ISSN 1336-6491 | Online: 2211 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29846
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17636)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12210)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Hodnotenie: (12 hodnotení) Diskusia Diskusia (18)

Priesmyk Mangart, Slovinsko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť

Mangart

Zaujímavý výstup na skalnatý vrch v slovinských Alpách. Z miesta je nádherný výhľad na slovinskú a rakúsku stranu Álp. Priamo do sedla položeného vo výške viac ako 2500 m.n.m sa dá prísť priamo autom alebo motorkou, slovinci vyberajú 5 eur za moto/auto za výstup.

Video: Cesta pod Mangart

Video: Mangart 2014

Články:

Fotogaléria:

09.10.2011 - vietorr

Pod Mangartom

09.10.2011 - vietorr

Divoká cesta na sedlo pod Mangartom

30.03.2011 - mark

Sedlo pod Mangartom a pohľad do troch krajín

10.08.2010 - derbi

Mangartské sedlo

10.08.2010 - derbi

Výhľad z Mangartského sedla do Talianska

10.08.2010 - derbi

Mangartské sedlo

12.08.2008 - avatar3

Mangart

12.08.2008 - avatar3

Mangart

12.08.2008 - avatar3

Mangart

12.08.2008 - avatar3

Mangart

18.04.2006 - zeze

Zosuv celého svahu na začiatku stúpania na Mangart

18.04.2006 - zeze

Stúpanie do Sedla pod Mangartom je vážny výstup - najmä kvôli hroziacej protismernej premávke

18.04.2006 - zeze

Stúpanie do Sedla pod Mangartom je vážny výstup - najmä kvôli hroziacej protismernej premávke

18.04.2006 - zeze

Sedlo pod Mangartom (2055m), pohľad hlboko do údolia, odkiaľ sme prišli, a kde medzičasom vyčíňajú búrky

18.04.2006 - zeze

Sedlo pod Mangartom, ten šuter v pozadí by mal byť Mangart samotný (2677m)

18.04.2006 - zeze

Pohľad zo Sedla pod Mangartom na sever...škoda, že aj tadiaľto nevybudovali cestu!

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Slovinsko
Región:Alpy
Typ:Priesmyk
Pridal:avatar3 12.08.2008 (06:00)
Poloha:N 46.441 E 13.642
Približná poloha:nie
Čitatelia:30527
Nadmorská výška:2678.0 m n.m.
Povrch:asfalt

Prístup:

Obojsmerná prístupová cesta je pomerne úzka a treba dávať veľký pozor na oproti idúce autá.

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Passo di Predil, priesmyk do Slovinska, SlovinskoPriesmyk5.5 km JZ
2.Vršič, SlovinskoPriesmyk9.1 km JV
3.Ruska Kapelica, SlovinskoPamiatka9.6 km V
4.Pevnosť Kluže, SlovinskoMúzeum9.7 km JZ
5.Wurzenpass / Korensko sedlo, RakúskoPriesmyk12.0 km SV
6.Sella Nevea, TalianskoTrasa14.0 km JZ
7.Vyhliadka Aljažev Dom, SlovinskoVyhliadka15.7 km V
8.Vodopád Boka, SlovinskoPrírodný úkaz18.0 km JZ
9.Villacher Alpenstrasse, RakúskoPriesmyk19.2 km SV
10.Vodopád Peričnik, SlovinskoPrírodný úkaz19.4 km V
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »