Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1820 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28158
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16800)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11358)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Rumunsko-srbská repríza po troch rokoch

 Zdieľať

Pridané: 18.06.2018 Autor: mpbaxxter
Čitatelia: 5278 [Mototuristika - Európa - Výlet]

V auguste roku 2015 som s kamarátom absolvoval takmer identickú trasu ako tento rok. Transalpinu som však kvôli zlému počasiu takmer nevidel a tohtoročným cieľom mali byť aj iné rumunské cesty. Partnerom na ceste bol ako minulý rok môj otec. Odchod bol naplánovaný na 8. 6. 2018 - bude Transfagarasan prejazdný?

1. deň: Nové Mesto nad Váhom - Nové Zámky - Ostrihom - Budapešť - Debrecín - Oradea - Chiscau: 625 km, jasno

Cesta prebiehala bez problémov, ale to zrejme nikoho nezaujíma. Ubytovanie takmer vždy cez booking. 1 deň v Chiscau pri Národnom parku Apuseni - Casa Linistita za 18 euro pre dvoch - milá pani, ráno nám priniesla vajíčka (4ks) a spravili sme si praženicu. Celý dom bol len pre nás - aspoň, že tak, lebo som nevedel pustiť sprchu v našej izbe, tak sme využili inú kúpelku, ale to tiež asi nie je zaujímavé.

2. deň: Chiscau - Albac - Huedin - Salina Turda - Sebes: 348 km, jasno, večer prehánky

Trasa cez Národný park Apuseni bola naozaj pekná a poväčšine aj s kvalitným asfaltom. Cieľom však bola Salina Turda, ktorú som chcel po rozprávaní priateľov a prezeraní fotiek navštíviť. Zaparkovali sme pri vchode - niečo sme si odložili do skriniek a ostatné veci zostali na motorkách. Moje očakávania boli veľké a asi preto ma to až tak nenadchlo. Všetko bolo samozrejme pekné - množstvo hier, akési ruské koleso,dokonca sa dá dole člnkovať. Zaujímavé - poďme radšej na motorku. Ubytovanie v Sebesi - Vila La Izvor za 25 euro pre dvoch. Okamžite drink na privítanie - otec nepije, takže šup hneď mám dvoch. Nachádza sa tam garáž - v nej však nemôžme parkovať - dvakrát tadiaľ prechádza konský záprah do záhrady. Domáci nám provizórne zakrýva motorky - trošku mrholilo.

Apuseni NP
Apuseni NP

3. deň: Sebes - Sibiu - Transfagarasan - Curtea De Arges - Ramnicu Valcea - Sibiu - Sebes: 434 km, polooblačno, večer dážď

Dnešný cieľ je jasný - Transfagarasan. Volíme trasu po diaľnici a dúfame, že bude prejazdný. Podľa slov poliakov ubytovaných s nami je zatvorený, ale prejazdný je. Značka nás informuje o zatvorenej ceste - pod ňou stretáme staršieho švajčiara na harlejke - s úsmevom hovorí, že je zatvorený, ale vlastne nie je - nikto to nerieši. Betónové zátarasy obchádzame, ďalšie prekážky predstavujú popadané kamene a sneh. Tunel na vrchole je už otvorený, hoci sa v ňom ešte nachádzajú ukryté stánky. Z juhu práve dnes otvorili cestu aj pre autá až na vrchol. Pod Draculovým hradom si dávame obed. Je nedeľa a kamiónov príliš z hlavných ciest neubudlo. Ubytovanie znova rezervujem to isté v meste Sebes kvôli jeho pre nás výhodnej polohe. 40 km pred cieľom obliekame nepremoky.

Transfagarasan
Transfagarasan

4. deň: Sebes - Transalpina - Targu Jiu - Drobeta - Donji Milanovac: 337 km, jasno, polooblačno

Na Transalpinu vyrážame tak ako na Transfagarasan zo severnej strany. V prípade Transalpiny však platí, že ju je lepšie prejsť z juhu. Je tu veľké množstvo zákrut s kvalitným povrchom. Značná časť cesty prechádza lesom. Spomienky spred 3 rokov sú doslova hmlisté, pretože jediné to si z tejto cesty pamätám - hmlu a dážď. Znova stretávame švajčiara na harlejke. Na vrchole kupujeme suveníry a niečo pod zub. Ubytovanie rezervujem rovnaké ako pred 3 rokmi už na srbskej strane Dunaja - Kapetan Mišin Breg - exkluzívny je najmä výhľad na Dunaj a celková atmosféra. Kvalita ubytovania je druhá vec. Cena 30 euro s dobrými raňajkami pre 2 osoby.

Transalpina
Transalpina

5. deň: Donji Milanovac - Belehrad - Báčsky Petrovec: 297 km, jasno

Po dobrých raňajkách prechádzame popri Dunaji približne 25 kratších tunelov. Fotíme Golubac fortress a už nás čaká len relatívne nudná cesta do Báčskeho Petrovca, kde prespávame u známych. Podľa ich slov tu kedysi žilo cca 8 000 obyvateľov. Dnes odchádzajú celé rodiny a momentálne tu žije asi 3 000 - 3 500 obyvateľov.

Serbia - Dunaj
Serbia - Dunaj

6. deň: Báčsky Petrovec - Szeged - Budapešť - Komárno - Nové Mesto nad Váhom: 537 km, poloblačno, dážď

Posledný deň je len návratom domov. Už v Srbsku nás zastihuje búrka. Hodinu čakáme kým sa zmierni a pokračujeme. Dážď je výdatný a niektoré partie na tele premoknú aj cez nepremoky.

Rumunsko ma opäť nesklamalo. Pekné cesty, milí ľudia, priaznivé ceny, množstvo kráv, koní, oviec a psov po cestách (zdá sa mi, že psov ubudlo). Rýchlosť v obci 70 - 80 km/h. Na hraniciach bez problémov stačil OP. V jednom prípade požadovali TP. S políciou nebol tak ako pred 3 rokmi žiadny problém. Za 6 dní sme prešli 2578 km.

Pridané: 18.06.2018 Autor: mpbaxxter Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač
yamaha-10-2024-main

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria