Anketa:
Moto Katalóg - Polaris Sportsman XP 850 EPS 2011
Akékoľvek chyby, alebo nezrovnalosti môžete hlásiť na emailovej adrese motodb@motoride.sk
Ďakujeme
Polaris Sportsman XP 850 EPS 2011:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Polaris |
Model: | Sportsman XP 850 EPS |
Rok: | 2011 |
Kategória: | Štvorkolka |
Motor: | |
Typ motora: | dvojvalec (4T) |
Objem: | 850 ccm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | automatická |
Sekundárny pohon: | On-Demand True AWD/2WD |
Zdvih vpredu: | 229 mm |
Zdvih vzadu: | 260 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Pneu vpredu: | 26 x 8-14 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Pneu vzadu: | 26 x 10-14; |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 351.4 kg |
Výška sedla: | 940 mm |
Rázvor: | 1346 mm |
Dĺžka: | 2144 mm |
Šírka: | 1209 mm |
Výška: | 1289 mm |
Svetlá výška: | 305 mm |
Objem nádrže: | 19.9 l |
Poznámka: | |
V sérii: Brzdenie motorom, Aktívny zostupový systém, posilovač riadenia EPS. |
- NOVÉ Porovnaj 'Polaris Sportsman XP 850 EPS' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Polaris Sportsman XP 850 EPS' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Polaris Sportsman XP 850 EPS 2011' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Polaris Sportsman XP 850 EPS' na www.google.com

Porovnanie motocyklov:
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!