ISSN 1336-6491 | Online: 2003 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29834
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17630)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12204)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Technické múzeum, Brno, Česko - Bod záujmu - Tip na Výlet

BRNO NA DVOU KOLECH 2014 - História Grand Prix Brno

Technické muzeum v Brně obsahuje rôzne expozície hlavne z územia Moravy a Sliezska.

V roku 2014 tam začala výstava Výstava BRNO NA DVOU KOLECH 2014 - História Grand Prix Brno.

www.technicalmuseum.cz

Články:

Fotogaléria:

02.12.2014 - Jaroslav Brzobohatý

BRNO NA DVOU KOLECH 2014 - História Grand Prix Brno

02.12.2014 - Jaroslav Brzobohatý

BRNO NA DVOU KOLECH 2014 - História Grand Prix Brno

02.12.2014 - Jaroslav Brzobohatý

Benelli 500 1974 - BRNO NA DVOU KOLECH 2014 - História Grand Prix Brno

02.12.2014 - Jaroslav Brzobohatý

BRNO NA DVOU KOLECH 2014 - História Grand Prix Brno

02.12.2014 - Jaroslav Brzobohatý

Jawa 250 Junior 1970 - BRNO NA DVOU KOLECH 2014 - História Grand Prix Brno

02.12.2014 - Jaroslav Brzobohatý

BRNO NA DVOU KOLECH 2014 - História Grand Prix Brno

02.12.2014 - Jaroslav Brzobohatý

FTR M210 Moto2 2010 - BRNO NA DVOU KOLECH 2014 - História Grand Prix Brno

02.12.2014 - Jaroslav Brzobohatý

BRNO NA DVOU KOLECH 2014 - História Grand Prix Brno

02.12.2014 - Jaroslav Brzobohatý

Tatran 50 1970 - BRNO NA DVOU KOLECH 2014 - História Grand Prix Brno

02.12.2014 - Jaroslav Brzobohatý

BRNO NA DVOU KOLECH 2014 - História Grand Prix Brno

02.12.2014 - Jaroslav Brzobohatý

MTX 250 3-04 1986 - jazdil Michal Puškár - BRNO NA DVOU KOLECH 2014 - História Grand Prix Brno

02.12.2014 - Jaroslav Brzobohatý

BRNO NA DVOU KOLECH 2014 - História Grand Prix Brno

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Česko
Región:Morava
Typ:Múzeum
Pridal:Awia 03.12.2014 (10:46)
Poloha:N 49.228 E 16.581
Približná poloha:nie
Čitatelia:10227
Povrch:asfalt

Adresa, Kontakt:

TECHNICKÉ MUZEUM V BRNĚ
Purkyňova 105
Brno - Královo Pole
612 00 Email: info@technicalmuseum.cz
Telefon: +420 541 421 411
Fax: +420 541 214 418

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Penzión Cihelna, ČeskoPenzión7.3 km Z
2.Masarykov okruh Grand Prix, Brno, ČeskoOkruh10.3 km Z
3.Restaurace a Pivnice na Městečku, ČeskoReštaurácia11.8 km SZ
4.Motorest Rohlenka, ČeskoReštaurácia14.0 km V
5.Priepasť Macocha, Punkevná jaskyňa, ČeskoPrírodný úkaz19.3 km SV
6.Veterný mlyn Ruprechtov, ČeskoZaujímavosť22.5 km SV
7.Camping Baldovec, ČeskoKemping26.3 km SV
8.Boskovice - Westernové mestečko, ČeskoZaujímavosť30.6 km S
9.Penzión Sole, Bučovice, ČeskoPenzión31.8 km V
10.ATC Merkur Pasohlávky, ČeskoKemping36.5 km J
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »