ISSN 1336-6491 | Online: 2463 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (26)  [Verzia pre tlač] Tlač

Jawa 350 Street

 Zdieľať

Pridané: 04.02.2006 Autor: JAWAstreet
Čitatelia: 25744 [Vaše stroje - Moja úprava]

Moja raketka. Taká skromná úprava.

Ahojte, zima je dlhá a tak číham po nete aký starý vergel kúpim, aby som mal čo robiť v garáži. Tak som našiel jednu Jawu 350, kúpil a doviezol som sa na nej. Motor bol ešte teplý a za 2 hod už bol sám na ráme !! :) Ako je vidno motorka bola špinavá a neudržiavaná a to neznášam. Ak chcem aby mi moto slúžilo musím sa k nemu správať aj ja dobre a starať sa !!!

 zničený motor, podfúknute krúžky, rozbitá ojnica, chudák
zničený motor, podfúknute krúžky, rozbitá ojnica, chudák

Takže nasledovala komplet GO, to jest nové lamely, piest, krúžky, vyváženie ojnice, výbrus, kvalitné sviečky, kvalitný prevodový olej, guferá, ložiská. A moto bude šlapať ako hodinky!!! Ďalej som nahodil ladené výfuky objednané z čiech. Zato môžem poďakovať tkmoto.cz. Na pláne je aj elektronika.

 moto v 2. štádiju vývoja motor na ráme, repasovaný podvozok
moto v 2. štádiju vývoja motor na ráme, repasovaný podvozok

Ďalej som obul pneu SAVA. Nešpekuloval som nad niečim extra lebo tieto gumy sú na jawku prijateľné. Potom kúpa brzdových platničiek. Zaujímava položka bola predné koleso. Staré malo vajco a hrdzu. Ráf, špice, pneumatika, centrovanie a robota okolo 3800 Sk. Ďalej to bola kapotka, smerovky, výfuky tiež zaujímavá položka. Niekoľko km sa menil zvuk, vypaľovali sa, motorke stúpol výkon hore o 2-4 kone a je to cítiť. Zvuk sa mi zmenil na razatnejší žiadny klepot čistý, a vďaka oleju Aral pre 2T, na konci výfukov nie sú žiadne čierne pľuvance alebo stekanace. Moto si tíško šlape a nestažuje si. Namontoval som tam novy model elektronického zapaľovania. Je do firmy VAPE moto ide ľahúčko aj sa dá sa točiť do extrému.

 výfuky - pekný zvuk elegentne to vyzerá a motorke dáva športový nádych
výfuky - pekný zvuk elegentne to vyzerá a motorke dáva športový nádych

Čo povedať na záver? Do motorky som dal dosť veľké prachy. Nebola na značkách a tak si k tomu prirátam všetky tie vybavovačky. Myslím si, že určite by som za to mal nejakú crossu kawu 250, 1996 :) alebo nejakú cestnú japonku 600 bez papierov.

 spokojne opreta a čaka na leto!
spokojne opreta a čaka na leto!

Na moto chystám ešte iné spätné zrkadlá a ešte niekoľko detailov, ktoré chcem doladiť.

Ináč pre zaujímavosť, tu je stránka, kde nájdete moje krásavice, ktoré som poprerábal. Dá sa nie??? A s takými dielami chcem pokračovať. Baví ma to no od Jáw, Čz, Mz som mal už všetko chcem teraz prerábať japoncov cestné alebo supermotardy.

Pridané: 04.02.2006 Autor: JAWAstreet Zdieľať

Súvisiace články:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (26)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »