Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 916 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29729
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17579)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12150)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Hodnotenie: (44 hodnotení) Diskusia Diskusia (51)

Šturec, Slovensko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť

Horský prechod Šturec

Horský prechod Šturec sa nachádza na ceste č. 577 z Banskej Bystrice smerom na Martin.

Jedná sa pravdepodobne o najlepší kopec na slovensku a podľa jednej staršej ankety nemeckého motočasopisu patrí medzi 10 najlepších kopcov v Európe (bez dôkazu :-) ) Šturec sa vyznačuje veľmi kvalitným asfaltom a perfektne rezanými zákrutami, ktoré začínajú hneď za Dolným Harmancom. Za najväčšiu výhodu Šturca považujem prehľadnosť zákrut a šírku cesty aj keď v celej dĺžke je obojsmerná premávka. V tomto smere nemá na Slovensku konkurenciu. Taktiež je na slovensku pravdepodobne aj najdlhší.

Horský prechod Šturec
Horský prechod Šturec
Horský prechod Šturec
Horský prechod Šturec
Horský prechod Šturec
Horský prechod Šturec
Horský prechod Šturec

Jazda za zosnulých motorkárov:

Spomíname na Vás...

V roku 2005 sme na podnet slave-a zorganizovali prvý ročník jazdy za zosnulých motorkárov. Za cieľ tejto jazdy sme zvolili zrovna Šturec a na vrchole sme osadili kríž venovaný zosnulým kamarátom. Z tejto akcie sa napokon vytvorila pravidelná akcia. Pozri: Aktivity Motoride Klub

Cestou na Šturec...
Na Šturci
Na Šturci

Články:

Fotogaléria:

03.06.2009 - xLoop

okolo-slovenska - Vyjazd dvojvalcov - Sturec

05.12.2008 - doddy

Šturec

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth

Stiahni si trasu:

GPX súbor (*.gpx) - pre rôzne GPS programy a Google Earth
Krajina:Slovensko
Región:Banskobystrický Kraj
Typ:Priesmyk
Pridal:Awia 10.02.2007 (12:00)
Poloha:N 48.839 E 19.000
Približná poloha:nie
Čitatelia:68504
Nadmorská výška:876.0 m n.m.
Povrch:asfalt
Dĺžka trasy:19.6 km
Prevýšenie trasy:392 m

Prístup:

Z Banskej Bystrice Smerom na Donovaly, za mestom odbočka vľavo na Martin, Harmanec.

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Výškový profil trasy:

Výškový profil trasy

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Spomienkový kríž za zosnulých motorkárov, Šturec, SlovenskoPamiatka0.1 km Z
2.Harmanecká jaskyňa, SlovenskoPrírodný úkaz3.6 km JV
3.Vodný žľab Rakytovo, SlovenskoPamiatka4.1 km JV
4.Horský hotel Kráľová Studňa, SlovenskoHotel5.1 km SV
5.Koliba u sv. Krištofa, SlovenskoReštaurácia8.8 km JV
6.Trasa: Trnavá Hora - Šútovo, SlovenskoTrasa9.5 km Z
7.Sedlo Tunel, SlovenskoZaujímavosť10.0 km J
8.Osada Rybie (Rybô), SlovenskoOsada10.1 km V
9.Turčianske Teplice - kúpele, SlovenskoMesto10.6 km Z
10.Športovo-rekreačné zariadenie Drienok Mošovce, SlovenskoKemping10.6 km SZ
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »