Anketa:
Svižný Triumph Tiger Sport 660 (2022) v portugalských zákrutách 2/2
ZdieľaťPridané: 07.04.2022 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 9520 [Testy a predstavenia - Test]
Konkurencia
Tiger Sport 660 prináša čerstvý vietor do segmentu kompaktných cestovných endúr. Medzi výsostne dvojvalce (väčšinou radové) prináša trojvalec a vďaka tomu hneď aj najvyšší výkon. Dôležité ale je, že nezaostáva ani krútiacim momentom. Má aj skvelú hmotnosť, keď ľahšia je iba Yamaha Tracer 7. Pochváliť sa môže aj fakt bohatou výbavou a elektronikou, čo asi odzrkadľuje aj takmer najvyššiu cenu. Tu ale treba povedať, že ceny sú neuveriteľne vyrovnané a rozdiely medzi konkurentmi naozaj malé. Rozhodovanie teda môže byť naozaj ťažké.
Záver
Tiger Sport má označenie právom. Spája v sebe cestovné enduro a športovú cestnú motorku. Zábavný točivý trojvalec v konkurencii dvojvalcov vytŕča najvyšším výkonom 81 koní, ktorý však dosahuje aj vo vysokých otáčkach, až 10 250. Dobré ale je, že nezaostáva výrazne ani krútiacim momentom. Koho teda láka lahodne učesaný lineárny chod motora na kľudnú jazdu a k tomu potenciál širokého rozsahu otáčok pre športovanie, tak by sa mal na malého Tigra rozhodne pozrieť. Totižto ani cenovka tu nie je nastavená rozhodne zle, keď môže byť tvoj za 8 850 eur. Naviac Triumph sa chváli dlhým servisným intervalom a nízkymi servisnými nákladmi.
Plusy, mínusy
jediný trojvalec v segmente, plexi nastaviteľné bez náradia, nastaviteľné predpätie pružiny vzadu (hydraulicky), zabudované držiaky na origo kufre, dlhý servisný interval | horný nosič za príplatok |
Video: Triumph Tiger Sport 660 2022 - svižná trojvalcová raketka
Video: Triumph Tiger Sport 660 2022
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia
Na zahraničný test nás pozvala spoločnosť Triumph Czech.
Foto: | ||||||
Všeobecné informácie: | ||||||
Výrobca: | Triumph | Kawasaki | Yamaha | Honda | BMW | Suzuki |
Model: | Tiger Sport 660 | Versys 650 | Tracer 7 | NC 750 X | F 750 GS | V-Strom 650 |
Rok: | 2022 | 2022 | 2022 | 2022 | 2022 | 2022 |
Novinka: | NOVINKA 2022 | NOVINKA 2022 | ||||
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovná | Cestovná | Cestovná | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | ||||||
Typ motora: | radový trojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 660 ccm | 649 ccm | 689 ccm | 745 ccm | 853 ccm | 645 ccm |
Max. výkon: | 81.1 k (59.6 kW) / 10250 ot. | 66.6 k (49.0 kW) / 8500 ot. | 73.4 k (54.0 kW) / 8750 ot. | 58.5 k (43.0 kW) / 6750 ot. | 77.5 k (57.0 kW) / 7500 ot. | 70.7 k (52.0 kW) / 8000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 64 Nm / 6250 ot. | 61 Nm / 7000 ot. | 68 Nm / 6500 ot. | 69 Nm / 4750 ot. | 83 Nm / 6000 ot. | 62 Nm / 6500 ot. |
Kompresný pomer: | 11.95:1 | 10.8:1 | 11.5 : 1 | 10.7: 1 | 12,7:1 | 11.2:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 74.0 x 51.1 mm | 83 x 60 mm | 80 x 68.6 mm | 77 x 80mm | 84 x 77 mm | 81.0 x 62.6 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie, hrdlo 38 mm | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | SOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6 stupňová (voliteľné DCT) | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 150 mm | 150 mm | 130 mm | 120 mm | 151 mm | 150 mm |
Zdvih vzadu: | 150 mm | 145 mm | 142 mm | 120 mm | 177 mm | 159 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová 2 piestik | dvojkotúčová | dvojkotúčová | jednokotúčová | dvoj kotúčová 2 piestik | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 300 mm | 282 mm | 320 mm | 305 mm | 310 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR 17 (58W) | 120/70ZR17M/C (58W) | 120/70-17 | 120/70-ZR17 M/C (58W) | 110/80 R19 | 110/80-R19 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová, 1 piestik | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 255 mm | 250 mm | 245 mm | 240 mm | 265 mm | 260 mm |
Pneu vzadu: | 180/55 ZR 17 (73W) | 160/60ZR17M/C (69W) | 180/55-17 | 160/60-ZR17 M/C (69W) | 150/70 R17 | 150/70-R17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||||
Hmotnosť s náplňami: | 206 kg | 217 kg | 196 kg | 214 kg | 224 kg | 213 kg |
Výška sedla: | 835 mm | 845 mm | 840 mm | 800 mm | 815 mm | 830 mm |
Rázvor: | 1418 mm | 1415 mm | 1460 mm | 1525 mm | 1559 mm | 1560 mm |
Dĺžka: | 2071 mm | 2165 mm | 2140 mm | 2210 mm | 2255 mm | 2275 mm |
Šírka: | 834 mm | 840 mm | 806 mm | 846 mm | 922 mm | 835 mm |
Výška: | 1398 mm | 1360 mm | 1290 mm | 1330 mm | 1350 mm | 1405 mm |
Svetlá výška: | 170 mm | 140 mm | 145 mm | |||
Objem nádrže: | 17.2 l | 21 l | 17 l | 14.1 l | 15 l | 20 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||||
Max. rýchlosť: | 190 km/h | 185 km/h | ||||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 4.1 s | |||||
Spotreba paliva: | 4.5 l/100km | 5.1 l/100km | 4.3 l/100km | 3.5 l/100km | 4.1 l/100km | 4 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 286 km | cca 308 km | cca 296 km | cca 302 km | cca 274 km | cca 375 km |
Servisný interval: | 16000 km | 12000 km | 10 000km | 12000 km | ||
Doplnková výbava: | ||||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | nie | áno, v sérii | ||||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | za príplatok | |||||
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | za príplatok | ||
LED smerovky: | áno, v sérii | |||||
El. Podvozok: | za príplatok | |||||
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | |||||
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||||
Iná výbava: | Showa USD a tlmič s nastaviteľným predpäim pruziny | nastaviteľný podvozok, USD vidla, nastaviteľné plexi (4 polohy) | 12V zásuvka | |||
Poznámka: | ||||||
Poznámka: | Cena: 8 850 eur (3/2022) | Cena 04/2022: 8 645 eur | Cena 12/2021: 8 390 eur | Cena 12/2021: 7 990 eur (verzia DCT 8 790 eur) | Cena 5/2018: od 9 150 eur | Cena 12/2021: 7 990 eur |
Pridané: 07.04.2022 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip
- Moto Morini Corsaro GT 2025 - športovo zameraný crossover
- Obnovená značka Morbidelli prináša T502X a T1002VX s véčkovým dvojvalcom pre rok 2025
- Moto Guzzi Stelvio Duecento Tribute 2025 oslavuje 200 rokov priesmyku Stelvio
- Moto Morini X-Cape 700 2025 má nový motor
- Moto Morini X-Cape 1200 2025 ide do predaja
- Kymco AK 575 Premium 2025 prichádza zo zvačšeným motorom
- Mondial Mud 452 2025 ďalší maly adventure bike s motorom CF
- Moto Morini Alltrhike 450 2025 - Dobrodružstvo pre všetkých
- Offroadové CFMOTO 800MT-X sa dočkalo sériovej podoby pre rok 2025
- ... zobraz všetky články od tohto autora