Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3601 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29870
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17646)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12224)
Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (219)  [Verzia pre tlač] Tlač

Souo S2000 GL: Čína predstavila konkurenta pre Gold Wing - dvojliter 8-valec boxer s DCT prevodovkou

 Zdieľať

Pridané: 28.05.2024 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 5018 [Bleskovky - Novinky]

Na výstave Beijing Auto Show nedávno čínska firma Great Wall Motor (GWM) predstavila model veľkého touringu Souo S2000 GL.

Souo S2000 GL 2025 - dvojliter 8-válec boxer s DCT prevodovkou
Souo S2000 GL 2025 - dvojliter 8-válec boxer s DCT prevodovkou

Ak ste ešte nepočuli o GWM, nie ste sami. Je to automobilka na čínskom a ázijskom trhu, ktorá sa zameriava na luxusné autá, SUV a pick-upy. Zdá sa však, že toto je vstup značky do sveta luxusných motocyklov ťažkej váhy.

Souo S2000 GL 2025 - dvojliter 8-válec boxer s DCT prevodovkou
Souo S2000 GL 2025 - dvojliter 8-válec boxer s DCT prevodovkou

Bike bol odhalený na výstave v Pekingu len pred pár dňami a nie sú známe všetky špecifikácie. Evidentná je však pohonná jednotka - veľký dvojlitový boxer má až 8 valcov a 8-stupňovú dvojspojkovú automatickú prevodovku. Dizajn je samozrejme inšpirovaný veľkými tourermi iných značiek ako Honda, BMW či Harley-Davidson. Podvozok by mal byť elektronický semiaktívny, predná vidlica používa zavesenie typu Hossack.

Souo S2000 GL 2025 - dvojliter 8-válec boxer s DCT prevodovkou
Souo S2000 GL 2025 - dvojliter 8-válec boxer s DCT prevodovkou

Video: 2000сс 8-valec boxer z Číny - SOUO S 2000 GL 2025

Z fotografií je zrejmé aj využitie bŕzd značky Brembo, a môžeme vytušiť náklonovo citlivú elektroniku na takto veľký bike. Ďalšia výbava zahŕňa 12,3 palcový farebný dotykový displej, elektronickú spiatočku, varovný systém pred kolíziou zozadu a detekcia mŕtveho uhla, elektricky nastaviteľné plexi, vyhrievané sedadlá, 118-litrov batožinového priestoru a stereo systém s ôsmimi reproduktormi.

Souo S2000 GL 2025 - dvojliter 8-válec boxer s DCT prevodovkou
Souo S2000 GL 2025 - dvojliter 8-válec boxer s DCT prevodovkou

Souo S2000 GL 2025 - dvojliter 8-válec boxer s DCT prevodovkou
Souo S2000 GL 2025 - dvojliter 8-válec boxer s DCT prevodovkou

Zdroj: visordown.com

Pridané: 28.05.2024 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (219)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »