Anketa:
Moto Katalóg - MV Agusta F4 RR Claudio 2019
Akékoľvek chyby, alebo nezrovnalosti môžete hlásiť na emailovej adrese motodb@motoride.sk
Ďakujeme
MV Agusta F4 RR Claudio 2019:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | MV Agusta |
Model: | F4 RR Claudio |
Rok: | 2019 |
Novinka: | NOVINKA 2019 |
Kategória: | Superšport |
Motor: | |
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 998 ccm |
Max. výkon: | 205.4 k (151.0 kW) / 13450 ot. |
Max. krútiaci moment: | 115 Nm / 9300 ot. |
Kompresný pomer: | 13.4:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 79 x 50.9 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 120 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 - ZR 17 M/C (58 W) |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 210 mm |
Pneu vzadu: | 200/55 - ZR 17 M/C (78 W) |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 192 kg |
Výška sedla: | 830 mm |
Rázvor: | 1430 mm |
Dĺžka: | 2100 mm |
Šírka: | 750 mm |
Svetlá výška: | 115 mm |
Objem nádrže: | 17 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 297.6 km/h |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
Quick-shift: | áno, v sérii |
Poznámka: | |
Limitovaná séria na počesť Claudio Castiglioni, ktorý oživil značku v 90-tych rokoch. Titánový výfuk SC-Project, USD Öhlins NIX, tlmič Öhlins TTX, karbónové kolesá BST, karbón kapotáž |
- NOVÉ Porovnaj 'MV Agusta F4 RR Claudio' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'MV Agusta F4 RR Claudio' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'MV Agusta F4 RR Claudio 2019' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'MV Agusta F4 RR Claudio' na www.google.com

Porovnanie motocyklov:
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!