Anketa:
Moto Katalóg - Harley-Davidson Ultra Limited Low 2015
Akékoľvek chyby, alebo nezrovnalosti môžete hlásiť na emailovej adrese motodb@motoride.sk
Ďakujeme
Harley-Davidson Ultra Limited Low 2015:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Harley-Davidson |
Model: | Ultra Limited Low |
Rok: | 2015 |
Kategória: | Cestovná |
Motor: | |
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 1690 ccm |
Max. krútiaci moment: | 138 Nm / 3750 ot. |
Kompresný pomer: | 10:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 98.4 mm x 111.1 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Chladenie: | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Pneu vpredu: | 130/60B19 61H |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Pneu vzadu: | 180/65B16 81H |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 398 kg |
Hmotnosť s náplňami: | 414 kg |
Výška sedla: | 740 mm |
Rázvor: | 1625 mm |
Dĺžka: | 2600 mm |
Svetlá výška: | 135 mm |
Objem nádrže: | 22.7 l |
- NOVÉ Porovnaj 'Harley-Davidson Ultra Limited Low' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Harley-Davidson Ultra Limited Low' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Harley-Davidson Ultra Limited Low 2015' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Harley-Davidson Ultra Limited Low' na www.google.com

Harley-Davidson Ultra Limited Low vlastnia členovia:
Porovnanie motocyklov:
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!