Anketa:
Moto Katalóg - Jawa 250 typ 559 (Panelka) 1966
Akékoľvek chyby, alebo nezrovnalosti môžete hlásiť na emailovej adrese motodb@motoride.sk
Ďakujeme
Jawa 250 typ 559 (Panelka) 1966:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Jawa |
Model: | 250 typ 559 (Panelka) |
Rok: | 1966 |
Kategória: | Klasika |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (2T) |
Objem: | 248.8 ccm |
Max. výkon: | 14.01 k (10.30 kW) / 5000 ot. |
Kompresný pomer: | 8.1:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 65.0 x 75.0 mm |
Chladenie: | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 4-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | bubnová |
Pneu vpredu: | 3.25-16 |
Brzdy vzadu: | bubnová |
Pneu vzadu: | 3,50-16 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 128 kg |
Rázvor: | 1355 mm |
Dĺžka: | 1980 mm |
Výška: | 1025 mm |
Objem nádrže: | 13.5 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 100 km/h |
Spotreba paliva: | 3.5 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 289 km |
Poznámka: | |
V roku 1962 prichádza na trh po úspešných typoch Jawa 250-353 a Jawa 350-354 všeobecne označovaných ako "kývačka" nové typy Jawa 250 typ 559/02 a Jawa 350 typ 364/06, ktoré kvôli charakteristickému tvaru hornej polovice krytu svetlometu dostali prezývku "Panelka". 559/00 nevyrábala sa, motor 564 "podštvorec" 559/01 nevyrábala sa, motor 564 "podštvorec" dynamoštartér 1962-1964 * 559/02 Motor 559, panel. riadidlá, polystyrén. zadná lampa. Karburátor vybavený sýtičom. 559/02/02 Holandsko 559/02/03 NDR 559/03 Super-Sport (ozubcová prevodovka) - hliník. motor 559/03/01 Super-Sport - 1964-1972 559/04/00 - 1964, modernizovaný typ 559/02, gumový tlmič záberu v bubne zadného kolesa 559/04/01 úpravy pre pripojenie postranného vozíka 559/04/04 úprava pre export do Veľkej Británie 559/04/05 úpravy pre prevádzku v krajinách s veľmi prašnými cestami 559/04/06 úprava pre odberateľa v NSR 559/04/08 učebné stroj s dvojitým ovládaním pre autoškoly 559/04/09 úprava pre políciu v Iráne 559/05 motor s automatickou odstredivou spojkou 559/06 striedavý generátor elektrického prúdu s usmerňovačom 559/07 úpravy pre ZSSR - karburátor bez sýtiča a úpravy pre prašné prostredie |
- NOVÉ Porovnaj 'Jawa 250 typ 559 ' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Jawa 250 typ 559 ' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Jawa 250 typ 559 1966' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Jawa 250 typ 559 ' na www.google.com

Jawa 250 typ 559 (Panelka) vlastnia členovia:
Porovnanie motocyklov:
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!