Anketa:
Moto Katalóg - Jawa 50 Pionier typ 20 1975
Akékoľvek chyby, alebo nezrovnalosti môžete hlásiť na emailovej adrese motodb@motoride.sk
Ďakujeme
Jawa 50 Pionier typ 20 1975:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Jawa |
Model: | 50 Pionier typ 20 |
Rok: | 1975 |
Kategória: | Skúter |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (2T) |
Objem: | 49.8 ccm |
Max. výkon: | 3.54 k (2.60 kW) / 6500 ot. |
Kompresný pomer: | 9,2 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 38.0 x 44.0 mm |
Palivový system: | karburátor |
Chladenie: | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 3-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 90 mm |
Zdvih vzadu: | 85 mm |
Brzdy vpredu: | bubnová |
Priemer bŕzd vpredu: | 125 mm |
Pneu vpredu: | 2,50×16 |
Brzdy vzadu: | bubnová |
Priemer bŕzd vzadu: | 125 mm |
Pneu vzadu: | 2,50×16 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 65 kg |
Rázvor: | 1165 mm |
Dĺžka: | 1780 mm |
Šírka: | 600 mm |
Výška: | 930 mm |
Svetlá výška: | 120 mm |
Objem nádrže: | 5.5 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 60 km/h |
Spotreba paliva: | 3.3 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 125 km |
Poznámka: | |
Typ 20 mal normálne riadidka, rovnú podlahu a tzv. "revmaplechy". Od 1975 zmena značenia všetkých motocyklov Jawa 50: 20, 21 Sport a 23 Mustang na 220.100, 221.100 a 223.200. Výroba Typ 20: 1967 – 1980 Typ 21 Sport: 1968 – 1977 |
- NOVÉ Porovnaj 'Jawa 50 Pionier typ 20' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Jawa 50 Pionier typ 20' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Jawa 50 Pionier typ 20 1975' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Jawa 50 Pionier typ 20' na www.google.com

Jawa 50 Pionier typ 20 vlastnia členovia:
- 3aPolKona
- BABETRON
- benjooo
- Beno24
- brayan360
- Bronto12145
- DemoSVK
- denino
- dikembemutombo
- farofar
- fichtl1598
- hokejista13
- Jakubis
- JawaNeverDies
- jawapio1
- JawaRider50
- Kavenky
- kkjan
- Linda81
- loenica
- LordSK
- majkaPU
- Marek43
- marphy
- Martas123
- Mazsola995
- michal123
- Miso12397
- motorhead99
- Mototechnika
- mrgreen
- oldocool
- pepo123
- pesep
- PionierJeBest69
- Pionierrider
- ra1oo
- Rado74
- raketias
- Rudy8PioGang
- RychlyPionier69
- stevinox
- Svatikos
- Turbokkt
- VejuceTricko
- Veterancek512
- Wheela
- Zdendo
- ZoLeeDesign
Porovnanie motocyklov:
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!