Anketa:
Moto Katalóg - Ducati Panigale V4 R 2019
Akékoľvek chyby, alebo nezrovnalosti môžete hlásiť na emailovej adrese motodb@motoride.sk
Ďakujeme
Ducati Panigale V4 R 2019:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Ducati |
Model: | Panigale V4 R |
Rok: | 2019 |
Novinka: | NOVINKA 2019 |
Kategória: | Superšport |
Motor: | |
Typ motora: | vidlicový štvorvalec (4T) |
Objem: | 998 ccm |
Max. výkon: | 220.3 k (162.0 kW) / 15250 ot. |
Max. krútiaci moment: | 112 Nm / 11500 ot. |
Kompresný pomer: | 14.0:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 81 x 48.4 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | Desmodromický rozvod (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 130 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová radiálne monobloky |
Priemer bŕzd vpredu: | 330 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 245 mm |
Pneu vzadu: | 200/60 ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 172 kg |
Hmotnosť s náplňami: | 193 kg |
Výška sedla: | 830 mm |
Rázvor: | 1471 mm |
Dĺžka: | 2065 mm |
Výška: | 1130 mm |
Objem nádrže: | 16 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Spotreba paliva: | 7.3 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 164 km |
Servisný interval: | 12000 km (ventily 24000km) |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
El. Podvozok: | áno, v sérii |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii |
Tlmič riadenia: | áno, v sérii |
Quick-shift: | áno, v sérii |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii |
Iná výbava: | plne nastaviteľný podvozok Öhlins NPX tlakovaná vidlica a tlmič TTX36 |
Poznámka: | |
Ducati Wheelie Control (DWC) EVO, Ducati Slide Control (DSC), Engine Brake Control (EBC) EVO, Auto tyre calibration, Ducati Power Launch (DPL), GPS modul, Lap Timer EVO, PIT limiter, Ducati Data Analyser+ (DDA+), tlmič riadenia Ohlins, Lithium-ion baterka, kolesá Marchesini, karbon blatník a diely, jednomiestne prevedenie |
Porovnanie motocyklov:
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!