ISSN 1336-6491 | Online: 1972 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29864
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17643)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Vodopád Boka, Slovinsko - Bod záujmu - Tip na Výlet

Vodopád Boka, Slovinsko

Pri prejazde po ceste 203 z Bovca budete prechádzať mostom nad prázdnym riečišťom a po pravej strane môžete spozorovať vodopád. O pár sto metrov ďalej je hneď pri ceste parkovisko s hotelom. Z tohto parkoviska sa dá prejsť na most ponad Soču, odkiaľ je na vodopád dobrý výhľad.
Pre športovo založených odporúčam zájsť k vodopádu peši, po turistickom chodníku. Pozor ! Helmy a iné zbytočnosti, okrem foťáku nechaj na motorke. Je to asi 1 hodina a kus do kopca. Vodopád má údajne výšku cez 106 m.

Články:

Fotogaléria:

07.01.2015 - mzetz150

Vodopád Boka, Slovinsko - Bod záujmu

07.01.2015 - mzetz150

Vodopád Boka, Slovinsko - Bod záujmu

07.01.2015 - mzetz150

Vodopád Boka, Slovinsko - Bod záujmu

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Slovinsko
Región:Tolmin
Typ:Prírodný úkaz
Pridal:mzetz150 19.01.2015 (07:00)
Poloha:N 46.320 E 13.486
Približná poloha:nie
Čitatelia:15195
Nadmorská výška:731.0 m n.m.
Povrch:pešo

Prístup:

Po ceste 203 z Bovca južne asi 2 km za mestom.
Po ceste 203 z Kobaridu na sever.

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Sella Nevea, TalianskoTrasa8.0 km S
2.Pevnosť Kluže, SlovinskoMúzeum9.2 km SV
3.Múzeum 1. Svetovej vojny Kobarid, SlovinskoMúzeum10.9 km JV
4.Passo di Predil, priesmyk do Slovinska, SlovinskoPriesmyk13.0 km SV
5.Priesmyk Mangart, SlovinskoPriesmyk18.0 km SV
6.Múzeum 1. svetovej vojny, Kolovrat, SlovinskoTrasa20.0 km JV
7.Priesmyk Otrok Vrh, SlovinskoPriesmyk21.6 km JV
8.Vršič, SlovinskoPriesmyk22.4 km SV
9.Ruska Kapelica, SlovinskoPamiatka25.5 km SV
10.Vodopád Savica, SlovinskoPrírodný úkaz25.7 km V
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »