Anketa:
Gasthof LUBLASS, Rakúsko - Bod záujmu - Ubytovanie
Prijemny Gasthof vedeny rodinkou z Brna, najlacnejsi v okoli (Matrei). Ja som to mal za 28, co je na miestne ceny velmi slusne (2014). Varia dobre, ubytko tiez dobre (nabytok starsi, izby ale vacsie ako inde). Je tam aj nejaky bazenik na clapkanie.
Vyhodou pre ludi co maju problem s recami je ze sa da dohodnut slovensky.
Fotogaléria:
29.10.2014 - DDD452

Detaily:
Krajina: | Rakúsko |
Región: | Tirol |
Typ: | Penzión |
Pridal: | DDD452 29.10.2014 (17:42) |
Poloha: | N 47.024 E 12.526 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 9469 |
Povrch: | asfalt |
Prístup:
Hlavny tah od Lienzu okolo Matrei k tunelu popod Felbetauern. Je to mimo dediny pri ceste, pekny vyhlad.
Adresa, Kontakt:
A-9971 Matrei in Osttirol, Kaltenhaus 21/1
tel. 0043 4875 6112, 0043 660 488 9748, 0043 660 488 9749
alpifantasy@gmail.com, info@alpifantasy.com, lublass@aon.at
www.lublass.com, www.alpifantasy.com
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Kaprunské vodné nádrže, Rakúsko | Jazero | 24.3 km SV |
2. | Grossglockner hochalpenstrasse, Rakúsko | Priesmyk | 24.5 km SV |
3. | Pustertaler Hohenstrasse, Rakúsko | Trasa | 27.0 km J |
4. | Dolomitenhütte, Rakúsko | Osada | 28.2 km JV |
5. | Staller Sattel, Taliansko | Priesmyk | 29.1 km JZ |
6. | Vodopád Krimmler, Rakúsko | Vyhliadka | 34.5 km SZ |
7. | Gerlos strasse, Rakúsko | Priesmyk | 35.7 km SZ |
8. | Pension Pichlerhof, Rakúsko | Penzión | 39.3 km JV |
9. | Pension Embacher, Rakúsko | Penzión | 41.3 km SV |
10. | Landhaus servus Viehhofen, Rakúsko | Penzión | 41.4 km SV |

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!