ISSN 1336-6491 | Online: 2139 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Passo Monte Grappa, Taliansko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť

Monte Grappa

Monte Grappa sa nachádza v blízkosti Bassano del Grappa a Feltre. Východne od Trenta.
Príroda nie je taká ako na Rakúskych priesmykoch, ale aj tak je tam pekné jazdenie.

Na vrchu sa nachádza vojenský vysielač. Z horských lúk je krásny výhľad na nížiny a mestá v údoliach. Prevýšenie z mesta na Grappu činí 900 m. Cesty sú úzke, pokryté lístim. Nie sú rozdelené na pruhy a značenie je skromné. Cestovná rýchlosť okolo 40 km/h.

Video: Passo Monte Grappa


Fotogaléria:

03.12.2013 - KaTeM

Monte Grappa, Taliansko - Bod záujmu

03.12.2013 - KaTeM

Monte Grappa, Taliansko - Bod záujmu

03.12.2013 - KaTeM

Monte Grappa, Taliansko - Bod záujmu

03.12.2013 - KaTeM

Monte Grappa, Taliansko - Bod záujmu

03.12.2013 - KaTeM

Monte Grappa, Taliansko - Bod záujmu

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Taliansko
Región:neviem
Typ:Priesmyk
Pridal:KaTeM 03.12.2013 (20:34)
Poloha:N 45.846 E 11.744
Približná poloha:nie
Čitatelia:9620
Nadmorská výška:1100.0 m n.m.
Povrch:asfalt
Dĺžka trasy:30.0 km
Prevýšenie trasy:900 m

Prístup:

Z Feltre do Seren del Grappa alebo z Bassano del Grappa.

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.San Boldo Pass, TalianskoPriesmyk37.2 km SV
2.Passo Manghen, TalianskoPriesmyk43.3 km SZ
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »