Anketa:
EICMA 2025: Suzuki SV-7GX 2026: V2 motor nekončí pokračuje v novom crossoveri
ZdieľaťPridané: 04.11.2025 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 3482 [Novinky - Predstavujeme]
Suzuki na veľtrhu EICMA 2025 v Miláne predstavila úplne nový model SV-7GX – moderný crossover so športovým charakterom, ktorý dopĺňa ponuku značky medzi legendárnym SV650 a vlajkovým GSX-S1000GX. Okrem neho sa ukázal aj modernizovaný model GSX-S1000GX.
Seriál článkov - Novinky 2026:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2026 | Nasledujúci
Overený motor, nové technológie
Srdcom nového Suzuki SV-7GX je vylepšená verzia známeho 645 cm³ V-twin motora, teraz plne v súlade s emisnou normou Euro 5+.
Motor dosahuje výkon 73 k a krútiaci moment 64 Nm.
- nový magneto a prevodové stupne,
- modernizovaný airbox a ride-by-wire elektronický plyn,
- nový výfukový systém.
Ako napovedá označenie GX, model SV-7GX prináša do ponuky Suzuki strednú triedu športových crossoverov – dostupnú alternatívu k väčšiemu GSX-S1000GX.
Video: Suzuki SV-7GX World Premiere | #Suzuki #EICMA 2025 |
Komfort aj šport v jednom
Rám tvorí oceľová priehradová konštrukcia doplnená odpružením od KYB, ktoré je naladené na pohodlné cestovanie aj svižnú jazdu. Sedlo vo výške 795 mm zaručuje prístupnosť pre väčšinu jazdcov. Motocykel stojí na nových 17-palcových liatych hliníkových kolesách obutých do pneumatík Pirelli Angel GT2. Brzdy dodáva Tokico – dvojité 290 mm kotúče so silným brzdným účinkom.
Široké hliníkové riadidlá poskytujú vzpriamenú jazdnú pozíciu, no pritom dostatočný cit na prednom kolese. Chrániče rúk sú súčasťou štandardnej výbavy.
Elektronika novej generácie
Nové TFT farebné rozhranie zobrazuje všetky jazdné údaje vrátane:- 3 jazdných režimov (map plynu),
- 3 úrovní kontroly trakcie + možnosť vypnutia,
- pripojenia smartfónu cez intuitívne ovládanie na ľavej rukoväti.
Motocykel je vybavený obojstranným quickshifterom pre hladké radenie bez spojky a USB-C portom pre nabíjanie zariadení.
Aerodynamika a dizajn
Kapotáž prešla testovaním v aerodynamickom tuneli a chráni jazdca pred vetrom aj dažďom. Dizajn vychádza z väčšieho modelu GSX-S1000GX a dopĺňa ho nová predná LED svetelná jednotka s vylepšeným osvetlením v zákrutách.
Palivová nádrž má objem 17,4 litra, osvetlenie je LED po celom obvode.
Doplnková výbava
Pre SV-7GX bude dostupný kompletný katalóg doplnkov:- 45-litrový top box,
- mäkké bočné brašne,
- tankvaky,
- vyhrievané rukoväte.
Dostupnosť
Cena nového Suzuki SV-7GX bude oznámená neskôr, pričom uvedenie na trh je plánované na koniec leta 2026.
GSX-S1000GX pre rok 2026
Primárnou zmenou pre GSX-S1000GX pre rok 2026 je dostupnosť nových farebných schém. Všetky ostatné hlavné komponenty a funkcie zostávajú nezmenené oproti predchádzajúcemu roku.
Suzuki e-Address 2026
Suzuki e-Address 2026 je novinkou v ponuke značky a predstavuje jej prvý celosvetovo dostupný elektrický skúter. Ide o praktický a štýlový mestský skúter s viacerými modernými funkciami.
- Pohon: Je poháňaný elektromotorom s výkonom približne 4 kW (5,4 koní) a krútiacim momentom 15 Nm, ktorý poskytuje plynulú a tichú akceleráciu typickú pre elektrické vozidlá.
- Batéria a dojazd: Využíva pevnú 3,07 kWh lítium-železo-fosfátovú (LFP) batériu, ktorá je známa svojou dlhšou životnosťou a bezpečnosťou. Udávaný dojazd je približne 87 km (podľa normy AIS 040 až 95 km) a plné nabitie trvá asi 6,7 hodiny.
- Praktickosť: Skúter ponúka 17-litrový úložný priestor pod sedadlom, je vybavený bezkľúčovým systémom (keyless entry), farebným TFT LCD displejom s možnosťou pripojenia smartfónu a prenosnou nabíjačkou.
- Jazdné režimy: Jazdec si môže vybrať z troch jazdných režimov, ktoré prispôsobujú výkon a mieru rekuperačného brzdenia (premeny kinetickej energie späť na elektrinu).
- Dizajn a výbava: Má moderný, no klasický dizajn s prepracovanými detailmi, vrátane nového LED osvetlenia vpredu a vzadu.
| Foto: | ||
![]() |
![]() |
|
| Všeobecné informácie: | ||
| Výrobca: | Suzuki | Suzuki |
| Model: | SV-7GX | e-Address |
| Rok: | 2026 | 2026 |
| Novinka: | NOVINKA 2026 | NOVINKA 2026 |
| Kategória: | Cestovné enduro | Skúter |
| Motor: | ||
| Typ motora: | vidlicový dvojvalec 90˚ (4T) | Elektromotor |
| Objem: | 645 ccm | |
| Max. výkon: | 73.4 k (54.0 kW) / 8500 ot. | 5.58 k (4.10 kW) / ot. |
| Max. krútiaci moment: | 64 Nm / 6800 ot. | 15 Nm / ot. |
| Kompresný pomer: | 11.2 : 1 | |
| Vŕtanie x Zdvih: | 81.0 x 62.6 mm | |
| Palivový system: | vstrekovanie | |
| Rozvod: | DOHC | |
| Chladenie: | kvapalinou | |
| Pohon / Podvozok: | ||
| Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | automatické (bez prevodovky) |
| Sekundárny pohon: | reťaz | remeň |
| Zdvih vpredu: | 125 mm | |
| Zdvih vzadu: | 129 mm | |
| Brzdy vpredu: | dvojkotúčová, 4 piestik | jednokotúčová |
| Priemer bŕzd vpredu: | 290 mm | 190 mm |
| Pneu vpredu: | 120/70ZR17M/C (58W) | |
| Brzdy vzadu: | jednokotúčová | bubnová |
| Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | |
| Pneu vzadu: | 160/60ZR17M/C (69W) | |
| Hmotnosť / Rozmery: | ||
| Hmotnosť s náplňami: | 211 kg | 122 kg |
| Výška sedla: | 795 mm | 765 mm |
| Rázvor: | 1445 mm | |
| Dĺžka: | 2160 mm | |
| Šírka: | 910 mm | |
| Výška: | 1295 mm | |
| Svetlá výška: | 135 mm | |
| Objem nádrže: | 17.4 l | |
| Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
| Max. rýchlosť: | 71 km/h | |
| Doplnková výbava: | ||
| ABS: | áno, v sérii | |
| Trakčná kontrola: | áno, v sérii | |
| Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Palubný počítač: | áno, v sérii | |
| LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii |
| LED denné svetlá: | áno, v sérii | |
| LED smerovky: | áno, v sérii | |
| Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii | |
| Quick-shift: | áno, v sérii | |
| Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Iná výbava: | USB-C zásuvka | |
| Poznámka: | ||
| Poznámka: | Euro 5+ ride-by-wire elektronický plyn Podvozok KYB, brzdy Tokico | Batéria: Lithium-železo-fosfát (LFP), kapacita 3,07 kWh (60 Ah) Dojazd: 80 km podľa normy WMTC Class 1 Nabíjací čas: cca 6,7 hodiny (pri použití dodávaného nabíjača) možnosť dopomoci spätným chodom (reverse-mode), |
Pridané: 04.11.2025 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2026:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2026 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Morbidelli prichádza na EICMA 2025 s technológiou budúcnosti EyeLights HUD a novým customom - Awia
- Moto Morini predstavil nový V2 crossover Corsaro GT - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Triumph posiela na cesty nový Tiger Sport 800 Tour 2026
- Honda CB125R: Štýlový mestský naháč v nových farbách pre rok 2026
- Kawasaki modernizuje Z900RS pre rok 2026 – legendy nikdy nekončia
- Dakar 2026 – Trasa pripravená, Svitko sa pripravuje na 17-tu účasť Juraj Varga na bugine až v roku 2027
- Triumph predstavil Tiger Alpine & Desert špeciálne edície - keď sa hory a púšť stretnú
- Nová značka ZXMoto pripravuje aj 1000 ccm boxer motor
- Kawasaki zverejnila kompletné špecifikácie KLE500 2026
- Čo je FIM MiniGP World Series? prvý krok na ceste do MotoGP
- Voge predstavuje športovú dvojicu RR500S a RR660S
- Mondial Spartan 600: nový bobber pre rok 2026
- ... zobraz všetky články od tohto autora











































