[Testy a predstavenia - Test]
Veľké porovnávacie testy, pri ktorých môžeme v reálnom čase preskakovať z jednej motorky na druhú, prejsť si rovnaký úsek za rovnakých podmienok na viacerých strojoch, doslova milujeme. Minulú jeseň sa nám podarilo nakombinovať 6 noviniek a 6 jazdcov do jedného termínu a na jedno miesto, a to za katalógovo krásneho počasia - priam neuveriteľné! Nech sa páči, dnes servírujeme: Honda XL750 Transalp, Suzuki V-Strom 800DE, KTM 890 SMT, Yamaha Tracer 9 GT+, Moto Guzzi V100 S a BMW R 1250 GS Adventure.
Text: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia, Pallika, Andre, Janči, Feri
Video: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia, Pallika, Andre, Janči, Feri
Na nejaký pekný redakčný tripík ideme záverom sezóny takmer každý rok - sčasti za odmenu, sčasti na stmelenie kolektívu. Ostatné tri roky vždy smerovali na východ, takže som sa ako jediný západniar znepokojene ozval, že veď spravme konečne čisto cestný trip smerom na západ, inak zahájim protestný štrajk. Vedenie spoločnosti mojej žiadosti vyhovelo, i zavolal som do kultového Kalte Kuchl, zajednal ubytko, jedlo, chlast a ostatné potrebnosti, a hlavne som hypnotizoval motorkových bohov, aby nám vyšlo dobré počko. Túto činnosť som robil asi nadmieru dobre, pretože počas celého tripu sme mali čistučké azúro. Vlastne všetko klapalo až podozrivo hladko. Vrátane dvoch defektov. Tie som tajne spôsobil ja sám, pretože som vedel, že sa nijako nebudem musieť podieľať na ich oprave, a hlavne som chcel preveriť kolegov, pupkatých štyridsiatnikov, či vôbec ešte vedia opravovať defekty.
Čiže asi tak. Išli sme na šiestich čerstvučkých dostatočne zabehnutých strojoch; pri ich výbere sme dbali najmä na rozmanitosť značiek a typov - dalo by sa povedať, že motorku podobnú niektorej z tejto šestice má doma väčšina z vás. Nech sa páči:
Stroje sme si priebežne striedali, a našich pomocníkov sme požiadali aj o to, aby ich v závere ohodnotili. Vo videu teda uvidíš naše osobné hodnotenia ako Awiu a Herghotta, ale aj celkové hodnotenie šiestimi jazdcami. Tým, že sme s týmito motorkami jazdili v prostredí, v ktorom sa cítia ako doma, a že sme si ich striedali a hodnotili svedomito, sme dosiahli azda najobjektívnejší výsledkový rebríček.
Poď sa s nami stručne pozrieť do Fischbacherských Álp na našich respondentov aj s krátkym hodnotením. Na poslednej strane potom nájdeš aj naše video a celkové tabuľkové hodnotenie.
Až do momentu, kedy som sa odviezol na novom osemstovkovom Strome, by som dokázal povedať, že Transalp je takmer dokonalá motorka. Nestojí veľa, dobre vyzerá, nič nežerie, nie je zakrpatená, má širokú ponuku príslušenstva, a v neposlednom rade dobre jazdí. Lenže keď som potom sadol na Stroma, všetko bolo inak. Síce nevyzerá tak dobre ako Transalp, a v tejto terénnejšej verzii má aj vyššiu cenu, ale... Hm, ako to opísať... Strom jednoducho jazdí lepšie a má aj lepší podvozok. Dilema rovnaká ako pri hľadaní manželky: má byť pekná a menej šikovná, alebo naozaj „lepšie jazdiť a mať lepší podvozok“, ale nebudú ju očami preťahovať všetci okoloidúci? Ok, už príliš zachádzam na tenký ľad, obzvlášť keď jedna z motoriek má v názve „trans“, slovíčko dnes vyvolávajúce rôzne reakcie.
Samého by ma zaujímalo, ako by to asi vyzeralo, keby sa trebárs na vrchu nejakého horského priesmyku stretli dva manželské páry, pričom jeden by bol na Transalpe, druhý na Strome. Jeden pár by vtipkoval najskôr o vzhľade tej druhej motorky, druhý pár zase o vlastnostiach. Transalp trochu stráca na podvozkovej stránke, ale má napríklad lepšiu ochranu pred vetrom. Strom je vďaka nastaviteľnému podvozku vhodnejší na viacero povrchov a situácií, hutnejší krúťak posádku lepšie vytiahne z nižších otáčok, a celkovo je Strom akoby o niečo dospelejší.
S Transalpom som nabehal túto sezónu veľké množstvo kilometrov, Slovensko krížom-krážom a ako bonus aj dovolenku na Balkáne. Od prvého momentu veľmi pozitívne dojmy, je ľahký, veľmi obratný a prekvapil aj športový a točivý motor, aký Transalp nikdy predtým nemal. To je určite výhoda, ale aj nevýhoda, pretože niekedy je potrebné ten výkon loviť aj vo vyšších otáčkach, hlavne keď je naložený alebo vezie dvojicu pasažierov. Skvele sa osvedčil aj na turistike, a to vrátane jazdenia v off-roade. Pri jazde sólo si podvozok hravo poradí aj s nástrahami terénu, jazdenie po bosnianskych šotolinách som si vyslovene užil. Jeho ľahkosť a obratnosť mi umožnila sa túlať aj samému po neznámych cestách necestách. Vo dvojici už potrebuje trochu pritvrdiť podvozok - hlavne zadný tlmič, ale tu mu chýba hydraulické nastavenie predpätia, čo je rozhodne škoda. Všetko toto Transalp korunuje aj skvelou spotrebou paliva.
Veľmi zvedavý som bol aj na nového V-Stroma, paradoxne sme sa k nemu dostali až koncom sezóny. Papierovo V-Strom zaostával oproti Transalpu, a bol dokonca drahší. Ako to už ale u Suzuki býva, tak robí motorky, ktoré sú lepšie ako na prvý pohľad vyzerajú. V-Strom má dospeláckejší motor, má mohutnejší krútiak už v stredných otáčkách a aj keď papierovo je slabší ako Transalp, tak pocitovo je to presne naopak. Takže pre cestovné enduro je ten motor naladený lepšie a tiež sa vie majiteľovi odmeniť skvelou spotrebou.
Lepšie je na tom aj podvozkovo, má totiž plne nastaviteľný podvozok a za veľkú výhodu považujem určite aj možnosť nastavenia predpätia na zadnom tlmiči. To je super pre jazdu vo dvojici a s batožinou. Taktiež je trochu väčší ako Transalp - spolujadec má viac miesta a možno aj trochu viac pohodlia vzadu. No a v neposlednom rade je tu bohatšia výbava, V-Strom má quickshifter, kryt motora, kryty rukoväti atď.
Honda XL750 Transalp | Suzuki V-Strom 800DE | ||||
|
|
POKRAČOVANIE článku na ďalšej strane: KTM SMT vs. Yamaha Tracer 9 GT+.
Foto: | ||
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Honda | Suzuki |
Model: | XL750 Transalp | V-Strom 800DE |
Rok: | 2023 | 2023 |
Novinka: | NOVINKA 2023 | NOVINKA 2023 |
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | ||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 755 ccm | 776 ccm |
Max. výkon: | 91.8 k (67.5 kW) / 9500 ot. | 84.3 k (62.0 kW) / 8500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 75 Nm / 7250 ot. | 78 Nm / 6800 ot. |
Kompresný pomer: | 11,0 : 1 | 12.8:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 87 x 63.5 | 84.0 mm x 70.0 mm |
Palivový system: | PGM FI | vstrekovanie |
Rozvod: | OHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 200 mm | 220 mm |
Zdvih vzadu: | 190 mm | 220 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 310 mm |
Pneu vpredu: | 90/90-R21 M/C 54H | 90/90-21M/C 54H |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 256 mm | 260 mm |
Pneu vzadu: | 150/70-R18 M/C 70H | 150/70R17M/C 69H |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Hmotnosť s náplňami: | 208 kg | 230 kg |
Výška sedla: | 850 mm | 855 mm |
Rázvor: | 1560 mm | 1570 mm |
Dĺžka: | 2325 mm | 2345 mm |
Šírka: | 838 mm | 975 mm |
Výška: | 1450 mm | 1310 mm |
Svetlá výška: | 210 mm | 223 mm |
Objem nádrže: | 16.9 l | 20 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Spotreba paliva: | 4.35 l/100km | 3.7 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 291 km | cca 405 km |
Doplnková výbava: | ||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Quick-shift: | za príplatok | áno, v sérii |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Iná výbava: | USD vidlica Showa SFF-CZ, nastaviteľné predpätie podvozka | plne nastaviteľný podvozok KYB, USB |
Poznámka: | ||
Poznámka: | 43mm Showa SFF-CA EURO 5 Honda Smartphone Voice Control pre telefóny so systémami Android aj iOS. Cena 03/2023: 9 990 eur | Easy Start System a low rpm assist Cena 08/2023: 10 990 EUR |
Tak táto dvojica je podstatne vybavenejšia a vyspelejšia než predošlé dva stroje. A aj s reprezentatívnejším vzhľadom. Tracer má takpovediac najširšiu výbavu nielen spomedzi týchto šiestich strojov, ale dá sa povedať, že aj z celej dnešnej produkcie, a reinkarnovaná KTM SMT je jedna z najzábavnejších motoriek na trhu vôbec. Veď si to vezmi - v podstate je to enduro na 17-palcových kolesách s čisto cestným obutím, motor ti ide odtrhnúť ruky, a večer si rád, že si niekde nemusel nechať 5 kíl ako pokutu, alebo že ešte stále máš vodičák v peňaženke. Aj Tracer vie byť pekne rýchly, ale nie je to jeho primárna náplň práce. Za mňa je to po dlhom čase motorka z Japonska, ktorá má špičkový dizajn bez slabých miest, je kultivovaná v nízkych rýchlostiach a dravá vo vysokých, pričom za každých okolností je pohodlná. Pekelné kombo.
Každopádne, SMT by som si kúpil, ak by som vedel, že budem jazdiť najmä sám, a frajerku so sebou vezmem len občas, pričom aj tak sa nebude mať kde oprieť. Pretože dať topcase na SMT dokáže len barbar. Tracer potom volá po diaľkach, kilometre hlce na počkanie, ale nevadia mu ani krátke trasy po meste. A tam, v hustej premávke plnej kvaltovania, ti trojvalec iba pomáha svojim hladkým chodom, rovnako ako trebárs aj na diaľniciach, kde sa nenechá zahanbiť v žiadnych rýchlostiach. A semiatktív sa potom postará aj o príkladné prelety zákrutami. Fakt že mňam.
A SMT? Po dlhom čase konečne silné dvojvalcové supermoto bez kompromisov. Niekto by mohol namietať, že posed a vzhľad nie sú ortodoxne motardové, že podvozok je naladený viac endurácky a motor mohol byť ten silnejší, napríklad z GP verzie Duke, alééé... Hahah, odvez sa na tom! Také rýchlosti nebudeš dosahovať na Dukeovi, ani na 890 Adventure. SMT je jedna z najšportovejších KTM dnešných čias. Adrenalín ti bude klesať len pomaly a večer sa ti z nej budú triasť ruky. Čistá koncentrovaná radosť.
Táto dvojica je zameraná vyslovene na cestu, a aj keď obe sa snažia o športovo turistickú jazdu, tak obe motorky to robia úplne ale úplne inak. Yamahu Tracer sme mali o verzii GT+, čo je motorka prešpikovaná všetkými možnými technologickými vychytávkami a zameraná na luxusné zvezenie pre svoju posádku, samozrejme so športovým podtónom točivého trojvalca. V tejto verzii sediac na luxusne čalúnenom sedle a schovaný za obrovským plexi som sa cítil ako v pohodlí obývačky. Samozrejme, tieto veci fungujú a dobre ochránia posádku, ale trochu uberali z pocitu ľahkosti a ovládateľnosti štandardnej takpovediac holej-bosej verzie Tracera 9, ktorá má asi bavila viac. Je ťažké Traceru 9 GT+ vyčítať, že je takmer dokonalý, ale napriek tomu to spravím. Všetko tu funguje úplne správne až tak, že to bola trochu nuda.
Úplne na opačnom konci je KTM so svojou SMT. Už jej predchodca bola jedna z najzábavnejších motoriek aké som za posledných 20 rokov jazdil! Tentoraz je tu radový dvojvalec z aktuálnej adventury, postavený na vyšších zdvihoch a cestných 17-palcových kolesách. Zvyšok motorky je osekaný na totálne minimum v zmysle supermoto s malou pridanou kapotou ala turista. Presne takto vyzerá komprimovaná zábava vtesnaná pod 200 kilogramov. Ostrá reakcia na plyn, žiletkovo ostré brzdy a motorka, ktorá poslúcha na slovo. Bola to rozhodne najzábavnejšia motorka z celej šestice, a je len paradox, že mala najnižšiu spotrebu paliva. Ak rád vymetáš nielen alpské zákruty, tak SMT je jasnou voľbou číslo jedna z pohľadu zábavy.
KTM SMT 890 | Yamaha Tracer 9 GT+ | ||||
|
|
POKRAČOVANIE článku na ďalšej strane: Moto Guzzi V100 vs. BMW R 1250 GS Adventure.
Foto: | ||
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | KTM | Yamaha |
Model: | 890 SMT | Tracer 9 GT+ |
Rok: | 2023 | 2023 |
Novinka: | NOVINKA 2023 | NOVINKA 2023 |
Kategória: | Športovo cestovná | Športovo cestovná |
Motor: | ||
Typ motora: | radový dvojvalec (4T) | radový trojvalec (4T) |
Objem: | 889 ccm | 889 ccm |
Max. výkon: | 104.7 k (77.0 kW) / 8000 ot. | 119.0 k (87.5 kW) / 10000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 100 Nm / 6500 ot. | 93 Nm / 7000 ot. |
Kompresný pomer: | 13.5:1 | 11.5 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 90,7 x 68,8 mm | 78 x 62.1 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 180 mm | 130 mm |
Zdvih vzadu: | 180 mm | 137 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová, 4 piestik | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 298 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR 17 | 120/70Z R17 M/C (58W) |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 260 mm | 267 mm |
Pneu vzadu: | 180/55 ZR 17 | 180/55Z R17 M/C (73W) |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Hmotnosť s náplňami: | 194 kg | 223 kg |
Výška sedla: | 860 mm | 820 mm |
Rázvor: | 1502 mm | 1500 mm |
Dĺžka: | 2175 mm | |
Šírka: | 885 mm | |
Výška: | 1430 mm | |
Svetlá výška: | 227 mm | 135 mm |
Objem nádrže: | 15.8 l | 19 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Spotreba paliva: | 4.6 l/100km | 5 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 257 km | cca 285 km |
Servisný interval: | 15 000km | |
Doplnková výbava: | ||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | za príplatok | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Zákrutové svietenie: | áno, v sérii | |
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii |
El. Podvozok: | nie | áno, v sérii |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tlmič riadenia: | áno, v sérii | |
Quick-shift: | za príplatok | áno, v sérii |
Kontrola tlaku v pneumatikách: | za príplatok | |
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | áno, v sérii |
Vyhrievané sedlo: | za príplatok | |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Iná výbava: | WP APEX 43 mm USD | el. podvozok KYB, bočné kufre, adaptívny tempomat |
Poznámka: | ||
Poznámka: | SUPERMOTO ABS mód, TC vypínateľná + TRACK MODE Vidlica 43 mm WP APEX (nast: compresia a útlm) tlmič WP APEX (nast: predpätia a útlm) DEMO mód: Možnosť otestovať doplnky (QS a tempomat) prvých 1500 km. Cena 09/2023: 14,090.00 EUR | Cena 9/2023: 16 390 eur EURO 5 adaptívny tempomat a združený brzdový systém napojený na radar 7-palcový multifunkčný TFT 6-osá IMU jednotka - Náklon systémy: Systém kontroly trakcie (TCS), protišmykový systém (SCS) a systém riadenia zdvíhania (LIFt) s tromi úrovňami intenzity zasahovania Systém ABS a systém regulácie brzdenia Brake Control (BC) |
Dať do akéhokoľvek porovnávacieho testu ultrauniverzálne GS je akoby ortieľom pre zvyšné stroje. My sme k tomu všetkému mali verziu Adventure, ktorá je vďaka väčšej stavbe a nádrži doslova interkontinentálnym krížnikom. Na talianskej novinke V100 sme jazdili celú sezónu, pretože sme ju mali na dlhodobý test. Preberali sme si ju úplne novučičkú, absolvovali sme na nej zábeh, prvý servis, aj všetko čo s tým súvisí. Mali sme ju v plnej výbave, takže nám robila spoločníčku nielen pri bežnej práci, ale aj na dlhších cestách - vzali sme ju do Čiech, nespočetne veľakrát do rakúskych zákrut, a asi miliónkrát ako sprievodné vozidlo pri nakrúcaniach. A dobre nám s ňou bolo! Lenže aj tu je nejaké ale... ALE keď ku nej postavíš GS, veci sú zrazu trochu inak.
Ak by akýkoľvek iný výrobca postavil tak veľkú motorku ako GS Adventure, bola by ťažkopádna, tuhá, horšie ovládateľná. BMW však dospelo do bodu, kedy na veľkom GS Adventure dokáže jazdiť aj menej skúsený človek a nepríde pritom o nohy, ruky, či zdravie. Má milimetrovo presnú ovládateľnosť a všetko robí s ľahkosťou. A to keď spravia Adventure verziu z novej trinástkovej GS... Mutti!
Určite ti už napadlo, že postaviť V100 práve ku GS Adventure nie je práve rozumné, ale ako som písal vyššie, v tomto teste neporovnávame výhradne priamych rivalov, ale stroje sme vyberali podľa typov a zastúpenia. V100 má najbližšie k naháču, mohli by sme ju nazvať aj roadster. Adventure je GS a od GS zas nie je až tak ďaleko ku R 1250 RS, čo už teda priamy konkurent pre V100 určite je. A jej hendikep dokážeme aspoň trochu kompenzovať tým, že sme na nej lietali celú sezónu.
Bez nejakého väčšieho mučenia priznáme, že táto kompenzácia vé stovke nemala ako pomôcť. Ak by namiesto Advika stálo vedľa V100 napríklad to spomínané RS, slabšie stránky V100 by neboli menšie. Napríklad už len obyčajná manipulácia na mieste alebo v nízkych rýchlostiach - pri V100 je to niečo, čo veľmi nechceš absolvovať. O 16 kíl ťažšie a podstatne vyššie GS posunieš na parkovisku bez motora oveľa ľahšie. A potom sú tu praktické veci ako zbytočne zdĺhavé tankovanie V100, jej neochotu predrať sa mestom, ťažkopádny quickshifter, malý rajd a podobne.
BMW R 1250 GS je typický predstaviteľ adventure segmentu. Za roky evolúcie sa vypracovalo na motorku, ktorá je veľmi populárna práve preto, že má nízke ťažisko a hračkárske ovládanie. Aj v tejto Adventure verzii s obrovskou nádržou sa dá skvele manipulovať. Keď sa bavíme o asfaltovom jazdení, BMW sa drží svojho podvozku telelever a paralever. Táto dvojica absolútne filtruje všetko čo sa deje pod kolesami a minimum prejavov sa prenáša na samotného jazdca. To jazdenie sa mení na také jazdenie ako keby po koľajnici. Je to z týchto všetkých motoriek určite najpohodlnejšia mašina v zmysle pohodlia pre dvojicu jazdcov, najlepšia ochrana pred vetrom a dažďom. Naviac vie ponúknuť aj skvelú jazdy v teréne - aj keď na to na prvý pohľad nevyzerá. Skvelé vyvážená, so super ergonómiou jazdy v stupačkách, je to stroj, na ktorom som si užíval aj šotoliny.
Mandello je motorka, ktorú Moto Guzzi priniesla tento rok a hlavne preto, aby predstavila nový motor. Ten je absolútne iný ako sme boli zvyknutí u predchodcov. Moto Guzzi zachovala svoj pôvodný charakter a navyše mu dala neskutočnú športovosť, ktorá sa posúva u mňa až k nejakej Aprilii alebo dokonca až k Ducati. Mandello je typická Talianka, proste rozpráva taliansky a po slovensky nevie. Jazdec si musí na ňu trošku zvykať, je totiž veľmi svojrázna. Podvozok v Road režime je pohodlný no v zákrutách a pri športovej jazde sme si veľmi nerozumeli. Je ale elektronický a rýchle prepnutie do sport-u výrazne pomohlo. Potom už som sa nechal unášať nízkym letom tohto stroja, ktorý oveľa viac ako pomalé vracáky si užíva dlhé a tiahle zákruty. Mandello má v sebe veľkú dušu a veľkú charizmu a potrebuje jazdca, ktorý to vie oceniť. Ideálne jazdca, ktorý má skúsenosť talianskymi motorkami, a ktorý chce mať niečo, čo je absolútne netuctové.
BMW R 1250 GS | Moto Guzzi V100 Mandello | ||||
|
|
POKRAČOVANIE článku na ďalšej strane: Tabuľkové hodnotenie, záver a video.
Foto: | ||
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Moto Guzzi | BMW |
Model: | V100 Mandello | R 1250 GS |
Rok: | 2023 | 2023 |
Novinka: | NOVINKA 2023 | |
Kategória: | Športovo cestovná | Cestovné enduro |
Motor: | ||
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) | dvojvalcový boxer (4T) |
Objem: | 1042 ccm | 1254 ccm |
Max. výkon: | 115.1 k (84.6 kW) / 8700 ot. | 136.0 k (100.0 kW) / 7750 ot. |
Max. krútiaci moment: | 105 Nm / 6750 ot. | 143 Nm / 6250 ot. |
Kompresný pomer: | 12.6:1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 96 x 72 mm | 102.5 x 76 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC variabil. časovanie ShiftCam (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | vzduchom a kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan | kardan |
Zdvih vpredu: | 130 mm | 190 mm |
Zdvih vzadu: | 130 mm | 200 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová radiálne strmene | dvoj kotúčová, radiál 4 piest |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 305 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 - R17 | 120/70-ZR19 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 280 mm | 276 mm |
Pneu vzadu: | 190/55 - R17 | 170/60-ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Suchá hmotnosť: | 212 kg | |
Hmotnosť s náplňami: | 233 kg | 249 kg |
Výška sedla: | 815 mm | 850 mm |
Rázvor: | 1475 mm | 1525 mm |
Dĺžka: | 2125 mm | 2207 mm |
Šírka: | 835 mm | 952.5 mm |
Objem nádrže: | 17 l | 20 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Max. rýchlosť: | 200 km/h | |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.6 s | |
Spotreba paliva: | 4.7 l/100km | 4.75 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 271 km | cca 315 km |
Doplnková výbava: | ||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | za príplatok |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii | za príplatok |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | za príplatok |
Zákrutové svietenie: | áno, v sérii | za príplatok |
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii |
El. Podvozok: | za príplatok | za príplatok |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tlmič riadenia: | áno, v sérii | |
Bezkľúčové zapaľovanie: | za príplatok | |
Quick-shift: | za príplatok | za príplatok |
Kontrola tlaku v pneumatikách: | za príplatok | |
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | za príplatok |
Vyhrievané sedlo: | za príplatok | za príplatok |
Elektronicky nastaviteľné plexi: | áno, v sérii | |
Asistent rozbehu do kopca: | áno, v sérii | |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Iná výbava: | nastaviteľný podvozok, USD vidla | za príplatok vypletané kolesá |
Poznámka: | ||
Poznámka: | Cena: 15 699 eur, verzia S 17 999 eur (1/2024) | Cena: od 16 800 eur (2/2021) Variabilné časovanie ventilov ShiftCam |
Kritérium: | Transalp | V-Strom | 890 SMT | Tracer 9 GT+ | V100 | R 1250 GS |
Design: | 3 | 5 | 1 | 2 | 6 | 4 |
Motor: | 2 | 4 | 6 | 1 | 5 | 3 |
Podvozok: | 3 | 6 | 5 | 2 | 1 | 4 |
Brzdy: | 3 | 4 | 6 | 5 | 1 | 2 |
Fun faktor: | 4 | 5 | 6 | 1 | 3 | 2 |
Elektronika: | 1 | 6 | 4 | 5 | 3 | 2 |
Výbava: | 1 | 3 | 4 | 6 | 5 | 2 |
? Doplnková výbava: | 2 | 1 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Pohodlie: | 2 | 4 | 1 | 5 | 3 | 6 |
Pohodlie dvojica: | 2 | 4 | 1 | 5 | 3 | 6 |
Ochrana: | 3 | 2 | 1 | 5 | 4 | 6 |
Univerzálnosť: | 6 | 5 | 3 | 1 | 2 | 4 |
Offroad: | 5 | 6 | 3 | 2 | 1 | 4 |
Pomer Cena/vykon: | 6 | 5 | 4 | 2 | 3 | 1 |
SPOLU: | 43 | 60 | 48 | 46 | 45 | 52 |
Kritérium: | Transalp | V-Strom | 890 SMT | Tracer 9 GT+ | V100 | R 1250 GS |
Design: | 3 | 2 | 4 | 6 | 5 | 1 |
Motor: | 1 | 4 | 3 | 6 | 2 | 5 |
Podvozok: | 2 | 5 | 4 | 1 | 3 | 6 |
Brzdy: | 1 | 3 | 4 | 5 | 2 | 6 |
Fun faktor: | 3 | 4 | 6 | 5 | 2 | 1 |
Elektronika: | 1 | 2 | 3 | 6 | 4 | 5 |
Výbava: | 2 | 5 | 4 | 6 | 3 | 1 |
? Doplnková výbava: | 3 | 2 | 4 | 5 | 1 | 6 |
Pohodlie: | 3 | 4 | 1 | 5 | 2 | 6 |
Pohodlie dvojica: | 4 | 3 | 1 | 5 | 2 | 6 |
Ochrana: | 3 | 2 | 1 | 5 | 4 | 6 |
Univerzálnosť: | 6 | 5 | 2 | 4 | 1 | 3 |
Offroad: | 5 | 6 | 3 | 2 | 1 | 4 |
Pomer Cena/vykon: | 6 | 5 | 4 | 3 | 1 | 2 |
SPOLU: | 43 | 52 | 44 | 64 | 33 | 58 |
Kritérium: | Transalp | V-Strom | 890 SMT | Tracer 9 GT+ | V100 | R 1250 GS |
Awia: | 43 | 60 | 48 | 46 | 45 | 52 |
Herghott: | 43 | 52 | 44 | 64 | 33 | 58 |
Spotreba: | 5 | 4 | 6 | 1 | 2 | 3 |
Cena: | 6 | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 |
Fero | 3 | 5 | 4 | 1 | 2 | 6 |
Chose | 5 | 6 | 4 | 2 | 3 | 1 |
Rado | 5 | 6 | 3 | 2 | 1 | 4 |
André | 3 | 6 | 5 | 2 | 1 | 4 |
TOTAL | 113 | 144 | 118 | 121 | 89 | 129 |
Veríme, že po tejto našej náloži informácií v tom máš úplne jasno a určite vieš, ktorá zo šestice motoriek je pre teba najlepšia, hahahah. Každú motorku si treba vyskúšať osobne - a ak tento náš test aspoň dopomohol k tomu, že zavoláš na dealerstvo a zarezervuješ si jazdu, budeme úplne happy. Pretože každá z tých motoriek si zaslúži vyskúšať. Potom si stačí vybrať tú, ktorá najlepšie vyhovuje tvojim potrebám, trasám, určeniu a v neposlednom rade srdcu. Držíme palce!
Text: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia, Pallika, Andre, Janči, Feri
Video: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia, Pallika, Andre, Janči, Feri
Foto: | ||||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | ||||||
Výrobca: | Honda | Suzuki | KTM | Yamaha | Moto Guzzi | BMW |
Model: | XL750 Transalp | V-Strom 800DE | 890 SMT | Tracer 9 GT+ | V100 Mandello | R 1250 GS |
Rok: | 2023 | 2023 | 2023 | 2023 | 2023 | 2023 |
Novinka: | NOVINKA 2023 | NOVINKA 2023 | NOVINKA 2023 | NOVINKA 2023 | NOVINKA 2023 | |
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Športovo cestovná | Športovo cestovná | Športovo cestovná | Cestovné enduro |
Motor: | ||||||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | radový trojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | dvojvalcový boxer (4T) |
Objem: | 755 ccm | 776 ccm | 889 ccm | 889 ccm | 1042 ccm | 1254 ccm |
Max. výkon: | 91.8 k (67.5 kW) / 9500 ot. | 84.3 k (62.0 kW) / 8500 ot. | 104.7 k (77.0 kW) / 8000 ot. | 119.0 k (87.5 kW) / 10000 ot. | 115.1 k (84.6 kW) / 8700 ot. | 136.0 k (100.0 kW) / 7750 ot. |
Max. krútiaci moment: | 75 Nm / 7250 ot. | 78 Nm / 6800 ot. | 100 Nm / 6500 ot. | 93 Nm / 7000 ot. | 105 Nm / 6750 ot. | 143 Nm / 6250 ot. |
Kompresný pomer: | 11,0 : 1 | 12.8:1 | 13.5:1 | 11.5 : 1 | 12.6:1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 87 x 63.5 | 84.0 mm x 70.0 mm | 90,7 x 68,8 mm | 78 x 62.1 mm | 96 x 72 mm | 102.5 x 76 mm |
Palivový system: | PGM FI | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | OHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC variabil. časovanie ShiftCam (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | vzduchom a kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | kardan | kardan |
Zdvih vpredu: | 200 mm | 220 mm | 180 mm | 130 mm | 130 mm | 190 mm |
Zdvih vzadu: | 190 mm | 220 mm | 180 mm | 137 mm | 130 mm | 200 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová, 4 piestik | dvojkotúčová | dvojkotúčová radiálne strmene | dvoj kotúčová, radiál 4 piest |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 310 mm | 320 mm | 298 mm | 320 mm | 305 mm |
Pneu vpredu: | 90/90-R21 M/C 54H | 90/90-21M/C 54H | 120/70 ZR 17 | 120/70Z R17 M/C (58W) | 120/70 - R17 | 120/70-ZR19 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 256 mm | 260 mm | 260 mm | 267 mm | 280 mm | 276 mm |
Pneu vzadu: | 150/70-R18 M/C 70H | 150/70R17M/C 69H | 180/55 ZR 17 | 180/55Z R17 M/C (73W) | 190/55 - R17 | 170/60-ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||||
Suchá hmotnosť: | 212 kg | |||||
Hmotnosť s náplňami: | 208 kg | 230 kg | 194 kg | 223 kg | 233 kg | 249 kg |
Výška sedla: | 850 mm | 855 mm | 860 mm | 820 mm | 815 mm | 850 mm |
Rázvor: | 1560 mm | 1570 mm | 1502 mm | 1500 mm | 1475 mm | 1525 mm |
Dĺžka: | 2325 mm | 2345 mm | 2175 mm | 2125 mm | 2207 mm | |
Šírka: | 838 mm | 975 mm | 885 mm | 835 mm | 952.5 mm | |
Výška: | 1450 mm | 1310 mm | 1430 mm | |||
Svetlá výška: | 210 mm | 223 mm | 227 mm | 135 mm | ||
Objem nádrže: | 16.9 l | 20 l | 15.8 l | 19 l | 17 l | 20 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||||
Max. rýchlosť: | 200 km/h | |||||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.6 s | |||||
Spotreba paliva: | 4.35 l/100km | 3.7 l/100km | 4.6 l/100km | 5 l/100km | 4.7 l/100km | 4.75 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 291 km | cca 405 km | cca 257 km | cca 285 km | cca 271 km | cca 315 km |
Servisný interval: | 15 000km | |||||
Doplnková výbava: | ||||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | za príplatok | ||
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | za príplatok | áno, v sérii | áno, v sérii | za príplatok | ||
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | za príplatok |
Zákrutové svietenie: | áno, v sérii | áno, v sérii | za príplatok | |||
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
El. Podvozok: | nie | áno, v sérii | za príplatok | za príplatok | ||
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tlmič riadenia: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||||
Bezkľúčové zapaľovanie: | za príplatok | |||||
Quick-shift: | za príplatok | áno, v sérii | za príplatok | áno, v sérii | za príplatok | za príplatok |
Kontrola tlaku v pneumatikách: | za príplatok | za príplatok | ||||
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | áno, v sérii | za príplatok | za príplatok | ||
Vyhrievané sedlo: | za príplatok | za príplatok | za príplatok | |||
Elektronicky nastaviteľné plexi: | áno, v sérii | |||||
Asistent rozbehu do kopca: | áno, v sérii | |||||
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Iná výbava: | USD vidlica Showa SFF-CZ, nastaviteľné predpätie podvozka | plne nastaviteľný podvozok KYB, USB | WP APEX 43 mm USD | el. podvozok KYB, bočné kufre, adaptívny tempomat | nastaviteľný podvozok, USD vidla | za príplatok vypletané kolesá |
Poznámka: | ||||||
Poznámka: | 43mm Showa SFF-CA EURO 5 Honda Smartphone Voice Control pre telefóny so systémami Android aj iOS. Cena 03/2023: 9 990 eur | Easy Start System a low rpm assist Cena 08/2023: 10 990 EUR | SUPERMOTO ABS mód, TC vypínateľná + TRACK MODE Vidlica 43 mm WP APEX (nast: compresia a útlm) tlmič WP APEX (nast: predpätia a útlm) DEMO mód: Možnosť otestovať doplnky (QS a tempomat) prvých 1500 km. Cena 09/2023: 14,090.00 EUR | Cena 9/2023: 16 390 eur EURO 5 adaptívny tempomat a združený brzdový systém napojený na radar 7-palcový multifunkčný TFT 6-osá IMU jednotka - Náklon systémy: Systém kontroly trakcie (TCS), protišmykový systém (SCS) a systém riadenia zdvíhania (LIFt) s tromi úrovňami intenzity zasahovania Systém ABS a systém regulácie brzdenia Brake Control (BC) | Cena: 15 699 eur, verzia S 17 999 eur (1/2024) | Cena: od 16 800 eur (2/2021) Variabilné časovanie ventilov ShiftCam |
Pridané dňa: 30.05.2024 Autor: Awia