Anketa:
Pláž Velipoje, Albánsko - Bod záujmu - Tip na Výlet
Pláž za mestom Velipoje. Údajne najkrajšia v Albánsku, no s tým si dovolím nesúhlasiť.
Pláž je čistá, počas celého dňa sa o ňu starali miestny, preosievali piesok atď. Priamo vo Velipoje je aj kopec hotelov. Je tu aj kemp ale podľa mňa je zbytočné doň ísť keď sa môžete zadarmo vyspať na pláži.
Čo je možno horšie, že hneď ako skončí piesok pláže začína bordel. Bordel je presne medzi plážou a hotelmi. Táto časť asi nikomu nepatrí tak sa o ňu nik nestará. Neodporúčam tu chodiť bosí, čudujem sa že sme tu nechytili mnohopočetné defekty.
Články:
Fotogaléria:
03.02.2013 - zeON

03.02.2013 - zeON

Detaily:
Krajina: | Albánsko |
Región: | pri mori |
Typ: | Pláž |
Pridal: | zeON 04.02.2013 (07:00) |
Poloha: | N 41.862 E 19.427 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 16243 |
Povrch: | asfalt |
Prístup:
Na križovatke za mestom Škodar je jasne vyznačená tabuľa so smerom do Velipoje, nedá sa to minúť. Potom sa prejdete nie príliš vábnym albánskym vidiekom až do Velipoje kde stačí jednoducho zamieriť k moru.
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Pláž pri meste Shengjin, Albánsko | Pláž | 15.2 km V |
2. | Pevnosť Rozafa, Skadar, Albánsko | Hrad | 21.2 km S |
3. | Zátoka Patokut, Albánsko | Reštaurácia | 28.4 km JV |
4. | Pláž Murići, Čierna hora | Pláž | 37.4 km SZ |
5. | Skadarské krkaháje, Čierna hora | Trasa | 37.7 km SZ |
6. | Chrám Sv. Jovana Vladimira, Čierna hora | Kostol | 38.3 km SZ |
7. | Trasa: Koplik -Theth - Škodar, Albánsko | Trasa | 44.3 km S |

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!