Anketa:
Moto Katalóg - Yamaha XT 660 X 2007
Akékoľvek chyby, alebo nezrovnalosti môžete hlásiť na emailovej adrese motodb@motoride.sk
Ďakujeme
Yamaha XT 660 X 2007:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Yamaha |
Model: | XT 660 X |
Rok: | 2007 |
Kategória: | Supermoto |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 659 ccm |
Max. výkon: | 48.0 k (35.3 kW) / 6000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 60 Nm / 5250 ot. |
Kompresný pomer: | 10.0:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 100.0 x 84.0 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 200 mm |
Zdvih vzadu: | 200 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70R 17M/C |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 245 mm |
Pneu vzadu: | 160/60R 17M/C |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 177 kg |
Výška sedla: | 875 mm |
Rázvor: | 1490 mm |
Dĺžka: | 2175 mm |
Šírka: | 860 mm |
Výška: | 1170 mm |
Svetlá výška: | 205 mm |
Objem nádrže: | 15 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 170 km/h |
Spotreba paliva: | 5.6 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 200 km |
Poznámka: | |
Cena: 229 900 Sk (20.10.2007) |
- NOVÉ Porovnaj 'Yamaha XT 660 X' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Yamaha XT 660 X' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Yamaha XT 660 X 2007' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Yamaha XT 660 X' na www.google.com

Yamaha XT 660 X vlastnia členovia:
- 6166
- adesa1
- Alexh
- Andrejsc
- bublina1983
- desimoceli
- devil9991
- Dizel206
- djsky
- duci69
- felesiga
- Filip123456
- harmi
- Hisam
- homer123
- iTeN
- janyy
- Jerino
- kcero
- lamas
- Lukas660x
- Majlosh
- martin27791
- martin555
- Martindzo
- mattyas
- mattyass
- motoquad
- NoFear7
- noidea
- pankonatel
- Panther18
- pipin666
- Popo165
- Raddo
- Ratafak
- samot
- shejla05
- Spikee
- t101
- turbo
- Ustrica
- whisky
- Wolverinee
- Woyto
- york8
Porovnanie motocyklov:
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!