ISSN 1336-6491 | Online: 2137 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29864
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17643)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Pisa, Taliansko - Bod záujmu - Tip na Výlet

Pisa

Pisa je mesto v regióne Toskánsko v Taliansku, hlavné mesto rovnomennej provincie. Mesto má rozlohu 185 km² a okolo 88 400 obyvateľov. Nachádza sa na brehoch rieky Arno, 10 km východe od ústia. Je hlavným mestom rovnomennej provincie a sídlom arcibiskupa.

Pisa, rímske Pisae, bolo pôvodne etruské obchodné centrum a od roku 180 pred Kr. rímska kolónia. Od 11. storočia sa v súperení s mestskými štátmi Janov a Benátky rozrástla na jednu z námorných a obchodných veľmocí v Stredozemnom mori Mesto Pisa sa veľkou mierou zaslúžilo o porážku muslimov na ostrovoch Sardínia a Sicília. Obyvatelia Pise sa zúčastnili taktiež na križiackych ťaženiach. Výstavbou baziliky Santa Maria Assunta v 11. storočí sa začala nová epocha toskánskeho umenia, tzv. Pisanský štýl. V dlhých bojoch s Janovom nakoniec utrpelo pisanské loďstvo v roku 1284 pri ostrove Meloria rozhodujúcu porážku.

V roku 1406 obsadili mesto Florenťania a keď koncom 17. storočia sa Livorno stalo hlavným prístavným mestom Toskánska, Pisa definitívne stratila svoj význam.

Pisa je svetoznáma vďaka Šikmej veži, ktorá sa tu nachádza.

sk.wikipedia.org

Krásne mesto stojí za pozretie. Najmä Piazza dei Miracoli so šikmou vežou, kde sa dá fajnovo oddýchnuť na trávniku. Zaujímavé je pozorovať ľudí ako nacvičujú rôzne pózy aby vyzerali, že podopierajú šikmú vežu. Túlať sa dá pekne po celom meste rôznymi uličkami a okolo rieky Arno.

Články:

Fotogaléria:

08.04.2015 - zeON

Pisa

08.04.2015 - zeON

Pisa

08.04.2015 - zeON

Pisa

08.04.2015 - zeON

Pisa

08.04.2015 - zeON

Pisa

08.04.2015 - zeON

Pisa

08.04.2015 - zeON

Pisa

08.04.2015 - zeON

Pisa

08.04.2015 - zeON

Pisa

08.04.2015 - zeON

Pisa

08.04.2015 - zeON

Pisa

13.08.2014 - zeON

Pisa, Taliansko - Bod záujmu

13.08.2014 - zeON

Pisa, Taliansko - Bod záujmu

13.08.2014 - zeON

Pisa, Taliansko - Bod záujmu

13.08.2014 - zeON

Pisa, Taliansko - Bod záujmu

13.08.2014 - zeON

Pisa, Taliansko - Bod záujmu

13.08.2014 - zeON

Pisa, Taliansko - Bod záujmu

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Taliansko
Región:Toskánsko
Typ:Mesto
Pridal:zeON 13.08.2014 (20:02)
Poloha:N 43.723 E 10.395
Približná poloha:nie
Čitatelia:7402
Povrch:asfalt

Prístup:

Pešo z kempu Camping Village Torre Pendente, ktorý je asi 10 minút chôdze od Piazza dei Miracoli.

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Camping Village Torre Pendente, TalianskoKemping1.0 km Z
2.Lucca, TalianskoMesto16.0 km SV
3.Camping Pineta, TalianskoKemping16.5 km JZ
4.Caffe del Castello, Vinci, TalianskoReštaurácia43.3 km V
5.Historické centrum mesta Vinci, TalianskoMesto43.3 km V
6.Rodný dom Leonarda da Vinci, TalianskoPamiatka44.4 km V
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »