ISSN 1336-6491 | Online: 1919 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29803
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17615)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12188)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia (2)

Hatinská jaskyňa, Slovensko - Bod záujmu - Tip na Výlet

Hatinská jaskyňa - Bod záujmu

V údolí rieky Bodvy neďaleko debraďskej miestnej časti Hatiny sa v skalnom masíve na okraji lesa nachádza najvýchodnejšie položená verejnosti prístupná jaskyňa na Slovensku, Hatinská jaskyňa.

Jaskyňa patriaca zároveň k najmenej známym na Slovensku bola vytvorená činnosťou podzemného potoka, hovoríme teda, že je fluviokrasová. Celková dĺžka Hatinskej jaskyne je cca 30 m. Vstupuje sa do nej trojuholníkovým otvorom rozmerov približne 4,5 x 2 m, nad ktorým sa nachádza malé skalné okno. V jaskyni nie je v podstate nijaká kvapľová výzdoba. Hatinská jaskyňa bola v roku 1994 vyhlásená za prírodnú pamiatku. Dostať sa k nej možno z obce Debraď – časť Hatiny. Oficiálny turistický chodník k nej však nevedie.

Fotogaléria:

03.01.2021 - Awia

Hatinská jaskyňa - Bod záujmu

03.01.2021 - Awia

Hatinská jaskyňa - Bod záujmu

03.01.2021 - Awia

Hatinská jaskyňa - Bod záujmu

03.01.2021 - Awia

Hatinská jaskyňa - Bod záujmu

03.01.2021 - Awia

Hatinská jaskyňa - Bod záujmu

03.01.2021 - Awia

Hatinská jaskyňa - Bod záujmu

03.01.2021 - Awia

Hatinská jaskyňa - Bod záujmu

03.01.2021 - Awia

Hatinská jaskyňa - Bod záujmu

03.01.2021 - Awia

Hatinská jaskyňa - Bod záujmu

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Slovensko
Región:Košický Kraj
Typ:Prírodný úkaz
Pridal:Awia 18.01.2021 (08:34)
Poloha:N 48.652 E 21.001
Približná poloha:nie
Čitatelia:10322
Nadmorská výška:254.1 m n.m.
Povrch:pešo

Adresa, Kontakt:

www.ssj.sk/sk/verejnosti-volne-pristupne-jaskyne

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Enduro trať Debraď, SlovenskoMotokrosová trať1.7 km JZ
2.Rastlinný kostol a Ladislavova vyvieračka, Debraď, SlovenskoPamiatka4.1 km Z
3.Jasov - kláštor premonštrátov, SlovenskoPamiatka4.1 km SZ
4.J.N.-MOTO s.r.o - motocykleaskutre.sk, SlovenskoMoto shop4.4 km J
5.Drienovska jaskyňa a kúpele, SlovenskoPrírodný úkaz4.8 km JZ
6.Lom Rudník, SlovenskoJazero5.8 km S
7.Penzion Dubky - Cestice, SlovenskoPenzión9.7 km JV
8.Hámor Medzev, Slovenské technické múzeum Košice, SlovenskoPamiatka10.2 km SZ
9.Turniansky Hrad, SlovenskoHrad10.4 km JZ
10.Reštaurácia Pod Hradom, Turňa Nad Bodvou, SlovenskoReštaurácia10.5 km JZ

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »