Anketa:
Penzion Dubky - Cestice, Slovensko - Bod záujmu - Ubytovanie
Novozrekonštruovaný penzión s reštauráciou, pri štátnej ceste 7 min od Košíc v smere Bratislava - Košice 12 min. od centra Košíc. UZAVRETÉ PARKOVISKO monitorované kamerami.
Ponúkame Vám ubytovanie vo veľkoryso riešených izbách a apartmánoch vybavených novým zariadením. Reštaurácia Vás privíta veľkými porciami jedál z tradičnej kuchyne. Z bohatého jedálneho lístka si vyberie naozaj každý.
V neďalekom okolí Vás príjemne prekvapia turistické miesta ako Jasovská jaskyňa, Zádielska dolina a hrad Krásna Hôrka.
Výhodná poloha penziónu ponúka možnosti kultúrneho, spoločenského a športového vyžitia v druhom najväčšom meste Slovenska v Košiciach
Fotogaléria:
06.03.2012 - ferrarri

06.03.2012 - ferrarri

06.03.2012 - ferrarri

Detaily:
Krajina: | Slovensko |
Región: | Košický Kraj |
Typ: | Penzión |
Pridal: | ferrarri 06.03.2012 (15:58) |
Poloha: | N 48.609 E 21.115 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 11336 |
Povrch: | asfalt |
Prístup:
Štátna cesta E50/ E571 15km pred Košicami - Južná trasa BA -ZV -KE
Adresa, Kontakt:
Penzión Dubky,
Cestice 11,
www.penziondubky.sk,
tel 0918185317, 055 6992 516
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Mineralny prameň, Buzica, Slovensko | Prameň | 6.2 km JZ |
2. | J.N.-MOTO s.r.o - motocykleaskutre.sk, Slovensko | Moto shop | 8.6 km Z |
3. | Hatinská jaskyňa, Slovensko | Prírodný úkaz | 9.7 km SZ |
4. | MX trať Lorinčík (ZRUŠENÉ), Slovensko | Motokrosová trať | 10.2 km SV |
5. | Enduro trať Debraď, Slovensko | Motokrosová trať | 10.4 km Z |
6. | Múzeum Letectva, letisko Košice, Slovensko | Múzeum | 10.9 km SV |
7. | Enduro test Baška - ISDE 2015, Slovensko | Motokrosová trať | 11.8 km S |
8. | Drienovska jaskyňa a kúpele, Slovensko | Prírodný úkaz | 12.1 km Z |
9. | CC trať Myslava, Slovensko | Motokrosová trať | 12.2 km SV |
10. | MX Trať Barca, Slovensko | Motokrosová trať | 12.8 km SV |

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!