ISSN 1336-6491 | Online: 2124 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29833
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17629)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12204)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Wahiba Sands, Omán - Bod záujmu - Tip na Výlet

Toto je brána do Wahiby, tu začína ďalšie dobrodružstvo.

Wahiba je piesočná púšť v Ománe, cez ktorú nevedie žiadna trvalá cesta. Má rozmery ako Východoslovenský kraj - cca 180 x 80 kilometrov.

Články:

Fotogaléria:

29.01.2015 - matus

Toto ma čakalo hneď za výjazdom. No chuťovka na zahriatie.

29.01.2015 - matus

Rišovi tečie benzín z predratej externej nádrže. Vľavo v tmavom náš guide. Úplne vľavo vo svetlom je beduín pasúci kozy.

29.01.2015 - matus

Tu sú jeho kozy. A auto, lebo na ťavách sa už jazdí asi len kvôli turistom.

29.01.2015 - matus

Motorky tu dostali pekne zabrať. Vyváľali sme sa viac krát. Piesok vyklepávam dodnes.

29.01.2015 - matus

Wahiba je populárne turistické miesto a je v nej nespočetne veľa vyjazdených stôp.

29.01.2015 - matus

Nie je tam úplne sucho. Neviem, či tam niekedy prší, ale takýchto zelených trsov trávy tam bolo dosť.

29.01.2015 - matus

V mäkkom piesku je aspoň jednoduché parkovať. Stačí sa trocha zahrabať a netreba ani stojan.

29.01.2015 - matus

Pri zhruba 70tke si motorka sama drží stopu a dá sa oddychovať. Práve takéto úseky sú však nepríjemné, lebo zadné koleso si občas vyberie iný smer ako predné.

29.01.2015 - matus

Oddychujeme a tiene sa predlžujú....

29.01.2015 - matus

Čerpacia stanica...

29.01.2015 - matus

Ranný pohľad z našej chatrče.

29.01.2015 - matus

Deti domácich. V pozadí pumpa a náš hotel.

29.01.2015 - matus

Na druhý deň bola cesta vo Wahibe podobná ako včera, aj keď zväčša trocha rýchlejšia. Potom sme ale došli ku veľkému finále - priestor sa na obrovských dunách otvoril do šírky a my sme dali plyn na zarážku. Bolo to fascinujúce.

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Omán
Región:Omán
Typ:Prírodný úkaz
Pridal:matus 02.03.2015 (07:00)
Poloha:N 22.032 E 58.878
Približná poloha:nie
Čitatelia:5703
Nadmorská výška:159.0 m n.m.
Povrch:enduro

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »