Anketa:
Yamaha predstavuje XSR900 GP 2024 - športový trojvalec v slušivom reto šate
ZdieľaťPridané: 25.10.2023 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
[Bleskovky - Predstavujeme]
Novinka XSR900 GP vzdáva hold niektorým z najslávnejších pretekárskych strojov zo slávnej minulosti značky Yamaha.
Seriál článkov - Novinky 2024:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2024 | Nasledujúci
Zlatá éra pretekov Grand Prix
Spoločnosť Yamaha sa prvý raz zúčastnila majstrovstiev sveta cestných motocyklov na Veľkej cene Francúzska. Prvý titul v špičkovej triede premier class získala Yamaha v 70. rokoch vďaka Giacomovi Agostinimu a ďalšie majstrovské tituly nasledovali neskôr v priebehu daného desaťročia.
V osemdesiatych rokoch sa však Yamaha nezmazateľne zapísala do histórie „Zlatej éry“ pretekov Grand Prix. „Kráľ“ Kenny Roberts si v roku 1980 prišiel na svojom motocykli YZR500 po tretí titul v rade. Po tomto úspechu však prežila spoločnosť Yamaha niekoľko náročných sezón v boji o prvenstvo so svojimi súpermi.
Rozhodla sa preto prehodnotiť svoj prístup a zamerať sa na vývoj pretekárskych motocyklov s dôrazom na jednotu jazdca so strojom. Táto nová stratégia nielenže položila základy pre ďalšie úspechy v Grand Prix (Yamaha získala v rokoch 1984 – 1992 šesť titulov z pretekov Grand Prix v kategórii do 500 cm3), no technológie vyvinuté v tomto období navyše určili budúcnosť výroby športových motocyklov až do dnešných dní.
Po prechode na štíhlejší motor V4 v roku 1982 sa konštruktéri spoločnosti Yamaha zamerali na vývoj rámu, do ktorého by sa táto pohonná jednotka zapadla. Zámerom bolo vyrobiť rám s rovnakou šírkou akú mal motor V4. Rám by obopínal ako klietka.
Vznikol tak kultový rám Deltabox, ktorý prvý raz predstavili v stroji YZR500 OW61 určenom pre Grand Prix v roku 1982. Deltabox ponúkal vynikajúcu tuhosť a odozvu práve tam, kde ju jazdec najviac potrebuje, a predstavoval tak významný krok vpred. Už o tri roky neskôr ho spoločnosť Yamaha prvý raz použila v sériovo vyrábanom modeli TZR250, ktorý preniesol vlastnosti továrenského pretekárskeho stroja YZR na cesty.
A teraz, o 40 rokov neskôr, je rám v štýle Deltabox naďalej základom mnohých motocyklov Yamaha vrátane nového modelu XSR900 GP.
Kľúčové vlastnosti:
- Výrazný dizajn pripomínajúci pretekárske motocykle Grand Prix z 80. a 90. rokov
- Nový plnofarebný 5'' TFT displej s možnosťou pripojenia
- Vysokokvalitné plne nastaviteľné predné a zadné odpruženie KYB
- Nastaviteľné riadidlá a spínače na riadidlách novej konštrukcie
- Šasi typu Deltabox s optimalizovanou tuhosťou
- Pohodlné hlavné sedadlo, nové bočné kryty a odnímateľný kryt sedadla
- Nový štýl a umiestnenie stupačiek
- Systém Yamaha Ride Control (YRC) a 6-osová jednotka IMU
- Tempomat, systém rýchleho radenia tretej generácie a asistenčná antihoppingová spojka
- Sofistikovaný motor CP3 s vysokým krútiacim momentom a objemom 890 cm3, ktorý spĺňa požiadavky normy EU5+
- Kolesá Yamaha SpinForged s pneumatikami Bridgestone Battlax Hypersport S23
Video: Yamaha XSR900 GP 2024: Zrodenie ikony
Nový model XSR900 GP bude k dispozícii v dvoch farbách Legend Red a Power Grey. Dátumy dodávok európskym predajcom a ceny sa v jednotlivých regiónoch líšia, preto sa so žiadosťou o ďalšie informácie obráťte na vnútroštátneho distribútora značky Yamaha.
| Foto: | |
![]() |
|
| Všeobecné informácie: | |
| Výrobca: | Yamaha |
| Model: | XSR900 GP |
| Rok: | 2024 |
| Novinka: | NOVINKA 2024 |
| Kategória: | Klasika |
| Motor: | |
| Typ motora: | radový trojvalec |
| Objem: | 890 ccm |
| Max. výkon: | 119.0 k (87.5 kW) / 10000 ot. |
| Max. krútiaci moment: | 93 Nm / 7000 ot. |
| Kompresný pomer: | 11.5 : 1 |
| Vŕtanie x Zdvih: | 78 x 62.1 mm |
| Palivový system: | vstrekovanie |
| Rozvod: | DOHC (4V) |
| Chladenie: | kvapalinou |
| Pohon / Podvozok: | |
| Prevodovka: | manuálna |
| Sekundárny pohon: | reťaz |
| Zdvih vpredu: | 130 mm |
| Zdvih vzadu: | 131 mm |
| Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
| Priemer bŕzd vpredu: | 298 mm |
| Pneu vpredu: | 120/70ZR17M/C (58W) |
| Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
| Priemer bŕzd vzadu: | 245 mm |
| Pneu vzadu: | 180/55ZR17M/C (73W) |
| Hmotnosť / Rozmery: | |
| Hmotnosť s náplňami: | 195 kg |
| Výška sedla: | 830 mm |
| Rázvor: | 1440 mm |
| Dĺžka: | 2160 mm |
| Šírka: | 810 mm |
| Výška: | 1180 mm |
| Svetlá výška: | 145 mm |
| Objem nádrže: | 14 l |
| Dynamické Parametre / Spotreba: | |
| Spotreba paliva: | 5 l/100km |
| Dojazd po rezervu: | cca 210 km |
| Doplnková výbava: | |
| ABS: | áno, v sérii |
| Náklonové ABS: | áno, v sérii |
| Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
| LED svetlomet: | áno, v sérii |
| Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii |
| Iná výbava: | odpruženie KYB |
| Poznámka: | |
| Poznámka: | A2 verzia znížený výkon: 35,0 kW (47,6 PS) @ 6.000 ot. Yamaha Ride Control (YRC) Kolesá SpinForged |
Pridané: 25.10.2023 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2024:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2024 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Vznikne na základe modelu MT-09 nová Yamaha TDM? - zeON
- Moto Morini predstavuje model 3 1/2 s novým V2 motorom 350 ccm - Awia
- EICMA 2016 - Yamaha predstavila krásny koncept endura T7, inovovaný TMax, racingovú verziu R6 a ďalšiu retro verziu modelu XSR900 - Herghott
- Yamaha predstavila nový trojvalcový model MT-09 - zeON
- Kawasaki „mení hru“ s novým hybridným strojom Ninja 7 HEV - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Royal Enfield pripravuje Himalayan 750 možno už na výstavu EICMA 2025
- Royal Enfield predstavil Goan Classic 350 - pocta motokultúre sedemesiatých rokov v Goa
- Naživo: CFMOTO trip do Číny
- Naživo: Testujeme Yamaha Ténéré 700 a 700 Rally 2025 v Maroku
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- ... zobraz všetky články od tohto autora






































