Anketa:
Enduro skratka - Cerna Sat - Campu lui Neag, Rumunsko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť
Jedna z mnohých enduRO "skratiek", v tejto krásnej krajine je podobných ciest strašne veľa, tak čo napr. táto:
Približne 50 km dlhý úsek, šotolinovej cesty, prach, kamene, listie, prípadne blato, všetko čo k endurku patrí...Úsek od Baile Herculane A -je asfaltový, B - C je už spomenutá šotolina. Cesta sa kľukatí horou okolo priehrady s peknými ale krátkymi výhľadmi na hladinu. Cesta je vhodná len pre enduro motorky.
erbe trasu popísal:
Cesta bez asfaltu začína už pri odbočke na Cernu Sat, ale je kvalitná a dá sa postupovať rýchlo. Za Cerna Sat je dokonca cesta vyložená betónovými platňami takmer až po priehradný múr nádrže Lacul Valea lui Iovan. Tam cesta ide do zákazu vjazdu a tesne obchádza nádrž po ľavom brehu. Až do druhého cípu nádrže ide cesta v hustom lese a výhľadov na nádrž je málo. Odtiaľto cesta stúpa do svahu popri zopár domoch a otvoria sa výhľady. Následne sklesá až ku križovatke pri Izbucul Cernei. Tu je možné kempovať. Ja som pokračoval na sever popri usadlosti smer Campu lui Neag. Malo by byť možné sa dostať aj okolo Lacul Valea Mare na juh. Autá tadiaľ jazdili. Na sever cesta stúpa skalnatou cestou až do sedla v 1260mnm, kde je pekná čistinka vhodná na kempovanie. Odtiaľ už len klesá do Campu lui Neag, kde začína asfalt.
Články:
Fotogaléria:
08.09.2015 - erbe

08.09.2015 - erbe

08.09.2015 - erbe

08.09.2015 - erbe

05.09.2015 - erbe

05.09.2015 - erbe

05.09.2015 - erbe

05.09.2015 - erbe

05.09.2015 - erbe

05.09.2015 - erbe

05.09.2015 - erbe

25.06.2013 - matoj

25.06.2013 - matoj

25.06.2013 - matoj

25.06.2013 - matoj

25.06.2013 - matoj

25.06.2013 - matoj

Detaily:
Stiahni si bod:
LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programyKML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Stiahni si trasu:
GPX súbor (*.gpx) - pre rôzne GPS programy a Google EarthKrajina: | Rumunsko |
Región: | Západ |
Typ: | Trasa |
Pridal: | matoj 25.06.2013 (09:51) |
Poloha: | N 45.181 E 22.758 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 11513 |
Povrch: | šotolina |
Dĺžka trasy: | 75.0 km |
Prístup:
Z hlavnej cesty E70 smer Baile Herculane kvalitnou asfaltovou cestou príjemným kaňonom. Offroad má cca 75km
maps.google.sk/maps?saddr=DJ608D&daddr=DN67D+to:DN66A...
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Vrch Tarcu 2190 m n.m. (meteo stanica), Rumunsko | Trasa | 20.8 km SZ |
2. | Cesta 67D - Targu Jiu - Baile Herculane - Orsova, Rumunsko | Trasa | 21.1 km J |
3. | Penzión Mihai, Rumunsko | Penzión | 38.6 km SZ |

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!