ISSN 1336-6491 | Online: 2503 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29848
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia (4)

Podhájska - Slovenské more, Slovensko - Bod záujmu - Tip na Výlet

Podhájska - Slovenské more, Slovensko

Slovensko má more

Na prvý pohľad neuveriteľné, ale je to tak. Slovensko má more. Síce sa nevlní, ale lieči. Jeho voda je totiž unikátom porovnateľným s vodou Mŕtveho mora. Pochádza ešte z treťohorného žriedla. V jeho spodných vrstvách našli zuby rýb, peľové zrnká a ďalší vtedajší biologický materiál. Podložie žriedla patrí do relatívne mladej tektonickej oblasti, aktívnej ešte v minulom storočí. Vďaka nemu sa voda ohrieva a s teplotou približne 80°C vystupuje na zemský povrch.

Slaná termálna voda pôsobí liečivo na ľudí s problémami priedušiek a chorobami dýchacích ciest. Vo vode sa vyskytuje prvok lítium, ktorý napomáha liečbe dny, ďalej sú to jodidy, ktoré stimulujú štítnu žľazu. Vo vode sú zastúpené zlúčeniny vápnika pôsobiace na doliečenie zlomenín, ďalej sú to bromidy zmierňujúce bolestivé stavy. Termálna voda svetového unikátu dobre pôsobí na ľudí trpiacich reumatizmom, cievnymi a kĺbovými ochoreniami, pretrvávajúcimi bolesťami chrbtice. Prevádzka kúpaliska je celoročná. V bazénoch s termálnou vodou sa ľudia vonku kúpu, aj počas zimy. Kúpanie v zime má svoje čaro aj keď teplota vzduchu dosahuje aj -10 stupňov. Odporúčaný čas kúpania v termálnej vode je 20 minút. Teplota vody v termálnych bazénoch je od 33 do 38 stupňov. Vodu v Podhájskej vyhľadávajú i tí, ktorí do nej vkladajú nádej, že ich po úraze znova postaví na nohy, alebo aspoň zlepší stav ich pohybového aparátu.

Za skutočný zázrak považujú vodu Podhájskej ľudia, ktorí trpia rôznymi kožnými chorobami. V tejto vode nedochádza k žiadnemu prenosu chorôb, nakoľko vysoko mineralizovaná, mimoriadne slaná voda baktérie ihneď likviduje a nedovoľuje ich množenie.

Dôležité je, že kúpanie v termálnych bazénoch je počas celého roka, aj v zime.

Ubytovať sa môžete v Penzióne LISKA. Každý registrovaný člen motoride má 10% zľavu na pobyt počas celého roka!!!

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Slovensko
Región:Nitriansky kraj
Typ:Pláž
Pridal:Stanley 29.12.2006 (13:56)
Poloha:N 48.101 E 18.338
Približná poloha:nie
Čitatelia:24457
Nadmorská výška:137.0 m n.m.
Povrch:spevnená cesta

Prístup:


Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Penzión LISKA, Radava pri Podhájskej, SlovenskoPenzión2.8 km Z
2.Privát Slniečko, Radava, SlovenskoPrivát3.0 km Z
3.Máriacalád, SlovenskoZaujímavosť3.6 km JV
4.Pútnické miesto Studnička Pozba, SlovenskoKostol4.8 km V
5.Kaplnka "Cela" blahoslavenej sestry Zdenky Schelingovej, Dolný Ohaj, SlovenskoZaujímavosť7.0 km Z
6.Rozhľadňa Žitavský luh, SlovenskoZaujímavosť8.5 km S
7.Moteam – Motoshop Šurany, SlovenskoMoto shop11.9 km Z
8.Zúgov Nové Zámky, SlovenskoZaujímavosť14.5 km JZ
9.STYX, Vráble, SlovenskoMoto shop16.4 km S
10.Intruders Music Club. Nové Zámky, SlovenskoBar17.7 km JZ
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »