ISSN 1336-6491 | Online: 1938 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29801
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17614)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12187)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Hodnotenie: (15 hodnotení) Diskusia Diskusia (24)

Grossglockner hochalpenstrasse, Rakúsko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť

Grossglockner 2008 - cesta-na-Edetlweis..

Azda najznámejší európsky horský priechod, veď pozri tento článok. Krásne zákruty, ešte krajšie výhľady, nekonečné možnosti ubytovania v okolí. Okruh Zell am See (760 m n. m.) - Edelweisspitze (2571 m n. m.) - Freiwandeck (2369 m n. m.) - Heiligenblut (1301 m n. m.) - Zell am See meria okolo 150 km, na ktorých môžete zabiť doslova celý deň, pretože výhľady sú neskutočné a fotiť sa dá stále. Mýtne je 17 eur pre motorku.

Video: Dunlop Moto Tour 2012 Grossglockner hochalpenstrasse za 3 a pol minúty

Video: GROSSGLOCKNER 15. júna 2021


Články:

Fotogaléria:

24.10.2016 - 94mato

Pod Grossglocknerom

26.07.2015 - ulltraa

Grossglockner - Hochalpenstrasse

26.07.2015 - ulltraa

Grossglockner

19.05.2015 - peter3401

Grossglockner - na severnej strane hrebeňa (2)

19.05.2015 - peter3401

Grossglockner - na južnej strane hrebeňa

27.08.2012 - sibko

Grossglockner Hochalpenstrasse

07.08.2012 - Awia

VIDEO Pozri si video
Video: Grossglockner hochalpenstrasse za 3 a pol minúty

30.03.2011 - mark

03 - Stu-Ü-üpame na Grossglockner Hochalpenstrasse

30.03.2011 - mark

06 - Niekde v dialŔůke Grossglockner

31.08.2010 - zeze

Grossglockner Hochalpenstrasse

31.08.2010 - zeze

Grossglockner Hochalpenstrasse

31.08.2010 - zeze

Grossglockner Hochalpenstrasse

04.05.2010 - kapor50

Grossglockner pod sedlom

04.11.2009 - Paulie

Mýtnica Grossglockner Strasse

04.11.2009 - Paulie

Grossglockner Strasse - parkovisko Fuschertörl2

22.02.2009 - PalinoTDM

Grossglockner 2008 -

22.02.2009 - PalinoTDM

Grossglockner 2008 - Fuscher Lacke

22.02.2009 - PalinoTDM

Grossglockner 2008 - otoč Fuscher Tďrl

22.02.2009 - PalinoTDM

Grossglockner 2008 - Edelweißspitze

22.02.2009 - PalinoTDM

Grossglockner 2008 - pre tých čo nevedia kam sa pozerať

22.02.2009 - PalinoTDM

Grossglockner 2008 - netrafil netrafil

22.02.2009 - PalinoTDM

Grossglockner 2008 -

22.02.2009 - PalinoTDM

Grossglockner 2008 -

22.02.2009 - PalinoTDM

Grossglockner 2008 -

22.02.2009 - PalinoTDM

Grossglockner 2008 - Hochtor

22.02.2009 - PalinoTDM

Grossglockner 2008 -

22.02.2009 - PalinoTDM

Grossglockner 2008 -

22.02.2009 - PalinoTDM

Grossglockner 2008 -

22.02.2009 - PalinoTDM

Grossglockner 2008 -

22.02.2009 - PalinoTDM

Grossglockner 2008 -

20.09.2004 - marekxxx

Grossglockner Hochalpenstrasse

20.09.2004 - marekxxx

Grossglockner Hochalpenstrasse

08.06.2004 - Herghott

Honda Grossglockner tour 2004

08.06.2004 - bedo

Grossglockner Hochalpenstrasse - Edelweiss spitze (2577 m.n.m), Počasie nám veru neprialo

08.06.2004 - bedo

Grossglockner Hochalpenstrasse - Edelweiss spitze (2577 m.n.m), CBR a ja na vrchole

08.06.2004 - bedo

Grossglockner Hochalpenstrasse - Edelweiss spitze (2577 m.n.m), VTR a Beďo na vrchole

08.06.2004 - bedo

Zostup z Grossglockner Hochalpenstrasse, keď sme sa na chvíľu dostali z mrakov...

08.06.2004 - bedo

Ľadovec na Franz-Jozefs-Höhe

08.06.2004 - Herghott

Kostolík v mestečku Heiligenblut (1301 m.n.m.). Z Freiwandecku sem vedie cesta s dokonalými zákrutami a povrchom

30.09.2003 - Herghott

Honda Grossglockner tour 2004

10.10.2002 - Herghott

Grossglockner

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth

Stiahni si trasu:

GPX súbor (*.gpx) - pre rôzne GPS programy a Google Earth
Krajina:Rakúsko
Región:Okolie Salzburgu
Typ:Priesmyk
Pridal:Herghott 24.07.2006 (08:30)
Poloha:N 47.125 E 12.813
Približná poloha:nie
Čitatelia:46509
Nadmorská výška:2369.0 m n.m.
Povrch:asfalt
Dĺžka trasy:150.0 km

Prístup:

Zo severu z mesta Zell am See, resp. Bruck an der Grossglocknerstrasse, z juhu z mesta Grosskirchheim.

Adresa, Kontakt:

www.grossglockner.at

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Kaprunské vodné nádrže, RakúskoJazero10.9 km SZ
2.Kur und Ferien Hotel Helenenburg, Bad Gastein, RakúskoHotel24.0 km V
3.Gasthof LUBLASS, RakúskoPenzión24.5 km JZ
4.Pension Embacher, RakúskoPenzión27.5 km S
5.Landhaus servus Viehhofen, RakúskoPenzión27.5 km S
6.Trasa Hochkonig, RakúskoTrasa28.1 km SV
7.Kúpele Tauernbad Mallnitz, RakúskoPláž30.6 km JV
8.Pension Pichlerhof, RakúskoPenzión30.8 km JV
9.Dolomitenhütte, RakúskoOsada33.0 km J
10.Cesta z Bischofshofenu do Saalfeldenu am Steiermarkt, RakúskoTrasa33.8 km SV
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »