Anketa:
Rozhľadňa Krahule, Slovensko - Bod záujmu - Tip na Výlet
Rozhľadňa Krahulský vrch.
Nachádza sa juhozápadne od Krahúl, smerom na Kremnicu. Prístup je jednoduchý, pešo ho zvládajú aj starší ľudia. Výhľad stojí za to, smerom na Kremnicu je nádherná panoráma. Cestou medzi Kremnickými Baňami a Krahulami môžete navštíviť stred európy. Ja som to spestril z B. Bystrice zákrutením cez Šturec.
Prístup- pozri nižšie
Fotogaléria:
31.10.2013 - klidek

31.10.2013 - klidek

31.10.2013 - klidek

31.10.2013 - klidek

Detaily:
Krajina: | Slovensko |
Región: | Banskobystrický Kraj |
Typ: | Veža |
Pridal: | klidek 07.11.2013 (06:46) |
Poloha: | N 48.715 E 18.931 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 19861 |
Nadmorská výška: | 956.0 m n.m. |
Povrch: | enduro |
Prístup:
Cestné motorky môžu zaparkovať v Krahuliach na parkovisku blízko zjazdovky. Enduráci, edvenčráci a iní vtáci môžu pokračovať k rozhľadni aj na motorkách, prístup je od parkoviska opačným smerom, ako je zjazdovka, teda smer juhozápad na Kremnicu.
Asfaltka končí s poslednými Krahulskými domami, potom pokračuje nespevnená poľná cesta až k rozhľadni. Odvážlivci na autách prišli cca 500 m pred rozhľadňu. Z parkoviska na Krahuliach to je cca 1500m (25 min. svižnou chôdzou-pre nás geriatrikov brnkačka).
Ja som to skúsil na motorke (veď nie som žiadné béčko!)a môžem potvrdiť, čo som kdesi dávno čítal, že, keď sa litrové cestovné enduro rozhodne, že si ľahne, tak si ľahne a Ty s tým nič neurobíš. Šmyklo ma v nulovej rýchlosti na osliznutom blatku, tak som sa prikryl najprv motorkou, potom batôžtekom. Smiali sme sa na tom ešte aj večer (bol to doteraz môj najpríjemnejší pád ).
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Kremnica, Slovensko | Mesto | 1.6 km JZ |
2. | Silvanus, Slovensko | Reštaurácia | 1.6 km JZ |
3. | Trnovník - vyhliadka, Kremnické Bane, Slovensko | Vyhliadka | 2.4 km S |
4. | Stred Európy, Kremcké bane, Slovensko | Zaujímavosť | 3.4 km S |
5. | Stará CC trať Kopernica, Slovensko | Motokrosová trať | 4.8 km JZ |
6. | Trasa: Kremnica - Skalka, Slovensko | Trasa | 4.9 km SV |
7. | Skalka - Pekná vyhliadka, Slovensko | Vyhliadka | 5.6 km SV |
8. | Sedlo Tunel, Slovensko | Zaujímavosť | 6.2 km SV |
9. | Slovenská Reštaurácia, Dolná Ves, Slovensko | Reštaurácia | 6.3 km J |
10. | Enduro/CC trať Kopernica, Slovensko | Motokrosová trať | 7.1 km JZ |
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!