Anketa:
Boskovice - Westernové mestečko, Česko - Bod záujmu - Tip na Výlet
Boskovice - Westernové mestečko je dedinka postavená v štýle divokého západu s atrakciami ako rižovanie zlata , jazda na koníkoch, rodeo a iné. V mestečku platí tvrdá mena v dolároch ktoré si zameníte v zmenárni v mestečku. Ubytovanie je možné priamo v areáli v hoteli alebo v tzv. stanoch z časti z dreva a plachtoviny. Izby na bungalovoch sú pekne kompletne zariadené. Ubytovanie stojí od 200 Czk - 420 Czk. Toto mestečko je vhodné pre výjazd partie najmä v piatok-nedeľu kedy sa koná v miestnom salóne zábava až do rána. Určite si urobíte množstvo krásnych fotografií. Z mestečka je len kúsok na výlety do jaskýň v moravskom krase ako Macoch alebo Belcarka.
Detaily:
Krajina: | Česko |
Región: | Morava |
Typ: | Zaujímavosť |
Pridal: | Stuka111 29.07.2012 (09:37) |
Poloha: | N 49.495 E 16.685 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 11947 |
Povrch: | asfalt |
Prístup:
V Boskoviciach sú orientačné tabule ktoré vás dovedú až do areálu.
Adresa, Kontakt:
Western park Boskovice najdete ve starém pískovcovém lomu na samém konci ulice Svatopluka Čecha.
Rezervace ubytování +420 739 000 259 ubytovani@westernpark.cz
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Camping Baldovec, Česko | Kemping | 12.8 km JV |
2. | Priepasť Macocha, Punkevná jaskyňa, Česko | Prírodný úkaz | 14.1 km J |
3. | Ubytovani na Habesi, Česko | Privát | 20.2 km Z |
4. | Veterný mlyn Ruprechtov, Česko | Zaujímavosť | 21.6 km JV |
5. | Hrad Bouzov, Česko | Hrad | 27.6 km SV |
6. | Restaurace a Pivnice na Městečku, Česko | Reštaurácia | 30.3 km JZ |
7. | Technické múzeum, Brno, Česko | Múzeum | 30.6 km J |
8. | Draxmoor - Strašidelný zámok - Dolní Rožínka, Česko | Zaujímavosť | 34.4 km Z |
9. | Penzión Cihelna, Česko | Penzión | 34.9 km JZ |
10. | Motorest Rohlenka, Česko | Reštaurácia | 35.0 km J |

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!