http://motoride.sk


Internetový magazín o motorkách, motorkároch a o všetkom okolo nich....
Šport, Novinky, História, Technika, Vaše Stroje, Video-Foto Galéria, Motoride Klub, Diskusia, Inzercia, MotoChat, Ankety... a a ešte o mnoho viac...

Veľká alpská porovnávačka 2023!

[Testy a predstavenia - Test]

Veľké porovnávacie testy, pri ktorých môžeme v reálnom čase preskakovať z jednej motorky na druhú, prejsť si rovnaký úsek za rovnakých podmienok na viacerých strojoch, doslova milujeme. Minulú jeseň sa nám podarilo nakombinovať 6 noviniek a 6 jazdcov do jedného termínu a na jedno miesto, a to za katalógovo krásneho počasia - priam neuveriteľné! Nech sa páči, dnes servírujeme: Honda XL750 Transalp, Suzuki V-Strom 800DE, KTM 890 SMT, Yamaha Tracer 9 GT+, Moto Guzzi V100 S a BMW R 1250 GS Adventure.

Text: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia, Pallika, Andre, Janči, Feri
Video: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia, Pallika, Andre, Janči, Feri

Na nejaký pekný redakčný tripík ideme záverom sezóny takmer každý rok - sčasti za odmenu, sčasti na stmelenie kolektívu. Ostatné tri roky vždy smerovali na východ, takže som sa ako jediný západniar znepokojene ozval, že veď spravme konečne čisto cestný trip smerom na západ, inak zahájim protestný štrajk. Vedenie spoločnosti mojej žiadosti vyhovelo, i zavolal som do kultového Kalte Kuchl, zajednal ubytko, jedlo, chlast a ostatné potrebnosti, a hlavne som hypnotizoval motorkových bohov, aby nám vyšlo dobré počko. Túto činnosť som robil asi nadmieru dobre, pretože počas celého tripu sme mali čistučké azúro. Vlastne všetko klapalo až podozrivo hladko. Vrátane dvoch defektov. Tie som tajne spôsobil ja sám, pretože som vedel, že sa nijako nebudem musieť podieľať na ich oprave, a hlavne som chcel preveriť kolegov, pupkatých štyridsiatnikov, či vôbec ešte vedia opravovať defekty.

Čiže asi tak. Išli sme na šiestich čerstvučkých dostatočne zabehnutých strojoch; pri ich výbere sme dbali najmä na rozmanitosť značiek a typov - dalo by sa povedať, že motorku podobnú niektorej z tejto šestice má doma väčšina z vás. Nech sa páči:

Stroje sme si priebežne striedali, a našich pomocníkov sme požiadali aj o to, aby ich v závere ohodnotili. Vo videu teda uvidíš naše osobné hodnotenia ako Awiu a Herghotta, ale aj celkové hodnotenie šiestimi jazdcami. Tým, že sme s týmito motorkami jazdili v prostredí, v ktorom sa cítia ako doma, a že sme si ich striedali a hodnotili svedomito, sme dosiahli azda najobjektívnejší výsledkový rebríček.

Poď sa s nami stručne pozrieť do Fischbacherských Álp na našich respondentov aj s krátkym hodnotením. Na poslednej strane potom nájdeš aj naše video a celkové tabuľkové hodnotenie.

XL750 Transalp vs. V-Strom 800DE

Veľká alpská porovnávačka 2023!
Veľká alpská porovnávačka 2023!

Až do momentu, kedy som sa odviezol na novom osemstovkovom Strome, by som dokázal povedať, že Transalp je takmer dokonalá motorka. Nestojí veľa, dobre vyzerá, nič nežerie, nie je zakrpatená, má širokú ponuku príslušenstva, a v neposlednom rade dobre jazdí. Lenže keď som potom sadol na Stroma, všetko bolo inak. Síce nevyzerá tak dobre ako Transalp, a v tejto terénnejšej verzii má aj vyššiu cenu, ale... Hm, ako to opísať... Strom jednoducho jazdí lepšie a má aj lepší podvozok. Dilema rovnaká ako pri hľadaní manželky: má byť pekná a menej šikovná, alebo naozaj „lepšie jazdiť a mať lepší podvozok“, ale nebudú ju očami preťahovať všetci okoloidúci? Ok, už príliš zachádzam na tenký ľad, obzvlášť keď jedna z motoriek má v názve „trans“, slovíčko dnes vyvolávajúce rôzne reakcie.

Samého by ma zaujímalo, ako by to asi vyzeralo, keby sa trebárs na vrchu nejakého horského priesmyku stretli dva manželské páry, pričom jeden by bol na Transalpe, druhý na Strome. Jeden pár by vtipkoval najskôr o vzhľade tej druhej motorky, druhý pár zase o vlastnostiach. Transalp trochu stráca na podvozkovej stránke, ale má napríklad lepšiu ochranu pred vetrom. Strom je vďaka nastaviteľnému podvozku vhodnejší na viacero povrchov a situácií, hutnejší krúťak posádku lepšie vytiahne z nižších otáčok, a celkovo je Strom akoby o niečo dospelejší.

Veľká alpská porovnávačka 2023!
Veľká alpská porovnávačka 2023!

Veľká alpská porovnávačka 2023!
Veľká alpská porovnávačka 2023!
Veľká alpská porovnávačka 2023!
Veľká alpská porovnávačka 2023!

Názor druhého redaktora: Tomáš Hajduch - Awia

S Transalpom som nabehal túto sezónu veľké množstvo kilometrov, Slovensko krížom-krážom a ako bonus aj dovolenku na Balkáne. Od prvého momentu veľmi pozitívne dojmy, je ľahký, veľmi obratný a prekvapil aj športový a točivý motor, aký Transalp nikdy predtým nemal. To je určite výhoda, ale aj nevýhoda, pretože niekedy je potrebné ten výkon loviť aj vo vyšších otáčkach, hlavne keď je naložený alebo vezie dvojicu pasažierov. Skvele sa osvedčil aj na turistike, a to vrátane jazdenia v off-roade. Pri jazde sólo si podvozok hravo poradí aj s nástrahami terénu, jazdenie po bosnianskych šotolinách som si vyslovene užil. Jeho ľahkosť a obratnosť mi umožnila sa túlať aj samému po neznámych cestách necestách. Vo dvojici už potrebuje trochu pritvrdiť podvozok - hlavne zadný tlmič, ale tu mu chýba hydraulické nastavenie predpätia, čo je rozhodne škoda. Všetko toto Transalp korunuje aj skvelou spotrebou paliva.

Veľká alpská porovnávačka 2023!
Veľká alpská porovnávačka 2023!

Veľká alpská porovnávačka 2023!
Veľká alpská porovnávačka 2023!
Veľká alpská porovnávačka 2023!
Veľká alpská porovnávačka 2023!

Veľmi zvedavý som bol aj na nového V-Stroma, paradoxne sme sa k nemu dostali až koncom sezóny. Papierovo V-Strom zaostával oproti Transalpu, a bol dokonca drahší. Ako to už ale u Suzuki býva, tak robí motorky, ktoré sú lepšie ako na prvý pohľad vyzerajú. V-Strom má dospeláckejší motor, má mohutnejší krútiak už v stredných otáčkách a aj keď papierovo je slabší ako Transalp, tak pocitovo je to presne naopak. Takže pre cestovné enduro je ten motor naladený lepšie a tiež sa vie majiteľovi odmeniť skvelou spotrebou.

Lepšie je na tom aj podvozkovo, má totiž plne nastaviteľný podvozok a za veľkú výhodu považujem určite aj možnosť nastavenia predpätia na zadnom tlmiči. To je super pre jazdu vo dvojici a s batožinou. Taktiež je trochu väčší ako Transalp - spolujadec má viac miesta a možno aj trochu viac pohodlia vzadu. No a v neposlednom rade je tu bohatšia výbava, V-Strom má quickshifter, kryt motora, kryty rukoväti atď.

Veľká alpská porovnávačka 2023!
Veľká alpská porovnávačka 2023!

Plusy, mínusy

Honda XL750 Transalp Suzuki V-Strom 800DE
skvelá cena, športový motor, skvelá spotreba nenastaviteľné predpätie pružiny vzadu, chýba ochrana motora
nastaviteľný podvozok, ochrana motora, skvelá spotreba, záťah motora dizajn sa nepáči každému

POKRAČOVANIE článku na ďalšej strane: KTM SMT vs. Yamaha Tracer 9 GT+.

Testy:

Video: Honda XL750 Transalp 2023 - Legenda sa vracia v nečakane športovom štýle

Video: Cestovanie v čase na dvoch kolesách - Honda Transalp vtedy a dnes: 1987 - 2023 - ĎAKUJEME 20k odberateľov

Video: Bosna a Chorvátsko v sedle Hondy Transalp 750: Asfalt aj off-road potulky po horách

Video: Suzuki V-Strom 800DE 2023 vo Fischbacherských Alpách: Je lepší ako sa na pohľad zdá

Foto:
 Honda XL750 Transalp 2023 Suzuki V-Strom 800DE 2023
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaSuzuki
Model:XL750 TransalpV-Strom 800DE
Rok:20232023
Novinka:NOVINKA 2023NOVINKA 2023
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)
Objem:755 ccm776 ccm
Max. výkon:91.8 k (67.5 kW) / 9500 ot.84.3 k (62.0 kW) / 8500 ot.
Max. krútiaci moment:75 Nm / 7250 ot.78 Nm / 6800 ot.
Kompresný pomer:11,0 : 112.8:1
Vŕtanie x Zdvih:87 x 63.584.0 mm x 70.0 mm
Palivový system:PGM FIvstrekovanie
Rozvod:OHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:200 mm220 mm
Zdvih vzadu:190 mm220 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm310 mm
Pneu vpredu:90/90-R21 M/C 54H90/90-21M/C 54H
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:256 mm260 mm
Pneu vzadu:150/70-R18 M/C 70H150/70R17M/C 69H
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:208 kg230 kg
Výška sedla:850 mm855 mm
Rázvor:1560 mm1570 mm
Dĺžka:2325 mm2345 mm
Šírka:838 mm975 mm
Výška:1450 mm1310 mm
Svetlá výška:210 mm223 mm
Objem nádrže:16.9 l20 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:4.35 l/100km3.7 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 291 kmcca 405 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sérii
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sérii
Quick-shift:za príplatokáno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:USD vidlica Showa SFF-CZ, nastaviteľné predpätie podvozkaplne nastaviteľný podvozok KYB, USB
Poznámka:
Poznámka:43mm Showa SFF-CA
EURO 5
Honda Smartphone Voice Control pre telefóny so systémami Android aj iOS.
Cena 03/2023: 9 990 eur
Easy Start System a low rpm assist
Cena 08/2023: 10 990 EUR

Veľká alpská porovnávačka 2023!
Veľká alpská porovnávačka 2023!

SMT 890 vs. Tracer 9 GT+

Tak táto dvojica je podstatne vybavenejšia a vyspelejšia než predošlé dva stroje. A aj s reprezentatívnejším vzhľadom. Tracer má takpovediac najširšiu výbavu nielen spomedzi týchto šiestich strojov, ale dá sa povedať, že aj z celej dnešnej produkcie, a reinkarnovaná KTM SMT je jedna z najzábavnejších motoriek na trhu vôbec. Veď si to vezmi - v podstate je to enduro na 17-palcových kolesách s čisto cestným obutím, motor ti ide odtrhnúť ruky, a večer si rád, že si niekde nemusel nechať 5 kíl ako pokutu, alebo že ešte stále máš vodičák v peňaženke. Aj Tracer vie byť pekne rýchly, ale nie je to jeho primárna náplň práce. Za mňa je to po dlhom čase motorka z Japonska, ktorá má špičkový dizajn bez slabých miest, je kultivovaná v nízkych rýchlostiach a dravá vo vysokých, pričom za každých okolností je pohodlná. Pekelné kombo.

Veľká alpská porovnávačka 2023!
Veľká alpská porovnávačka 2023!

Veľká alpská porovnávačka 2023!
Veľká alpská porovnávačka 2023!
Veľká alpská porovnávačka 2023!
Veľká alpská porovnávačka 2023!

Každopádne, SMT by som si kúpil, ak by som vedel, že budem jazdiť najmä sám, a frajerku so sebou vezmem len občas, pričom aj tak sa nebude mať kde oprieť. Pretože dať topcase na SMT dokáže len barbar. Tracer potom volá po diaľkach, kilometre hlce na počkanie, ale nevadia mu ani krátke trasy po meste. A tam, v hustej premávke plnej kvaltovania, ti trojvalec iba pomáha svojim hladkým chodom, rovnako ako trebárs aj na diaľniciach, kde sa nenechá zahanbiť v žiadnych rýchlostiach. A semiatktív sa potom postará aj o príkladné prelety zákrutami. Fakt že mňam.

Veľká alpská porovnávačka 2023!
Veľká alpská porovnávačka 2023!

Veľká alpská porovnávačka 2023!
Veľká alpská porovnávačka 2023!
Veľká alpská porovnávačka 2023!
Veľká alpská porovnávačka 2023!

A SMT? Po dlhom čase konečne silné dvojvalcové supermoto bez kompromisov. Niekto by mohol namietať, že posed a vzhľad nie sú ortodoxne motardové, že podvozok je naladený viac endurácky a motor mohol byť ten silnejší, napríklad z GP verzie Duke, alééé... Hahah, odvez sa na tom! Také rýchlosti nebudeš dosahovať na Dukeovi, ani na 890 Adventure. SMT je jedna z najšportovejších KTM dnešných čias. Adrenalín ti bude klesať len pomaly a večer sa ti z nej budú triasť ruky. Čistá koncentrovaná radosť.

Názor druhého redaktora: Tomáš Hajduch - Awia

Táto dvojica je zameraná vyslovene na cestu, a aj keď obe sa snažia o športovo turistickú jazdu, tak obe motorky to robia úplne ale úplne inak. Yamahu Tracer sme mali o verzii GT+, čo je motorka prešpikovaná všetkými možnými technologickými vychytávkami a zameraná na luxusné zvezenie pre svoju posádku, samozrejme so športovým podtónom točivého trojvalca. V tejto verzii sediac na luxusne čalúnenom sedle a schovaný za obrovským plexi som sa cítil ako v pohodlí obývačky. Samozrejme, tieto veci fungujú a dobre ochránia posádku, ale trochu uberali z pocitu ľahkosti a ovládateľnosti štandardnej takpovediac holej-bosej verzie Tracera 9, ktorá má asi bavila viac. Je ťažké Traceru 9 GT+ vyčítať, že je takmer dokonalý, ale napriek tomu to spravím. Všetko tu funguje úplne správne až tak, že to bola trochu nuda.

Veľká alpská porovnávačka 2023!
Veľká alpská porovnávačka 2023!

Veľká alpská porovnávačka 2023!
Veľká alpská porovnávačka 2023!
Veľká alpská porovnávačka 2023!
Veľká alpská porovnávačka 2023!

Úplne na opačnom konci je KTM so svojou SMT. Už jej predchodca bola jedna z najzábavnejších motoriek aké som za posledných 20 rokov jazdil! Tentoraz je tu radový dvojvalec z aktuálnej adventury, postavený na vyšších zdvihoch a cestných 17-palcových kolesách. Zvyšok motorky je osekaný na totálne minimum v zmysle supermoto s malou pridanou kapotou ala turista. Presne takto vyzerá komprimovaná zábava vtesnaná pod 200 kilogramov. Ostrá reakcia na plyn, žiletkovo ostré brzdy a motorka, ktorá poslúcha na slovo. Bola to rozhodne najzábavnejšia motorka z celej šestice, a je len paradox, že mala najnižšiu spotrebu paliva. Ak rád vymetáš nielen alpské zákruty, tak SMT je jasnou voľbou číslo jedna z pohľadu zábavy.

Veľká alpská porovnávačka 2023!
Veľká alpská porovnávačka 2023!

Veľká alpská porovnávačka 2023!
Veľká alpská porovnávačka 2023!
Veľká alpská porovnávačka 2023!
Veľká alpská porovnávačka 2023!

Plusy, mínusy

KTM SMT 890 Yamaha Tracer 9 GT+
totálny funbike, skvelá spotreba, neunaviteľný motor a brzdy spolujazdca ľahko stratíš (alebo ťa zaškrtí za jazdy)
brutálna GT výbava, neskutočný motor možno je až príliš dokonalá

POKRAČOVANIE článku na ďalšej strane: Moto Guzzi V100 vs. BMW R 1250 GS Adventure.

Testy:

Video: Kráľovná zákrut a adrenalínu - novinka KTM SMT 890 (2024)

Video: Yamaha Tracer 9 GT+ (2023) - všestranná japonská stíhačka na každý deň

Video: Yamaha Tracer 9 a Tracer 9 GT 2021 športový trojval na svižnú turistiku

Foto:
 KTM 890 SMT 2023 Yamaha Tracer 9 GT+ 2023
Všeobecné informácie:
Výrobca:KTMYamaha
Model:890 SMTTracer 9 GT+
Rok:20232023
Novinka:NOVINKA 2023NOVINKA 2023
Kategória:Športovo cestovnáŠportovo cestovná
Motor:
Typ motora:radový dvojvalec (4T)radový trojvalec (4T)
Objem:889 ccm889 ccm
Max. výkon:104.7 k (77.0 kW) / 8000 ot.119.0 k (87.5 kW) / 10000 ot.
Max. krútiaci moment:100 Nm / 6500 ot.93 Nm / 7000 ot.
Kompresný pomer:13.5:111.5 : 1
Vŕtanie x Zdvih:90,7 x 68,8 mm78 x 62.1 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:180 mm130 mm
Zdvih vzadu:180 mm137 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová, 4 piestikdvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm298 mm
Pneu vpredu:120/70 ZR 17120/70Z R17 M/C (58W)
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:260 mm267 mm
Pneu vzadu:180/55 ZR 17180/55Z R17 M/C (73W)
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:194 kg223 kg
Výška sedla:860 mm820 mm
Rázvor:1502 mm1500 mm
Dĺžka:2175 mm
Šírka:885 mm
Výška:1430 mm
Svetlá výška:227 mm135 mm
Objem nádrže:15.8 l19 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:4.6 l/100km5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 257 kmcca 285 km
Servisný interval:15 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:za príplatokáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sérii
Zákrutové svietenie:áno, v sérii
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:nieáno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sérii
Tlmič riadenia:áno, v sérii
Quick-shift:za príplatokáno, v sérii
Kontrola tlaku v pneumatikách:za príplatok
Vyhrievané rukoväte:za príplatokáno, v sérii
Vyhrievané sedlo:za príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:WP APEX 43 mm USDel. podvozok KYB, bočné kufre, adaptívny tempomat
Poznámka:
Poznámka:SUPERMOTO ABS mód, TC vypínateľná + TRACK MODE
Vidlica 43 mm WP APEX (nast: compresia a útlm) tlmič WP APEX (nast: predpätia a útlm)
DEMO mód: Možnosť otestovať doplnky (QS a tempomat) prvých 1500 km.
Cena 09/2023: 14,090.00 EUR
Cena 9/2023: 16 390 eur

EURO 5
adaptívny tempomat a združený brzdový systém napojený na radar
7-palcový multifunkčný TFT

6-osá IMU jednotka - Náklon systémy: Systém kontroly trakcie (TCS), protišmykový systém (SCS) a systém riadenia zdvíhania (LIFt) s tromi úrovňami intenzity zasahovania
Systém ABS a systém regulácie brzdenia Brake Control (BC)

Veľká alpská porovnávačka 2023!
Veľká alpská porovnávačka 2023!

V100 S Mandello vs. R 1250 GS Adventure

Dať do akéhokoľvek porovnávacieho testu ultrauniverzálne GS je akoby ortieľom pre zvyšné stroje. My sme k tomu všetkému mali verziu Adventure, ktorá je vďaka väčšej stavbe a nádrži doslova interkontinentálnym krížnikom. Na talianskej novinke V100 sme jazdili celú sezónu, pretože sme ju mali na dlhodobý test. Preberali sme si ju úplne novučičkú, absolvovali sme na nej zábeh, prvý servis, aj všetko čo s tým súvisí. Mali sme ju v plnej výbave, takže nám robila spoločníčku nielen pri bežnej práci, ale aj na dlhších cestách - vzali sme ju do Čiech, nespočetne veľakrát do rakúskych zákrut, a asi miliónkrát ako sprievodné vozidlo pri nakrúcaniach. A dobre nám s ňou bolo! Lenže aj tu je nejaké ale... ALE keď ku nej postavíš GS, veci sú zrazu trochu inak.

Veľká alpská porovnávačka 2023!
Veľká alpská porovnávačka 2023!

Ak by akýkoľvek iný výrobca postavil tak veľkú motorku ako GS Adventure, bola by ťažkopádna, tuhá, horšie ovládateľná. BMW však dospelo do bodu, kedy na veľkom GS Adventure dokáže jazdiť aj menej skúsený človek a nepríde pritom o nohy, ruky, či zdravie. Má milimetrovo presnú ovládateľnosť a všetko robí s ľahkosťou. A to keď spravia Adventure verziu z novej trinástkovej GS... Mutti!

Určite ti už napadlo, že postaviť V100 práve ku GS Adventure nie je práve rozumné, ale ako som písal vyššie, v tomto teste neporovnávame výhradne priamych rivalov, ale stroje sme vyberali podľa typov a zastúpenia. V100 má najbližšie k naháču, mohli by sme ju nazvať aj roadster. Adventure je GS a od GS zas nie je až tak ďaleko ku R 1250 RS, čo už teda priamy konkurent pre V100 určite je. A jej hendikep dokážeme aspoň trochu kompenzovať tým, že sme na nej lietali celú sezónu.

Moto Guzzi V100 Mandello S (2023)
Moto Guzzi V100 Mandello S (2023)
Moto Guzzi V100 Mandello S (2023)
Moto Guzzi V100 Mandello S (2023)
Moto Guzzi V100 Mandello S (2023)
Moto Guzzi V100 Mandello S (2023)

Bez nejakého väčšieho mučenia priznáme, že táto kompenzácia vé stovke nemala ako pomôcť. Ak by namiesto Advika stálo vedľa V100 napríklad to spomínané RS, slabšie stránky V100 by neboli menšie. Napríklad už len obyčajná manipulácia na mieste alebo v nízkych rýchlostiach - pri V100 je to niečo, čo veľmi nechceš absolvovať. O 16 kíl ťažšie a podstatne vyššie GS posunieš na parkovisku bez motora oveľa ľahšie. A potom sú tu praktické veci ako zbytočne zdĺhavé tankovanie V100, jej neochotu predrať sa mestom, ťažkopádny quickshifter, malý rajd a podobne.

Názor druhého redaktora: Tomáš Hajduch - Awia

BMW R 1250 GS je typický predstaviteľ adventure segmentu. Za roky evolúcie sa vypracovalo na motorku, ktorá je veľmi populárna práve preto, že má nízke ťažisko a hračkárske ovládanie. Aj v tejto Adventure verzii s obrovskou nádržou sa dá skvele manipulovať. Keď sa bavíme o asfaltovom jazdení, BMW sa drží svojho podvozku telelever a paralever. Táto dvojica absolútne filtruje všetko čo sa deje pod kolesami a minimum prejavov sa prenáša na samotného jazdca. To jazdenie sa mení na také jazdenie ako keby po koľajnici. Je to z týchto všetkých motoriek určite najpohodlnejšia mašina v zmysle pohodlia pre dvojicu jazdcov, najlepšia ochrana pred vetrom a dažďom. Naviac vie ponúknuť aj skvelú jazdy v teréne - aj keď na to na prvý pohľad nevyzerá. Skvelé vyvážená, so super ergonómiou jazdy v stupačkách, je to stroj, na ktorom som si užíval aj šotoliny.

Veľká alpská porovnávačka 2023!
Veľká alpská porovnávačka 2023!

Veľká alpská porovnávačka 2023!
Veľká alpská porovnávačka 2023!
Veľká alpská porovnávačka 2023!
Veľká alpská porovnávačka 2023!

Mandello je motorka, ktorú Moto Guzzi priniesla tento rok a hlavne preto, aby predstavila nový motor. Ten je absolútne iný ako sme boli zvyknutí u predchodcov. Moto Guzzi zachovala svoj pôvodný charakter a navyše mu dala neskutočnú športovosť, ktorá sa posúva u mňa až k nejakej Aprilii alebo dokonca až k Ducati. Mandello je typická Talianka, proste rozpráva taliansky a po slovensky nevie. Jazdec si musí na ňu trošku zvykať, je totiž veľmi svojrázna. Podvozok v Road režime je pohodlný no v zákrutách a pri športovej jazde sme si veľmi nerozumeli. Je ale elektronický a rýchle prepnutie do sport-u výrazne pomohlo. Potom už som sa nechal unášať nízkym letom tohto stroja, ktorý oveľa viac ako pomalé vracáky si užíva dlhé a tiahle zákruty. Mandello má v sebe veľkú dušu a veľkú charizmu a potrebuje jazdca, ktorý to vie oceniť. Ideálne jazdca, ktorý má skúsenosť talianskymi motorkami, a ktorý chce mať niečo, čo je absolútne netuctové.

Moto Guzzi V100 Mandello S (2023)
Moto Guzzi V100 Mandello S (2023)

Plusy, mínusy

BMW R 1250 GS Moto Guzzi V100 Mandello
totálna ovládateľnosť, ochrana pred počasím, motor z lokomotívy, pohodlie vzhľad sa nemusí páčiť každému
totálne skvelý motor vyššia hmotnosť, talianske maniere

POKRAČOVANIE článku na ďalšej strane: Tabuľkové hodnotenie, záver a video.

Testy:

Video: BMW R1250 GS 2019 - dobrodruh s novým srdcom - motoride.sk

Video: MR ROAST: 40-rokov BMW GS: Ako vytvoriť z nenáročnej a nezničiteľnej moto pretechnizovanú ozrutu

Video: Prvý test BMW R 1300 GS 2024: Je nasledovník legendy hodný svojho mena?

Video: Záver celosezónneho testu Moto Guzzi V100 Mandello S (2023)

Video: Život s Moto Guzzi V100 - prvý servis po 1500 km a konečne plná paľba!

Video: Moto Guzzi V100 Mandello S (2023) - náš redakčný spoločník na celú sezónu - v plnke!

Foto:
 Moto Guzzi V100 Mandello 2023 BMW R 1250 GS 2023
Všeobecné informácie:
Výrobca:Moto GuzziBMW
Model:V100 MandelloR 1250 GS
Rok:20232023
Novinka:NOVINKA 2023
Kategória:Športovo cestovnáCestovné enduro
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)dvojvalcový boxer (4T)
Objem:1042 ccm1254 ccm
Max. výkon:115.1 k (84.6 kW) / 8700 ot.136.0 k (100.0 kW) / 7750 ot.
Max. krútiaci moment:105 Nm / 6750 ot.143 Nm / 6250 ot.
Kompresný pomer:12.6:1
Vŕtanie x Zdvih:96 x 72 mm102.5 x 76 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC variabil. časovanie ShiftCam (4V)
Chladenie:kvapalinouvzduchom a kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:kardankardan
Zdvih vpredu:130 mm190 mm
Zdvih vzadu:130 mm200 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová radiálne strmenedvoj kotúčová, radiál 4 piest
Priemer bŕzd vpredu:320 mm305 mm
Pneu vpredu:120/70 - R17120/70-ZR19
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:280 mm276 mm
Pneu vzadu:190/55 - R17170/60-ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:212 kg
Hmotnosť s náplňami:233 kg249 kg
Výška sedla:815 mm850 mm
Rázvor:1475 mm1525 mm
Dĺžka:2125 mm2207 mm
Šírka:835 mm952.5 mm
Objem nádrže:17 l20 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:200 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.6 s
Spotreba paliva:4.7 l/100km4.75 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 271 kmcca 315 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sériiza príplatok
Vypínateľné ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sériiza príplatok
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiza príplatok
Zákrutové svietenie:áno, v sériiza príplatok
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:za príplatokza príplatok
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sérii
Tlmič riadenia:áno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:za príplatok
Quick-shift:za príplatokza príplatok
Kontrola tlaku v pneumatikách:za príplatok
Vyhrievané rukoväte:za príplatokza príplatok
Vyhrievané sedlo:za príplatokza príplatok
Elektronicky nastaviteľné plexi:áno, v sérii
Asistent rozbehu do kopca:áno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:nastaviteľný podvozok, USD vidlaza príplatok vypletané kolesá
Poznámka:
Poznámka:Cena: 15 699 eur, verzia S 17 999 eur (1/2024)Cena: od 16 800 eur (2/2021)

Variabilné časovanie ventilov ShiftCam

Tabuľkové hodnotenie:

Veľká alpská porovnávačka 2023!
Veľká alpská porovnávačka 2023!

Awia:

Kritérium: Transalp V-Strom 890 SMT Tracer 9 GT+ V100 R 1250 GS
Design: 3 5 1 2 6 4
Motor: 2 4 6 1 5 3
Podvozok: 3 6 5 2 1 4
Brzdy: 3 4 6 5 1 2
Fun faktor: 4 5 6 1 3 2
Elektronika: 1 6 4 5 3 2
Výbava: 1 3 4 6 5 2
? Doplnková výbava: 2 1 3 4 5 6
Pohodlie: 2 4 1 5 3 6
Pohodlie dvojica: 2 4 1 5 3 6
Ochrana: 3 2 1 5 4 6
Univerzálnosť: 6 5 3 1 2 4
Offroad: 5 6 3 2 1 4
Pomer Cena/vykon: 6 5 4 2 3 1
SPOLU: 43 60 48 46 45 52

Herghott:

Kritérium: Transalp V-Strom 890 SMT Tracer 9 GT+ V100 R 1250 GS
Design: 3 2 4 6 5 1
Motor: 1 4 3 6 2 5
Podvozok: 2 5 4 1 3 6
Brzdy: 1 3 4 5 2 6
Fun faktor: 3 4 6 5 2 1
Elektronika: 1 2 3 6 4 5
Výbava: 2 5 4 6 3 1
? Doplnková výbava: 3 2 4 5 1 6
Pohodlie: 3 4 1 5 2 6
Pohodlie dvojica: 4 3 1 5 2 6
Ochrana: 3 2 1 5 4 6
Univerzálnosť: 6 5 2 4 1 3
Offroad: 5 6 3 2 1 4
Pomer Cena/vykon: 6 5 4 3 1 2
SPOLU: 43 52 44 64 33 58

Veľká alpská porovnávačka 2023!
Veľká alpská porovnávačka 2023!

Celkové hodnotenie:

Kritérium: Transalp V-Strom 890 SMT Tracer 9 GT+ V100 R 1250 GS
Awia: 43 60 48 46 45 52
Herghott: 43 52 44 64 33 58
Spotreba: 5 4 6 1 2 3
Cena: 6 5 4 3 2 1
Fero 3 5 4 1 2 6
Chose 5 6 4 2 3 1
Rado 5 6 3 2 1 4
André 3 6 5 2 1 4
TOTAL 113 144 118 121 89 129

Veľká alpská porovnávačka 2023!
Veľká alpská porovnávačka 2023!

Veľká alpská porovnávačka 2023!
Veľká alpská porovnávačka 2023!
Veľká alpská porovnávačka 2023!
Veľká alpská porovnávačka 2023!

Záver

Veríme, že po tejto našej náloži informácií v tom máš úplne jasno a určite vieš, ktorá zo šestice motoriek je pre teba najlepšia, hahahah. Každú motorku si treba vyskúšať osobne - a ak tento náš test aspoň dopomohol k tomu, že zavoláš na dealerstvo a zarezervuješ si jazdu, budeme úplne happy. Pretože každá z tých motoriek si zaslúži vyskúšať. Potom si stačí vybrať tú, ktorá najlepšie vyhovuje tvojim potrebám, trasám, určeniu a v neposlednom rade srdcu. Držíme palce!

Video

Video: So šesticou motoriek v Alpách - BMW vs Moto Guzzi vs KTM vs Yamaha vs Honda vs Suzuki

Text: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia, Pallika, Andre, Janči, Feri
Video: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia, Pallika, Andre, Janči, Feri

Foto:
 Honda XL750 Transalp 2023 Suzuki V-Strom 800DE 2023 KTM 890 SMT 2023 Yamaha Tracer 9 GT+ 2023 Moto Guzzi V100 Mandello 2023 BMW R 1250 GS 2023
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaSuzukiKTMYamahaMoto GuzziBMW
Model:XL750 TransalpV-Strom 800DE890 SMTTracer 9 GT+V100 MandelloR 1250 GS
Rok:202320232023202320232023
Novinka:NOVINKA 2023NOVINKA 2023NOVINKA 2023NOVINKA 2023NOVINKA 2023
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduroŠportovo cestovnáŠportovo cestovnáŠportovo cestovnáCestovné enduro
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)radový trojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)dvojvalcový boxer (4T)
Objem:755 ccm776 ccm889 ccm889 ccm1042 ccm1254 ccm
Max. výkon:91.8 k (67.5 kW) / 9500 ot.84.3 k (62.0 kW) / 8500 ot.104.7 k (77.0 kW) / 8000 ot.119.0 k (87.5 kW) / 10000 ot.115.1 k (84.6 kW) / 8700 ot.136.0 k (100.0 kW) / 7750 ot.
Max. krútiaci moment:75 Nm / 7250 ot.78 Nm / 6800 ot.100 Nm / 6500 ot.93 Nm / 7000 ot.105 Nm / 6750 ot.143 Nm / 6250 ot.
Kompresný pomer:11,0 : 112.8:113.5:111.5 : 112.6:1
Vŕtanie x Zdvih:87 x 63.584.0 mm x 70.0 mm90,7 x 68,8 mm78 x 62.1 mm96 x 72 mm102.5 x 76 mm
Palivový system:PGM FIvstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:OHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC variabil. časovanie ShiftCam (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinouvzduchom a kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazkardankardan
Zdvih vpredu:200 mm220 mm180 mm130 mm130 mm190 mm
Zdvih vzadu:190 mm220 mm180 mm137 mm130 mm200 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčová, 4 piestikdvojkotúčovádvojkotúčová radiálne strmenedvoj kotúčová, radiál 4 piest
Priemer bŕzd vpredu:310 mm310 mm320 mm298 mm320 mm305 mm
Pneu vpredu:90/90-R21 M/C 54H90/90-21M/C 54H120/70 ZR 17120/70Z R17 M/C (58W)120/70 - R17120/70-ZR19
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:256 mm260 mm260 mm267 mm280 mm276 mm
Pneu vzadu:150/70-R18 M/C 70H150/70R17M/C 69H180/55 ZR 17180/55Z R17 M/C (73W)190/55 - R17170/60-ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:212 kg
Hmotnosť s náplňami:208 kg230 kg194 kg223 kg233 kg249 kg
Výška sedla:850 mm855 mm860 mm820 mm815 mm850 mm
Rázvor:1560 mm1570 mm1502 mm1500 mm1475 mm1525 mm
Dĺžka:2325 mm2345 mm2175 mm2125 mm2207 mm
Šírka:838 mm975 mm885 mm835 mm952.5 mm
Výška:1450 mm1310 mm1430 mm
Svetlá výška:210 mm223 mm227 mm135 mm
Objem nádrže:16.9 l20 l15.8 l19 l17 l20 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:200 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.6 s
Spotreba paliva:4.35 l/100km3.7 l/100km4.6 l/100km5 l/100km4.7 l/100km4.75 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 291 kmcca 405 kmcca 257 kmcca 285 kmcca 271 kmcca 315 km
Servisný interval:15 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiza príplatok
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:za príplatokáno, v sériiáno, v sériiza príplatok
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiza príplatok
Zákrutové svietenie:áno, v sériiáno, v sériiza príplatok
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:nieáno, v sériiza príplatokza príplatok
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tlmič riadenia:áno, v sériiáno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:za príplatok
Quick-shift:za príplatokáno, v sériiza príplatokáno, v sériiza príplatokza príplatok
Kontrola tlaku v pneumatikách:za príplatokza príplatok
Vyhrievané rukoväte:za príplatokáno, v sériiza príplatokza príplatok
Vyhrievané sedlo:za príplatokza príplatokza príplatok
Elektronicky nastaviteľné plexi:áno, v sérii
Asistent rozbehu do kopca:áno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:USD vidlica Showa SFF-CZ, nastaviteľné predpätie podvozkaplne nastaviteľný podvozok KYB, USBWP APEX 43 mm USDel. podvozok KYB, bočné kufre, adaptívny tempomatnastaviteľný podvozok, USD vidlaza príplatok vypletané kolesá
Poznámka:
Poznámka:43mm Showa SFF-CA
EURO 5
Honda Smartphone Voice Control pre telefóny so systémami Android aj iOS.
Cena 03/2023: 9 990 eur
Easy Start System a low rpm assist
Cena 08/2023: 10 990 EUR
SUPERMOTO ABS mód, TC vypínateľná + TRACK MODE
Vidlica 43 mm WP APEX (nast: compresia a útlm) tlmič WP APEX (nast: predpätia a útlm)
DEMO mód: Možnosť otestovať doplnky (QS a tempomat) prvých 1500 km.
Cena 09/2023: 14,090.00 EUR
Cena 9/2023: 16 390 eur

EURO 5
adaptívny tempomat a združený brzdový systém napojený na radar
7-palcový multifunkčný TFT

6-osá IMU jednotka - Náklon systémy: Systém kontroly trakcie (TCS), protišmykový systém (SCS) a systém riadenia zdvíhania (LIFt) s tromi úrovňami intenzity zasahovania
Systém ABS a systém regulácie brzdenia Brake Control (BC)
Cena: 15 699 eur, verzia S 17 999 eur (1/2024)Cena: od 16 800 eur (2/2021)

Variabilné časovanie ventilov ShiftCam

Pridané dňa: 30.05.2024 Autor: Awia

Galéria ku článku:

Uprav galériu

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

<ďalšie obrázky...>

http://motoride.sk