ISSN 1336-6491 | Online: 1799 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29839
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17633)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12206)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia (1)

Trasa: Bieszczady Poloniny, Poľsko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť

Bieszczady Poloniny, Poľsko - Bod záujmu

Na juhu Poľska je priehrada Solina. Pri krátkom výjazde po okolí sme natrafili na celkom zaujímavý prírodný okruh. Trasa prechádza aj okolo dediny Wolosate, ktorá je najbližšie k trojuholníku hraníc Slovenska Poľska a Ukrajiny.Trasa je vedená krásnou prírodou, je sa na čo pozerať. Kvalita asfaltu je vo veľmi dobrom stave. Je to prírodný okruh v mierne zvlnenom teréne.


Zväčšiť mapu

Fotogaléria:

17.05.2012 - CIMO

Bieszczady Poloniny, Poľsko - Bod záujmu

17.05.2012 - CIMO

Bieszczady Poloniny, Poľsko - Bod záujmu

17.05.2012 - CIMO

Bieszczady Poloniny, Poľsko - Bod záujmu

17.05.2012 - CIMO

Bieszczady Poloniny, Poľsko - Bod záujmu

17.05.2012 - CIMO

Bieszczady Poloniny, Poľsko - Bod záujmu

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Poľsko
Región:Južná časť
Typ:Trasa
Pridal:CIMO 25.05.2012 (10:36)
Poloha:N 49.211 E 22.330
Približná poloha:nie
Čitatelia:11565
Povrch:asfalt

Prístup:

Prístup je od Medzilaboriec cez Palotu. Za Palotou je kopec s rýchlymi zatáčkami, ale pozor na naplavený štrk. V klesaní najmä prvá zatáčka je zradná, Je tam iný asfalt nejaký sivší a nevidno na ňom prach. Po zdolaní hraničného kopca za dedinou Radoszyce na tečku sa odbočuje do prava. V Cisna odbočiť do prava a davat pozor na odbočku Bukowiec do ľava je to v neprehľadnej pravotočivej zatáčke, veľmi ľahko sa dá prebehnúť

Adresa, Kontakt:

Po celej trase sa vyskytujú rôzne reštauračné zariadenia, ale je potrebné mať zlote. Ubytovanie je ponúkané po celej trase.

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Lesná železnica Bieszczadzka Kolejka Leśna, PoľskoPamiatka2.3 km Z
2.Vyhliadková veža Szczerbanówka, PoľskoVyhliadka6.3 km Z
3.Krypta vojakov z I. svetovej vojny, Osadné, SlovenskoKostol15.0 km JZ
4.Zagroda Chryszczata, PoľskoReštaurácia16.1 km Z
5.Drevený kostolík Topoľa, SlovenskoKostol18.6 km J
6.Vodné dielo Starina, SlovenskoJazero19.3 km J
7.Vyhliadka Starina, SlovenskoVyhliadka19.4 km J
8.Drevený kostolík Ruský Potok, SlovenskoKostol21.0 km J
9.Kremenec (1221 m) najvýchodnejší bod Slovenska a trojmedzie SK-PL-UA, SlovenskoPrírodný úkaz21.9 km JV
10.Priehrada Solina, PoľskoJazero22.5 km SV

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »