Anketa:
Vyskúšali sme revolučnú Kawasaki KX450 2019 1/2
ZdieľaťPridané: 21.08.2018 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 13892 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Vo svete motokrosu sa inovuje a pre rok 2019 to Kawasaki nakopla naozaj významne. Priaznivci motokrosu sa dočkali elektrického štartéra, hydraulickej spojky či návratu ku klasickej vidlici. Ale to zďaleka nie je všetko.
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia
Modelový rok KX 450 2019 je prekopaný doslova od podlahy. Pri motokrosových motorkách sa isté zmeny robia aj každý rok, ale nie vždy sú tak významné ako teraz. Pozrime sa stručne na všetky novinky KX450:
- silnejší motor - nárast výkonu o približne 2,5 kW (3,4 koňa), Ovládanie ventilov cez vahadlá, ostrejšie vačky, vyššie otáčky
- hydraulická spojka
- elektrický štartér
- Li-ion batéria
- silnejšie brzdy
Video: Kawasaki KX 450 2019 - MX revolúcia v japonsku - motoride.sk
- továrenský piest
- nastaviteľná ergonómia - štyri pozície riadidiel, dve polohy sedadiel a nastaviteľné stupačky
- vidlica s veľkým priemerom 49 mm klasickej konštrukcie s pružinami
- ľahšie dostupný vzduchový chladič
- nový ľahký hliníkový rám
- jednoduché ladenie motora: DFI - 3 rýchlo vymeniteľné konektory - bolo už aj v predchádzajúcich modeloch
- Launch Control Mode - bolo už aj v predchádzajúcich modeloch
A taký detail - možno si si všimol, že z názvu zmizlo písmeno F - nie, nie je to preklep. Od 2019 sa už bavíme o KX450. V minulosti F označovalo štvortakty (four stroke), no dnes už nie je nutné. Aby sme ešte dostali to "revolučný nadpis" do reálu, tak treba povedať, že iní (európski) výrobcovia mali také vecičky ako hydrauliku či štartér už skôr. Len Japonci tomuto tlaku odolávali - až dodnes.
Poďme na trať
Žiaľ, tu hneď musím napísať, že moje jazdenie na novinke nebolo veľmi dlhé. Stihol som len pár zoznamovacích kôl ako s motorkou tak aj s traťou v Spišskom Hrhove. Po mojej jazde mal ďalší test jazdec pád a zlomil tú jedinú vec, ktorú chlapci z TatraMoto nemali (pretože ešte sa ako náhradný diel do úplne novej motorky nedal objednať), a to spojkovú páčku. A tak nemám ani video z jazdy a tiež iba niekoľko jazdných fotiek. Napriek tomu sa s vami podelím aspoň o prvé moje dojmy a aj niektoré sprostredkované od ďalších test jazdcov.
V prvom rade sme prelaďovali podvozok. Trať bola poriadne rozbitá a dávala zabrať nielen motorke, ale aj jazdcovi. Po prvých jazdách teda nasledovalo preklikanie do mäkšia, čo bol výrazný posun vpred. Tu predsa len sa osvedčila klasická vidlica s vinutými pružinami. Jazdec sedlajúci model 2017 so vzduchovou vidlicou si nemohol tú novú vidlicu vynachváliť. Je mu môžem len veriť, pretože som nemal možnosť priamo na trati porovnať.
Samozrejme, elektrický štartér, to je parádne pohodlíčko - aj keď mi nikdy nevadilo motorku nakopávať. Táto vec sa mi zdala už roky "nutnosťou" na endure, kde motor často skape v komplikovanom teréne a štartér vie ušetriť množstvo síl. Na motokrose pád často znamená ihneď stratu niekoľko priečok a potom nakopávať... To je už na Kawe minulosťou.
Spojka sa ovláda skvele a parádne ľahúčko. Jeden prst to zvládne určite celý pretek a to je rozhodne výhoda. Tieto vecičky si žiada aj ten fakt, že tieto motorky kupuje aj množstvo amatérov, nielen profíci. Práve amatérski jazdci tieto veci ocenia.
Celkové ovládanie KX-y bolo skvelé. Neskôr po jazde, keď som si pozrel aj technické údaje, sa mi nechcelo ani veriť že má takmer 110 kg. Naozaj to nebolo nejako cítiť. Štartér, baterka a vidlica niečo pridali, ale zároveň na iných komponentoch dokázala Kawa aj ušetriť, a tak rozdiel oproti predchodcovi je minimálny.
Motoricky nemám čo vyčítať. 2019-tka by mala mať lepší priebeh aj na spodku. Okrem toho je ale neuveriteľne hladná po otáčkach a po pridaní letí vpred. Pre jazdca, ktorý na to nie je zvyknutý, sa po pridaní snaží utrhnúť ruky, čo vie byť poriadne unavujúce. Jednoducho veľký MX už vyžaduje pilota a poriadny tréning.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Záver, Plusy, mínusy, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať, Servisný plán a technické parametre.
Pridané: 21.08.2018 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
- Moto Morini Corsaro GT 2025 - športovo zameraný crossover
- Obnovená značka Morbidelli prináša T502X a T1002VX s véčkovým dvojvalcom pre rok 2025
- Moto Guzzi Stelvio Duecento Tribute 2025 oslavuje 200 rokov priesmyku Stelvio
- Moto Morini X-Cape 700 2025 má nový motor
- Moto Morini X-Cape 1200 2025 ide do predaja
- Kymco AK 575 Premium 2025 prichádza zo zvačšeným motorom
- Mondial Mud 452 2025 ďalší maly adventure bike s motorom CF
- Moto Morini Alltrhike 450 2025 - Dobrodružstvo pre všetkých
- Offroadové CFMOTO 800MT-X sa dočkalo sériovej podoby pre rok 2025
- Moto Morini Rumble (2025) - kompaktný, ale štýlový bobber
- ... zobraz všetky články od tohto autora