Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10347)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

5 dňová: Rakúsko - Slovinsko

Pridané: 23.10.2013 Autor: mpbaxxter

Presne do roka a do dňa prichádza možnosť nasadnúť na motorku a opäť si užiť pár dní v jej sedle v Rakúsku.

Tentokrát vyrážame s bratom 2. septembra v pondelok s približným plánom v hlave, ktoré miesta by sme chceli navštíviť a vraciame sa už v piatok 6. septembra na moje 25. narodeniny. Presnú trasu ďalšieho dňa plánujeme vždy večer podľa múdrej bratovej knihy a mojej mapy. Počasie znova vychádza na jednotku.

• Motocykel: Yamaha FZ6 Fazer 2008
  • Spolu: 2107 km
  • Krajiny: Rakúsko, Slovinsko, Taliansko
  • Top: Mangart, Malta Hochalmstrasse

Austria

1. deň: 594 km (polooblačno)

Nové Mesto nad Váhom – Myjava – Pezinská Baba – Bratislava – Eisenstadt – Murzzuschlag – Mariazell – Lunz Am See – Hochkar – Eisenerz – Judenburg – Sankt Georgen ob Murau

Do Rakúska sme si to namierili cez Myjavu, Brezovú pod Bradlom a Pezinskú Babu, pretože brat nemá diaľničnú nálepku. Niekde v tomto úseku sa môj výlet takmer skončil, keď tesne predomnou skočila do pravého jarku srnka, no našťastie svoj pohyb zastavila. Za Eisenstadtom kupujem nálepku a po Murzzuschlag ideme po diaľnici. Schádzame na Mariazell, prechádzame po Zellerrain strasse a ideme na Hochkar, kde sa mýto neplatilo. Večer prichádzame do cieľa pri Murau a ulievame si štamprlu.

2. deň: 249 km (jasno, polooblačno)

Murau – Thomatal – Innerkrems – Gmund – Malta Hochalmstrasse – Tschiernock Panoramastrasse – Ebene Reichenau – Turracher Hohe – Murau

2. deň je v pláne kratší výlet. Prechádzame krásnou krajinou až po Malta Hochalmstrasse. Platím myslím 9,50 eura. Je tu veľa vodopádov a dokonca i semafóry kvôli úzkym tunelom. Čakacia doba na zelenú môže byť i 20 minút. Na vrchole je veľká hrádza s peknou vyhliadkou. Cestou späť nachádzame Tschiernock Panoramastrasse. Platím 2 eurá. Ideme úzkou menej kvalitnou cestičkou cez les. Hore nás čaká veľmi pekný výhľad na okolie. Napokon prechádzame cez Turracher Hohe, kde v jednej ľavotočivej zákrute dostávam šmyk, aký som ešte nikdy predtým nedostal a takmer padám z motorky. Neviem ako, ale nespadol som. Náhodou ideme tou istou trasou späť aj na druhý deň a v tej istej zákrute vidím miesto, ktoré je niečím posypané. Pravdepodobne bolo teda na ceste rozliate niečo šmykľavé.

Malta

3. deň: 376 km (jasno)

Murau – Flattnitz – Feldkirchen – Villach – Tarvisio – Passo di Predil – Mangart – Vršič – Kranjska Gora – Villach – Alpenstrasse Wollaner Nock – Radentheim – Turracher Hohe – Murau

Mangart

Hlavný cieľ dňa – Mangart. Vo Villachu milión motoriek, asi kvôli zrazu. Na hraniciach italy – slovenia si dávam guláš a môžeme vyraziť na Mangart. Mýto má hodnotu 5 eur. Kvalitná užšia cesta hore, pár tunelov a sme na vrchole, krása. Trošku som si aj vyšlapal. Je tu jedna budova, malý dom, kupujem si tam nálepku. Stojím pri ceste, fotím, pozerám do diaľky. Pokračujeme cez Vršič. Je tu približne 48 vracákov, super. Už sme v Rakúsku. Podľa mapy sa dá cez jeden platený úsek prejsť smerom „domov“. Názov je Alpenstrasse Wollaner Nock. Je tu automat, platí sa 6 eur bez ohľadu na vozidlo. Chvíľu ideme po asfaltke, potom nasleduje už len nespevnená cesta. Povedal by som, že poľná cesta, ale je celkom rovná. Zastavujeme s pocitom, že ďalej sa prejsť dať nebude. Prichádzajú k nám kravy, ktoré si asi mysleli, že sa o nich postaráme. Bohužiaľ zostávajú sklamané, ale na konci cesty aj my, keď zisťujeme, že ďalej sa prejsť nedá a my sa musíme vrátiť späť. Na konci cesty bol plot, možno sa dal aj dvihnúť, ale nebudem robiť blbosti. Škoda, že sme nepozreli radšej na Gerlitzen. Ale kto si chce za 6 eur zajazdiť po Alpách po nespevnenej ceste, tak sa mu to páčiť bude.

Wollaner nock

4. deň: 332 km (jasno)

Murau – Solkpass – Bad Mittendorf – Tauplitzalm Alpenstrasse – Hallstatt – Pass Gschutt – Filzmoos Hofalm – Schladming – Obertauern – Tamsweg – Murau

Na ďalší deň smerujeme na sever. Ráno prechádzame cez Solkpass, kde je na značnom úseku cesta horšej kvality. Celkovo v tejto oblasti som videl veľa značiek fahrbahnschaden. Odbočujeme na Tauplitzalm Alpenstrasse – cena 5 eur. Super cesta hore. Najlepšie je asi prísť sem ráno a urobiť si výlet po okolitých jazerách. My vychádzame iba na Grossssse. Po ceste k tomuto jazeru alebo plesu ma však obieha asi 30 českých turistov, čo mi trochu dvíha tlak. Ďalej zastavujeme v Hallstatte, dávame si tuším knedlíky se zelím od česky hovoriaceho čašníka. Pekné mesto. Po ceste ešte stíhame Filzmoos Hofalm – 2 eurá. Krátka cesta, rýchlosť obmedzená na 30 kmh. Ideálne asi tiež ráno prísť na turistiku. A ešte spomeniem cestu cez Obertauern a pokutu za rýchlosť 30 eur pre brata.

Hallstatt

5. deň: 553 km (polooblačno)

Murau – Hohentauern – Leoben – Krieglach – Waldbach - Hochwechsel – Eisenstadt – Bratislava – Nové Mesto nad Váhom

A je to tu – cesta domov. Prechádzame cez Hohentauern a valíme po diaľnici až po Krieglach. Vo Waldbachu zastavujeme pozrieť na "vodné hry". Vychádzame na Hochwechcel, je tu rampa, platí sa 4,50 eura len v minciach. Čaká nás aj nespevnená cesta, ale zase je to celkom v pohode. Vrchol a aj „kostolík“ na ňom sa nachádzajú v oblakoch. Už sa ozýva únava a smerujeme cez Eisenstadt do Bratislavy. Idem sám cez obchvat, samozrejme je piatok a kolóóóna. Ale nevadí. Cieľ splnený.

Najazdil som 2000 km. Za celý rok na Slovensku som prešiel iba cca 1000 km. Náklady na benzín boli približne 150 eur. Tento rok však veľa času na jazdenie nebolo.