Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2278 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29860
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17642)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12218)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Priesmyk Malý svätý Bernard (Col du Petit Saint Bernard), Taliansko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť

Malý Bernard

Hraničný priesmyk medzi Talianskom a Francúzskom. Začína trochu chladno (vysoké zvodidlá pri ceste, slabý výhľad, zákruty ako cez kopirák), ale neskôr sa pekne otvorí. Za vrcholom je socha sv. Bernarda.

Pozri tiež: Priesmyk Veľký svätý Bernard (Col du Grand Saint-Bernard) 2473 m

Video: Jazdenie po švajčiarskych a francúzskych Alpách

Články:

Fotogaléria:

31.01.2013 - Herghott

Col du Petit Saint Bernard, Taliansko - Bod záujmu

31.01.2013 - Herghott

Col du Petit Saint Bernard

31.01.2013 - Herghott

Col du Petit Saint Bernard

31.01.2013 - Herghott

Col du Petit Saint Bernard

31.01.2013 - Herghott

Col du Petit Saint Bernard

31.01.2013 - Herghott

Col du Petit Saint Bernard

17.07.2005 - Awia

Awia stúpa na Bernard (4x) Fotila Dadi

17.07.2005 - Awia

Hergi stúpa na Bernard (3x)

17.07.2005 - Herghott

Stúpanie na Malý Svätý Bernard

17.07.2005 - Herghott

Stúpanie na Malý Svätý Bernard

17.07.2005 - Herghott

Klesanie z Malého Svätého Bernarda

17.07.2005 - Herghott

Klesanie z Malého Svätého Bernarda

23.03.2005 - zeze

Col du Petit St Bernard  (2188m) - sedlo so sochou  patróna

23.03.2005 - zeze

Col du Petit St Bernard, záver stúpania do tohto  sedla je zároveň posledným, kde ešte presvitá  modrá obloha

23.03.2005 - zeze

Uprostred nekonečných serpentín južnej rampy Col du Petit St Bernard, dolina v pozadí končí sedlom Col de  Iseran

Detaily:

Stiahni si bod:
GPS súradnice sú len približné. (spravidla to znamená, že vás zavedú len do mesta, alebo obce kde sa daný bod nachádza) Pošli presné súradnice.

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth

Stiahni si trasu:

GPX súbor (*.gpx) - pre rôzne GPS programy a Google Earth
Krajina:Taliansko
Región:Francúzske pohraničie
Typ:Priesmyk
Pridal:Herghott 01.02.2013 (07:00)
Poloha:N 45.680 E 6.884
Približná poloha:áno
Čitatelia:12621
Nadmorská výška:2188.0 m n.m.
Povrch:asfalt

Prístup:

Medzi mestami La Thuile a Bourg Saint Maurice.

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Vyhliadka na Mont Blanc, FrancúzskoVyhliadka26.5 km S
2.Priesmyk Veľký svätý Bernard (Col du Grand Saint-Bernard) 2473 m, TalianskoPriesmyk30.6 km SV
3.Col de l'Iseran, FrancúzskoPriesmyk31.6 km J
4.Priehrada Lac d'Émosson, ŠvajčiarskoJazero43.2 km S
5.Val Cenis, FrancúzskoVyhliadka46.3 km J
6.Col de la Madeleine, FrancúzskoPriesmyk48.1 km JZ
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »