Anketa:
Penzión Mihai, Rumunsko - Bod záujmu - Ubytovanie
Penzión pre motorkárov, prerobená sedliacka usadlosť s uzavretým dvorom. Parkovanie v areáli, motorky pod strechou. Ubytovanie v izbách s kúpeľňou, stravovanie: raňajky a bohatá večera s polievkou a hlavným chodom. Vhodné hlavne pre jazdcov brázdiacich okolité hory s výškou do 2.200mnm (Muntele Mic, Tarcu...). Výborné možnosti na stredne ťažký až ťažký off road. Vrchol Muntele mic prístupný aj po serpentínach a na konci ľahkým ofíkom. Nádherné výhľady.
Fotogaléria:
21.10.2013 - haro007

Detaily:
Krajina: | Rumunsko |
Región: | Caransebes |
Typ: | Penzión |
Pridal: | haro007 21.10.2013 (23:05) |
Poloha: | N 45.373 E 22.347 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 11703 |
Nadmorská výška: | 300.0 m n.m. |
Povrch: | asfalt |
Prístup:
Cez nudné Maďarsko smer na Temešvár, Lugoj, v Caransebes odbočiť doľava a cez Turnu Ruieni po betónke do Borlovej. Penzión leží v strede esíčka na začiatku dediny na pravej strane. Cesta z Nitry cca 7 hod.
Adresa, Kontakt:
Turnu Ruieni, osada Borlova, Pensiunea Mihai Borlova, 0040 726 959 924, steveromania@gmail.com
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Vrch Tarcu 2190 m n.m. (meteo stanica), Rumunsko | Trasa | 17.9 km JV |
2. | Enduro skratka - Cerna Sat - Campu lui Neag, Rumunsko | Trasa | 38.6 km JV |
3. | Trasa 58A Anina - Resita, Rumunsko | Trasa | 44.2 km JZ |
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!