Anketa:
Moto Katalóg - Bombardier / Can-Am Spyder RT Techno 2010
Akékoľvek chyby, alebo nezrovnalosti môžete hlásiť na emailovej adrese motodb@motoride.sk
Ďakujeme
Bombardier / Can-Am Spyder RT Techno 2010:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Bombardier / Can-Am |
Model: | Spyder RT Techno |
Rok: | 2010 |
Kategória: | Trojkolka |
Motor: | |
Typ motora: | dvojvalec do V (4T) |
Objem: | 998 ccm |
Max. výkon: | 96.6 k (71.0 kW) / 7500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 104 Nm / 5500 ot. |
Kompresný pomer: | 12,2 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 97.0x 68.0 |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | 5-stupňová poloautomatická SE5 + spiatočka |
Sekundárny pohon: | remeň |
Zdvih vpredu: | 151 mm |
Zdvih vzadu: | 145 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová, 4 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 250 mm |
Pneu vpredu: | 165/65-14 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 250 mm |
Pneu vzadu: | 225/50-15 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 421 kg |
Výška sedla: | 750 mm |
Rázvor: | 1773 mm |
Dĺžka: | 2667 mm |
Šírka: | 1582 mm |
Výška: | 1145 mm |
Svetlá výška: | 115 mm |
Objem nádrže: | 25 l |
Poznámka: | |
Cena: 23 250,-€ (12.5.2010) Základná výbava: VSS - Stabilizačný systém ABS - Antiblokovací systém TCS - Kontrola trakcie SCS - Stabilizačný systém proti prevráteniu vozidla DPS - Dynamický posilňovač riadenia D.E.S.S. - Digitally Encoded Security System Vysoký štít proti vetru s elektricky nastaviteľnou výškou Chrániče rúk na riadidlách Elektronický tempomat Elektronická parkovacia brzda Vyhrievané rukoväte riadidiel Integrovaný audio systém AM/FM (RDS) s ovládaním na riadidlách, dva reproduktory vpredu a automatické prispôsobenie hlasitosti v závislos ti od rýchlosti iPod integrovaný v hornom úložnom priestore vzadu s plnohodnotným ovládaním na rukovätiach spolujazdca RT premium sedadlo s operadlom pre spolujazdca a bedrovou opierkou pre jazdca Nastaviteľné stupačky pre spolujazdca Lakťové opierky pre spolujazdca Vyhrievané rukoväte pre spolujazdca Roadster Electronic Command Centre (RECC) Štyri svetlomety vpredu Zásuvka na 12V v hornom úložnom priestore vzadu Elektronické odistenie úložné ho priestoru vpredu Uzamykanie prívesu |
Bombardier / Can-Am Spyder RT Techno vlastnia členovia:
Porovnanie motocyklov:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!