Anketa:
Na letisku v Žiline sa konali medzinárodné motocyklové preteky
ZdieľaťPridané: 04.07.2023 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3841 [Šport - Cestné Motocykle]
Na letisku v Dolnom Hričove sa cez víkend uskutočnili medzinárodné motocyklové preteky, ktorých súčasťou boli majstrovstvá Českej a Slovenskej republiky na prírodných okruhoch, medzinárodný šampionát Alpe Adria veteránov a na trati nechýbali ani atraktívne preteky sajdkár.
Šlo už o tretie takéto podujatie na hričovskom letisku v novodobej histórii. V minulosti sa tu preteky konali od roku 1979 s prestávkami až do roku 2000. V 90. rokoch bol organizátorom podujatí bývalý legendárny jazdec Peter Baláž, v roku 2021 sem preteky po dlhých 21 rokoch vrátil jeho syn a v minulosti úspešný jazdec na tomto letisku, Miloš Baláž.
Na takmer dve stovky pretekárov zo siedmich európskych krajín čakali tri dni plné jazdenia. V piatok sa trénovalo, v sobotu a nedeľu pretekalo. Organizátorom prialo počasie, ktoré bolo v piatok doslova tropické, a hoci v sobotu prítomných prekvapil chlad, tak najdôležitejšie bolo, že nepršalo a pretekári si tak mohli dosýta užiť jazdenie na letisku.
Preteky boli vypísané vo všetkých triedach, teda od 125 kubických centimetrov, až po najsilnejšie superbiky. Najúspešnejším pretekárom sa stal, rovnako ako vlani, český pretekár Marek Červený, ktorý štartoval hneď v dvoch triedach, Supersport a Supertwin, a keďže dominoval v sobotu aj nedeľu, z Dolného Hričova si tak odniesol štyri víťazné poháre, plus ďalšie dva do hodnotenia českého šampionátu. Okrem toho zajazdil aj absolútne najrýchlejší čas na kolo počas celého víkendu.
Domácich fanúšikov potešil Slovák Marcel Hruboš, ktorý zvíťazil v oboch pretekoch triedy 125 Sport Production, rovnako sa darilo aj Milanovi Hanzalíkovi v triede 400 Supersport. V sobotu zvíťazil v dramatických pretekoch triedy superbike Slovák David Hanzalík, keď v závere výborným finišom zdolal českého pretekára Jiřího Petrlu. V nedeľu v tejto triede dominoval Čech Karel Pešek.
Veľmi dobre sa darí aj Slovákovi Ľudovítovi Krušinovi v triede Supertwin, do ktorej prestúpil po dvoch celkových prvenstvách v triede 400 supersport. Nedávno vyhral v Kopčanoch a s podobnými ambíciami prichádzal aj do Hričova. V sobotu sa mu darilo, skončil druhý za Marekom Červeným, v nedeľu však spadol z vedúceho miesta.
Organizátori z Motoklubu Baláž sa už dnes tešia na ďalšie preteky na letisku v Dolnom Hričove, ktoré plánujú aj vďaka dobrým ohlasom pretekárov a divákov zorganizovať aj v roku 2024. Ešte predtým však pozývajú na ďalšie letiskové preteky, ktoré sa uskutočnia na konci letných prázdnin, v dňoch 26. a 27. augusta na letisku v Trenčíne.
Kompletné výsledky z Dolného Hričova zobrazíte kliknutím sem.
Tlačová správa Motoclubu Baláž
Pridané: 04.07.2023 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Body a Trasy v tomto článku:
Galéria ku článku:
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!