Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 986 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32860
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (19107)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13753)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Moto Katalóg - Honda WN7 2026

Akékoľvek chyby, alebo nezrovnalosti môžete hlásiť na emailovej adrese motodb@motoride.sk
Ďakujeme

Honda WN7 2026:

Foto:
Honda WN7 2026
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:WN7
Rok:2026
Novinka:NOVINKA 2026
Kategória:Naháč
Motor:
Typ motora:Elektromotor
Max. výkon:68.0 k (50.0 kW) / ot.
Max. krútiaci moment:100 Nm / ot.
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:priamy pohon
Sekundárny pohon:remeň
Zdvih vpredu:120 mm
Zdvih vzadu:120 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová, 2-piestik
Priemer bŕzd vpredu:296 mm
Pneu vpredu:120/70R17 M/C 58H
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:256 mm
Pneu vzadu:150/60R17 M/C 66H
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:217.5 kg
Výška sedla:800 mm
Rázvor:1480 mm
Dĺžka:2156 mm
Šírka:826 mm
Výška:1085 mm
Svetlá výška:139 mm
Objem nádrže:9.3 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:129 km/h
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
LED smerovky:áno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:áno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sérii
Iná výbava:RoadSync, USB-C, asistenty
Poznámka:
Dojazd na elektrický pohon 140 km (WMTC2-2)
Spotreba energie 81 Wh/km
Typ batérie: Lítium-iónová 349,44 V Kapacita: 9,3 kWh
Nabíjačka: Normálna − Typ2 (0−100% za 2,4 h) Rýchlonabíjanie − CCS2 (20−80% < 30 minút)
Asistent jazdy vpred/vzad (max. 5 km/h), nastaviteľný asistent na obmedzenie rýchlosti, voľba brzdného výkonu motora

Porovnanie motocyklov:

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »