Anketa:
Lastovičie hniezdo - zámok postavený na Jalte, Krym, Ukrajina - Bod záujmu - Tip na Výlet
V roku 1895 na 40 metrov vysokej skale postavili malú odpočinkovú chatu, kde si jej majiteľ užíval samotu a kľud. Mená majiteľa a architekta pôvodného skromného domu sú neznáme.
Osamelú chatu neskôr prevzal súdny lekár A.K. Tobin, potom sa dostala do rúk manželke moskovského boháča, pani Rakhmanovej (1903).
V roku 1911 barón von Steinheil ako nový majiteľ dal prestavať drevenicu na zámok v novogotickom slohu. V roku 1914 kúpil stavbu P. Shelaputin, ktorý v areáli otvoril reštauráciu. (Tá by tam mala fungovať dodnes). Po ruskej revolúcii 1917 slúžil zámok len ako turistická atrakcia.
Základňa zámku je 10 x 20 metrov, výška 12 metrov, dve poschodia. Zámok bol kedysi obklopený záhradou, ale počas zemetrasenia (o sile cez 6 stupňov Richterovej stupnice) z roku 1927 časť skaly, kde boli vysadené stromy spadli do mora. Po zemetrasení bol pre verejnosť zatvorený na 40 rokov. Opravy boli vykonané v roku 1967-68 a odvtedy je okolo zámku zábradlie, lebo časť základne doslova visí nad morom.
Lastovičie hniezdo sa objavilo aj v niekoľkých sovietskych filmoch.
V roku 2011 bolo uzavreté na tri mesiace kvôli celkovej rekonštrukcii.
www.lastochka.com.ua
en.wikipedia.org/wiki/Swallow%27s_Nest_(Crimea)
Vlaštovčí hnízdo
castles.com.ua/swallowsnest.html
www.odditycentral.com/pics/swallows-nest-castle.html
Články:
Detaily:
Krajina: | Ukrajina |
Región: | Krym |
Typ: | Hrad |
Pridal: | Awia 21.08.2012 (11:19) |
Poloha: | N 44.430 E 34.128 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 34001 |
Povrch: | asfalt |
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Livadijský palác, Ukrajina | Pamiatka | 4.3 km S |
2. | Voroncov palác, Alupka, Ukrajina | Pamiatka | 6.3 km Z |
3. | Jalta, Ukrajina | Mesto | 7.8 km SV |
4. | Bachčisaraj, Krym, Ukrajina | Mesto | 41.6 km SZ |
5. | Balaklava, Ukrajina | Mesto | 42.6 km Z |

Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!