Anketa:
Kustom Club Servis, Slovensko - Bod záujmu - Jedlo
Kustom Club Servis, novootvorený súkromný club pre všetkých priaznivcov jednej dvoch stôp a dobrej muziky v štýle RockaBilly.
Fotogaléria:
11.03.2012 - Joker

11.03.2012 - Joker

11.03.2012 - Joker

11.03.2012 - Joker

11.03.2012 - Joker

Detaily:
Krajina: | Slovensko |
Región: | Bratislavský Kraj |
Typ: | Bar |
Pridal: | Joker 11.03.2012 (20:21) |
Poloha: | N 48.198 E 17.260 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 10151 |
Povrch: | asfalt |
Prístup:
Nachádza sa v areáli PP RENT v Ivanke pri Dunaji.
Adresa, Kontakt:
Ivanka Pri Dunaji, Nadražna 34, 900 28.
0905 520 013
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | KISS Racing Team, Slovensko | Moto shop | 1.1 km J |
2. | Pamätník Generála Milana Rastislava Štefánika, Slovensko | Pamiatka | 3.7 km JZ |
3. | Vajnorské jazerá, Slovensko | Pláž | 4.0 km Z |
4. | Ľahká enduro trasa - Chorvátsky Grob, Slovensko | Trasa | 4.6 km SV |
5. | Honda Motor-Car, Bratislava, Slovensko | Moto shop | 4.6 km Z |
6. | Zlaté Piesky - zadná pláž, Slovensko | Jazero | 5.0 km Z |
7. | Autocamp Zlaté Piesky, Slovensko | Kemping | 5.4 km Z |
8. | Styx Bratislava (stará predajňa), Slovensko | Moto shop | 6.1 km JZ |
9. | Hotel Remy, Slovensko | Hotel | 6.1 km Z |
10. | Kawasaki U.M.S., Slovensko | Moto shop | 6.4 km Z |

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!