Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1332 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29717
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17573)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12144)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Moto Katalóg - Honda Forza 125 2025

Akékoľvek chyby, alebo nezrovnalosti môžete hlásiť na emailovej adrese motodb@motoride.sk
Ďakujeme

Honda Forza 125 2025:

Foto:
Honda Forza 125 2025
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:Forza 125
Rok:2025
Novinka:NOVINKA 2025
Kategória:Skúter
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)
Objem:125 ccm
Max. výkon:14.55 k (10.70 kW) / 8750 ot.
Max. krútiaci moment:12.3 Nm / 6500 ot.
Kompresný pomer:11:5 : 1
Vŕtanie x Zdvih:53,5 × 55,5 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:SOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:automatická
Sekundárny pohon:variátor
Zdvih vpredu:89 mm
Zdvih vzadu:101 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:256 mm
Pneu vpredu:120/70-15MC 56P
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm
Pneu vzadu:140/70-14MC 68P
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:164 kg
Výška sedla:780 mm
Rázvor:1510 mm
Dĺžka:2145 mm
Šírka:754 mm
Výška:1350 mm
Svetlá výška:148 mm
Objem nádrže:11.7 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:108 km/h
Spotreba paliva:2.4 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 365 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palivové mapy:nie
Palubný počítač:áno, v sérii
Tempomat:nie
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
LED smerovky:áno, v sérii
El. Podvozok:nie
Štart-stop funkcia motora:áno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:áno, v sérii
Vyhrievané rukoväte:za príplatok
Elektronicky nastaviteľné plexi:áno, v sérii
Iná výbava:USB-C zásuvka
Poznámka:
EURO 5+
Cena 1/2025: 5 590 eur
Yamaha Posledná šanca

Porovnanie motocyklov:

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »