ISSN 1336-6491 | Online: 3576 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29870
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17646)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12224)
Diskusia Diskusia k článku (28)  [Verzia pre tlač] Tlač

Slnkom zaliata Sydney

 Zdieľať

Pridané: 11.01.2006 Autor: madmax
Čitatelia: 5502 [Mototuristika - Austrália - Výlet]

Týmto článkom asi naštvem pár ľudí, ale zdravo si zaspomínajte na krásne chvíle slnka a nekonečných ciest.

Mal som tu možnosť zajazdiť si aj uprostred zúriacej zimy. Je to síce 18000 km od sladkého domova, ale stojí to tu za zážitok, s ktorým sa chcem podeliť aj s vami.

Miesto určenia Sydney

Teplota dosiahla o 7.00 25 °C. Dnes ráno ma pozvali miestni motorkári a môj brat, ktorý tu žije, na malú „ride“ okolo Sydney. Požičali mi Suzuki TL 1000R a hor sa do sedla.

Trasa viedla od Parramatta road smerom von zo Sydney. Kúsok sme išli cez mesto a ďakujem, že jazdím na Slovensku. Cez celé mesto je maximum 60 km/h, policajti majú kamery úplne všade a miestni to dodržujú. Nikto ťa nenamerá, ani nezastaví, ale domov ti príde pokuta. Nezaplatíš prvú výzvu, pošlú druhú a keď ani tú nie, tak ti zastavujú vodičák na rok. Potom kompletné skúšky, jazdíš pol roka s veľkým „P“ a to znamená, že nikde, ale ani na diaľnici, nemôžeš ísť viac ako 80 km/h. Takže som sa krotil, predsa je to od nich mašinka. Také veci ako sú nálepky na značky zabudni, prvý strážnik ťa nahlási.
Dostali sme sa mimo mesta a tam už je to balada. Lapajú tam len cez víkendy. Prvá zastávka po 100 km bola v Mount White, raňajky v ROAD WARRIORS CAFE. Malá motorkárska krčmička v lesoch.

Dosť mi to pripomínalo Pezinskú Babu, nie výzorom, ale štýlom. Samé tiahle zákruty a na konci reštika.

Ďalších 100 km bola lesná kľukatá cesta, úplne prázdna. Stretli sme 4 autá a 2 kamióny. Priemerná rýchlosť 100 km/h a úplne krásne cesty = smrť našim cestárom.
Zastávka Broke, malá pumpička vo vinohradníckej oblasti. Odtiaľ sme nabrali smer naspäť takou väčšiou okľukou, cez famóznu cestu. 150 km v kuse tempo 180 - 240km/h. Nádhera, nikde ani živáčika, 3 autá a úplná balada. Celý rok tu majú teplý asfalt, takže žiadne podšmykovačky. Nekonečné tiahle zákruty. Cesta široká, lebo tadiaľ tiahnu dlhé kamióny, také ako u nás, len majú o dva návesy viac.

Smutný návrat do veľkomesta, ktoré má viac obyvateľov ako celé Slovensko. Pomalý príjazd do garáže a krásny deň za nami. Ale dosť ma potešili, lebo na zajtra mi požičiavajú Hondu VFR 800 a ideme na dvoj dňový výlet do Canberry. Je tam zraz tuning auto a moto!

Pridané: 11.01.2006 Autor: madmax Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (28)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »