Anketa:
Camping pri Váhu, Sereď, Slovensko - Bod záujmu - Ubytovanie
Camping pri Váhu je rekreačný areál, kde je možnosť si oddýchnuť v prírode a zároveň sa zúčastniť rôznych akcií, napríklad PUNK FESTIVAL, METAL FESTIVAL, rock koncerty, RNB vystúpenia atď.
Parkovanie pre motorky je zadarmo s možnosťou stanovania a ubytovania. Izbičky sú 2-4 lôžkové, a cena na osobu na jednu noc je 10 euro. Občerstvenie podávame vo forme pečených klobások, pečený heik alebo guláš. Vo vnútornej časti areálu je možnosť osláv, firemných akcií s kapacitou miest od 40-100.
Články:
Detaily:
Krajina: | Slovensko |
Región: | Trnavský Kraj |
Typ: | Kemping |
Pridal: | camping 25.08.2014 (13:09) |
Poloha: | N 48.290 E 17.751 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 17153 |
Povrch: | asfalt |
Prístup:
Keď prichádzate so Šintavy do Serede, treba prejsť cez veľký most a potom hneď zahnúť doprava a držať sa stále vpravo a po pár minútach prejsť cez malý drevený most a areál sa ukáže po ľavej strane. Z hlavnej cesty sú to 4 minúty.
Adresa, Kontakt:
Camping pri Vahu, Sereď,
Adresa: Starý most 3091, Sereď
Prevádzkarka Renáta Žákovičová, 0903/934506
mail: poklad12@hotmail.com
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Predajňa Motokombinézy.sk, Slovensko | Moto shop | 0.8 km Z |
2. | MX trať Vinohrady nad Váhom, Slovensko | Motokrosová trať | 1.4 km S |
3. | Motoshop motostyle.sk, Slovensko | Moto shop | 1.5 km Z |
4. | Múzeum holokaustu v Seredi, Slovensko | Múzeum | 2.0 km Z |
5. | MotoLolek - Foto, Slovensko | Reštaurácia | 4.7 km JV |
6. | Kostolík Malá Mača, Slovensko | Pamiatka | 10.7 km JZ |
7. | Termálne kúpalisko Vincov les, Slovensko | Jazero | 10.9 km JZ |
8. | Elephant Diner, Galanta, Slovensko | Reštaurácia | 11.2 km J |
9. | BIKERS CENTRUM SLOVAKIA, Trnava, Slovensko | Moto shop | 13.4 km SZ |
10. | BCS Caffe & Restaurant, Slovensko | Reštaurácia | 13.5 km SZ |
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!