tak potom si motorka pamätá nastavenie a aj po vypnutí kľúčika zostáva ABS/trakčná vypnutá.
Pri štartovaní musím môžem mat rýchlosť a štartovať so spojkou?
Samozrejme, je možné štartovať s rýchlosťou.
Doplnkové príslušenstvo
Ako je u BMW zvykom, oba modely majú širokú škálu doplnkov, ktoré umožňujú si aj do biku strednej triedy dať výbavu z prémiových strojov. Možností je naozaj veľa, na čo najlepšie poslúži konfigurátor.
- hlavný stojan
- monitorovanie tlaku v pneumatikách
- bezkľúčový štart
- vyhrievané rukoväte
- Pro jazdné režimy
- tempomat
- quickshifter – radenie hore aj dole
- Dynamic ESA
- nosič kufrov
- denné LED svietenie DRF + LED smerovky
- TFT prístrojovka + Connectivity
- inteligentný eCall systém
- príprava na GPS
- mapa pre nízko oktánový benzín pre F850
- alarm
- znížený podvozok
- znížené sedlo
- komfortné sedlo
- Rallye sedlo
- HP športový výfuk
- nosiče batožiny a vario kufre
- tankvak
- vyššie a aj tmavé plexištíty
- zvýšené riadidlá (F850)
- zvyšováky riadidiel (F750)
- Enduro stupačky + nastaviteľné páčky radenia a nožnej brzdy
- Ochrana motora plastová aj hliníková
- obmedzenie výkonu na 35kW (vodičák A2)
Čo by ťa mohlo zaujímať:
BMW F 750/850 GS 2018:
Servisný interval | 10 000 km |
Spotreba | 4,1 l/100km |
Objem nádrže z toho rezerva | 15 l |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | 270 km |
Cena F750GS | od 9 772 EUR |
Cena F850GS | od 12 180 EUR |
Ceny vybraných doplnkov:
Nosič kufra topcase | 161 EUR |
Vyhrievané rukoväte | 217 EUR |
Bezkľúčový štart | 267 EUR |
Quickshift Pro | 424 EUR |
Connectivity | 605 EUR |
Dynamic ESA | 454 EUR |
Jazdné režimy Pro | 408 EUR |
Kontrola tlaku v pneu | 227 EUR |
Tempomat | 338 EUR |
Hlavný stojan | 141 EUR |
Text: Tomáš Hajduch - Awia (výška a hmotnosť: 182 cm, 76 kg)
Foto a video: BMW.press a Tomáš Hajduch - Awia
Na akciu nás pozvala spoločnosť BMW Motorrad. Redaktor jazdil v oblečení KLIM a prilbe Touratech Aventuro Carbon, čižmách Touratech Destino.
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | BMW | BMW |
Model: | F 750 GS | F 850 GS |
Rok: | 2018 | 2018 |
Novinka: | NOVINKA 2018 | NOVINKA 2018 |
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | ||
Typ motora: | radový dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) |
Objem: | 853 ccm | 853 ccm |
Max. výkon: | 77.5 k (57.0 kW) / 7500 ot. | 95.2 k (70.0 kW) / 8250 ot. |
Max. krútiaci moment: | 83 Nm / 6000 ot. | 92 Nm / 6250 ot. |
Kompresný pomer: | 12,7:1 | 12,7:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 84 x 77 mm | 84 x 77 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 151 mm | 204 mm |
Zdvih vzadu: | 177 mm | 219 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová 2 piestik | dvoj kotúčová 2 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 305 mm | 305 mm |
Pneu vpredu: | 110/80 R19 | 90/90-21 54 V |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 265 mm | 265 mm |
Pneu vzadu: | 150/70 R17 | 150/70-R17 69 V |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Hmotnosť s náplňami: | 224 kg | 229 kg |
Výška sedla: | 815 mm | 860 mm |
Rázvor: | 1559 mm | 1593 mm |
Dĺžka: | 2255 mm | 2305 mm |
Šírka: | 922 mm | 922 mm |
Výška: | 1350 mm | 1350 mm |
Objem nádrže: | 15 l | 15 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Max. rýchlosť: | 190 km/h | 200 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 4.1 s | 3.8 s |
Spotreba paliva: | 4.1 l/100km | 4.1 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 274 km | cca 274 km |
Servisný interval: | 10 000km | 10 000km |
Doplnková výbava: | ||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | za príplatok | za príplatok |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | za príplatok | za príplatok |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | za príplatok | za príplatok |
LED smerovky: | za príplatok | za príplatok |
El. Podvozok: | za príplatok | za príplatok |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tlmič riadenia: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Bezkľúčové zapaľovanie: | za príplatok | za príplatok |
Quick-shift: | za príplatok | za príplatok |
Kontrola tlaku v pneumatikách: | za príplatok | za príplatok |
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | za príplatok |
Farebná TFT prístrojovka: | za príplatok | za príplatok |
Iná výbava: | USD vidlica | |
Poznámka: | ||
Poznámka: | Cena 5/2018: od 9 150 eur | Cena 10/2018: od 11 150 eur |
Pridané: 18.04.2018 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip
- Moto Morini Corsaro GT 2025 - športovo zameraný crossover
- Obnovená značka Morbidelli prináša T502X a T1002VX s véčkovým dvojvalcom pre rok 2025
- Moto Guzzi Stelvio Duecento Tribute 2025 oslavuje 200 rokov priesmyku Stelvio
- Moto Morini X-Cape 700 2025 má nový motor
- Moto Morini X-Cape 1200 2025 ide do predaja
- Kymco AK 575 Premium 2025 prichádza zo zvačšeným motorom
- Mondial Mud 452 2025 ďalší maly adventure bike s motorom CF
- Moto Morini Alltrhike 450 2025 - Dobrodružstvo pre všetkých
- Offroadové CFMOTO 800MT-X sa dočkalo sériovej podoby pre rok 2025
- ... zobraz všetky články od tohto autora